To laikrakstam apstiprinājis "Bensons auto" īpašnieks Māris Bensons, piebilstot, ka šobrīd jūtas giljotinēts.
Pēc M.Bensona stāstītā, "Honda Motors Europe" lēmuma pamatā bijis 1,8 miljonu eiro parāds rūpnīcai par automašīnu piegādi. "Lai apmierinātu "Hondas" potenciālo pircēju pieprasījumu 2007.gadā, mums visu laiku pietrūka automašīnu, toties šī gada sākumā saņēmām milzīgu automašīnu apjomu. Lai savlaicīgi norēķinātos par piegādātajiem auto, man tie būtu jāiztirgo 21 dienas laikā. Ņemot vērā investīcijas Berģu autosalonā, uz to brīdi man tādu finanšu resursu nebija," stāstījis uzņēmējs.
Viņaprāt, neloģiskākais ir tas, ka rūpnīca nav vēlējusies izprast situāciju. "Manuprāt, mēs darām kopīgu darbu un rūpnīca visiem spēkiem censtos palīdzēt, lai dīleris savlaicīgi spētu piegādāt preces klientiem, bet sanāca pavisam otrādi - rūpnīca apturēja automašīnu piegādes."
"2008.gada 26.martā "Hondas" Baltijas dīleru tikšanās reizē mēs
no "Hondas" vadības puses tikām cildināti kā labākie Baltijas "Hondas" pārstāvji. Savukārt jau šī gada 26.jūnijā es saņēmu informāciju, ka līgums ar
uzņēmumu "Bensons auto" tiks lauzts. Skumji, bet tas ir fakts," klāstījis M.Bensons.
Ar dažiem formāliem izņēmumiem martā un aprīlī jau kopš februāra "Hondas" automašīnu piegādes "Bensons auto" tikušas apturētas. Bet no 1.augusta tiek lauzts līgums ar dīleri.
Kā atgādina Db, saistībā ar jaunā auto centra izveidi Rīgā, Berģos,
M.Bensons bija devis 6,3 miljonu latu lielu komercķīlu, bet tā būvniecībā bija plānots
investēt ap desmit miljonus eiro.
"Honda Motors Baltic" reģionālais vadītājs Tinu Vahtels telefonintervijā Db īsi atbildējis, ka pašreizējā brīdī kompānija nesniegs nekādus komentārus, solot tikai to, ka oficiāls paziņojums sekos nākamās nedēļas sākumā.
Kā norāda laikraksts, kopš brīža, kad M.Bensons kļuva par "Hondas" dīlera "MDL Motors" 100% īpašnieku, kura pēcāk pārtapa par "Bensons auto", uzņēmums salīdzinoši īsā laika periodā ir piedzīvojis strauju izaugsmi, vienlaikus uzspodrinot "Hondas" imidžu līdz neredzētam spīdumam.
Pusgadā uzņēmums pārdevis 769 jaunas "Honda" automašīnas, bet pērn šajā pašā periodā realizēti 1235 jauni auto. Kompānijas apgrozījums sešos mēnešos bija 14,81 miljoni latu, savukārt aizvadītā gada pirmajā pusgadā tas veidoja 18,92 miljonus latu . Vēl pērn "Bensons auto" pārdevis ap 300 spēkratiem mēnesī, bet pēdējos mēnešos šis skaitlis samazinājies līdz 50. Valsts ieņēmumu dienesta (VID) dati liecina, ka 1.jūlijā "Bensons auto" valsts budžetam nebija nomaksājis 656 700 latus. Parāds izveidojies saistībā ar strauji sarūkošo naudas plūsmu, tomēr uzņēmums vienojies ar VID par parāda atmaksas grafiku, ko tas arī pilda.
"Nissan" tirgotāja SIA "Motorcentrs" direktors Jānis Pormalis paudis viedokli, ka, visticamāk, šis ir gadījums, kad, plānojot ilgtermiņa investīcijas, uzņēmums nebija rēķinājies ar tik strauju tirgus lejupslīdi. Samazinoties naudas plūsami, tiek iedragāta uzņēmuma attīstība. "No otras puses tuvredzīgi no "Hondas" rūpnīcas puses, ka līdz šim "Bensons auto" strādāja monopolstāvoklī. (...) Jebkurā gadījumā tādu apkalpošanas līmeni un attieksmi, kādu nodrošināja "Bensons auto", nākošais "Hondas" pārstāvis nevarēs nodrošināt," teicis J.Pormalis.
Savukārt "Citroen tirgotāja SIA "Veho" valdes priekšsēdētājs Raimonds Dūda uzskatam, ka nespēja izpildīt saistības pret valsti var būt jūtīgs signāls uzņēmuma sadarbības partneriem gan Latvijā, gan ārvalstīs. "Šajā gadījumā runa ir arī par repitāciju - šis gadījums var raisīt bažas esošo un potenciālo partneru un klientu vidū, kam var būt tālejošas sekas. Domājams, ka "Bensons auto" problēmu būtība ir ilgtermiņa plānošanas trūkums, ignorējot acīmredzamas makroekonomiskas likumsakarības un faktorus. Nodokļu parādi ir viskritiskākais rādītājs, sarkanā bākuguns ikvienam."
Šogad kļuva zināmas arī par "Peugeot" auto tirgotāju problēmām Igaunijā un Latvijā. Kā trešdien raksta Db, no augusta "Peugeot" dīlera saistības Latvijā "Lauva auto" vietā pārņems "Auto Forte Latvia", aiz kuras stāv viens no pazīstamākajiem Igaunijas auto biznesa pārstāvjiem Hilars Teders. Jaunajā uzņēmumā strādāšot liela daļa "Lauva auto" darbinieku.
Tikmēr vairums Db aptaujāto autotirgotāju esot vienisprātis, ka tik strauju jauno autotirgus atdzišanu nebija gaidījis neviens.

