Lai gan neregulārie sabiedriskā transporta pārvadājumi uz Baltkrieviju un Krieviju ir pārtraukti, regulārie reisi joprojām tiek turpināti, dodot iespēju apmeklēt agresorvalstis. Kopumā ir pieejami 13 reisi – ne vien uz Minsku, Maskavu, Sanktpēterburgu, Kaļiņingradu, bet arī uz Smoļensku, un kopumā ik mēnesi ap 7000 cilvēku izmanto šos pakalpojumus. Satiksmes ministrija (SM) ātrus risinājumus reisu pārtraukšanai nesola, tostarp vēršot uzmanību uz tiesvedības un finanšu riskiem, anulējot spēkā esošās pārvadātāju licences.
Aptur tikai neregulāros reisus
Saeimas vairākums jau šā gada februārī nobalsoja par sabiedrisko pasažieru pārvadājumu aizliegumu uz un no Krievijas un Baltkrievijas, paredzot nodot šā jautājuma apspriešanu Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai, taču vēl līdz šim brīdim lēmuma projekts nav ticis skatīts, lai gan termiņš tika dots mēneša garumā, Saeimas Pieprasījuma komisijas sēdē atgādināja Jānis Vitenbergs (NA), kurš kopā ar deviņiem NA deputātiem bija vērsies pie satiksmes ministra Arta Švinkas (P) ar jautājumu, kāpēc ierobežojumi attiecināti tikai uz neregulārajiem pasažieru pārvadājumiem. Kad J. Vitenbergs interesējies par šo jautājumu pie A. Švinkas partijas biedra Kaspara Briškena (P), atbilde skanējusi, ka SM pie tā strādā.
Lai gan Ārlietu ministrija un drošības dienesti aicina cilvēkus nebraukt uz abām agresorvalstīm, joprojām daudzi to dara. Kopš 2024. gada katru mēnesi ap 5000 Latvijas pilsoņu un iedzīvotāju dodas uz Baltkrieviju, ap 2000 – uz Krieviju, kā iemeslus norādot iepirkšanos, dažādus pasākumus, radu un draugu apciemošanu un
Visu rakstu lasiet avīzes Diena piektdienas, 21. novembra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt klikšķinot šeit!
Raksta cena: €0.60

