Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +2 °C
Apmācies
Svētdiena, 29. janvāris
Valērijs, Aivars

Žurnālistu asociācija: NEPLP bieži vien darbojas vairāk kā soda institūcija

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) bieži vien darbojas vairāk kā soda institūcija, ceturtdien intervijā Latvijas Radio, runājot par NEPLP lēmumu anulēt apraides licenci telekanālam Doždj (Дождь/TV Rain), sacīja Latvijas Žurnālistu asociācijas (LŽA) valdes priekšsēdētāja Anna Platpīre.

"NEPLP bieži vien darbojas vairāk kā soda institūcija, demonstrējot spēku," teica asociācijas vadītāja.

Viņa arī atzīmēja, ka šis precedents nav patīkams, jo pārkāpumi medijiem mēdz būt, tostarp mēdz būt gan pārkāpumi saturā, gan arī tehniski pārkāpumi.

Tāpat Platpīre norādīja, ka ir vairākas detaļas, kas liecina, ka attiecīgais NEPLP lēmums ir bijis sasteigts.

Asociācijas vadītāja minēja, ka attiecīgais notikums ietekmēs arī preses brīvības indeksus. "Protams, tas ietekmēs," teica Platpīre, norādot, ka ietekme būs ja ne šajā gadā, tad nākamajā gadā noteikti, jo lēmums slēgt mediju, balstoties uz esošajiem argumentiem, neliecina par neko ļoti pozitīvu.

Jau vēstīts, ka NEPLP nolēma anulēt apraides atļauju "Doždj". Lēmums stājās spēkā naktī uz ceturtdienu, kad "TV Rain" bija  jāpārtrauc raidīšana Latvijas teritorijā. Taču, kā novēroja aģentūra LETA, ceturtdien no rīta "TV Rain" kanāls un tā saturs platformā "Youtube" Latvijas teritorijā ir vēl pieejams.

NEPLP priekšsēdētājs Ivars Āboliņš aģentūrai LETA pastāstīja, ka lēmums par apraides licences anulēšanu pieņemts saistībā ar draudiem valsts drošībai un sabiedriskajai kārtībai.

Vienlaikus Latvijas Žurnālistu asociācijā jau iepriekš pauda, ka NEPLP attiecīgais lēmums ir nesamērīgs, turklāt bez skaidra izklāsta par medija darbības radītajiem draudiem valsts drošībai.

Asociācijā uzsvēra, ka tā neapšauba, ka "TV Rain" ir pārkāpis telekanālam izsniegtās licences noteikumus, ir demonstrējis ēterā grafisko karti, kas neatbilst demokrātiskās pasaules sapratnei par Ukrainas teritorijas nedalāmību, un ir paudis vēlmi atbalstīt Krievijas armijā mobilizētos kareivjus, kas nav pieņemami ne asociācijai, ne Latvijas sabiedrībai kopumā.

Vienlaikus, pēc asociācijā minētā, ir jāņem vērā, ka "TV Rain" trūkst darba pieredzes Latvijā, nav izveidojusies izpratne par sabiedrisko domu un tās nozīmi demokrātiskā sabiedrībā, un, lai gan tas telekanāla veidotājus neattaisno, tas nedaudz paskaidro notikušo. Būtiski arī izprast vidi, no kuras medijs nācis un kādos apstākļos bijis spiests pamest teroristisku valsti, pret kuras ideoloģiju iestājas, tāpat kā pret Putina režīmu iestājas Latvijas sabiedrība un arī žurnālisti.

Asociācijā pauda uzskatu, ka šajā situācijā ar "TV Rain" un citiem Krievijas žurnālistiem būtu bijis jāstrādā gan uzraugošajām institūcijām, gan Latvijas žurnālistu sabiedrībai, arī koleģiāli palīdzot izprast Latvijas un Eiropas vērtības, mediju neatkarības, tiesību un atbildības principus.

Tāpat ziņots, ka Krievijas neatkarīgais televīzijas kanāls "Doždj" darbību uz laiku pārtrauca marta sākumā pēc tam, kad Krievijas Valsts dome pieņēma likumu par "viltus ziņām". Līdz ar kanāla darbības apturēšanu tā galvenais redaktors un vairāki citi redakcijas darbinieki pameta Krieviju. "Doždj" 18.jūlijā pakāpeniski atsāka darbu, strādājot tostarp no studijas Rīgā.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas