Šādu no mutes mutē klejojošu XXI gadsimta teiksmu Diena uzzināja Strēlnieku ielas 19.nama iekšpagalmā no šai gleznai kaimiņos dzīvojošajiem namu iedzīvotājiem, un to arī bija dzirdējis Ziemeļu rajona atbildīgais mākslinieks Vilnis Piķis. Pats darba pasūtītājs gan nolēmis paturēt savu vārdu noslēpumā, Dienai stāstīja SIA Reklāmas attēls pārstāvji, kuri reprodukciju uzstādīja un saskaņoja ar atbildīgajām institūcijām. Daļu darba priekšplāna nedaudz aizsedz necilā, bet sakārtotā pagalma koki, tādēļ gleznas reprodukcija visskaidrāk atklājas, paceļot augšup galvu virs tūkstošiem reižu norāpotiem bērnu rotaļlaukuma elementiem. Sieviete, kurai izrādīta šāda uzmanība, iespējams, dzīvo pretējās ķieģeļu mājas trešajā stāvā, no kura uz gleznu paveras visskaistākais skats, Dienai stāstīja kāda blakusnama iedzīvotāja, kura vēlējās palikt anonīma. «Protams, ka vēlētos, lai man mīļākais vīrietis uzdāvinātu šādu gleznu. Esmu bijusi Venēcijā, tas, šķiet, ir Sv.Marka laukuma fragments,» viņa aizrautīgi stāsta, pieklusinātā balsī atklājot, ka baumas vēsta, ka šis darbs izmaksājis piecus tūkstošus latu. Cita Dienas aptaujāto versija ir, ka Venēcijas skats reprodukcijā saistīts ar kādu atpūtas braucienu, varbūt pat kāzu ceļojumu, kurā vīrietis kopā ar sievieti devušies. Diena vairākkārt aptaujāja nama iedzīvotājus, taču neizdevās sastapt nevienu sievieti, kura publiski atzītu, ka reprodukcija veltīta viņai. Tikai viesulim nepatiktu Glezna ir vienīgais ugunsmūra rotājums, par tā pasūtītāju un uzstādītājiem uz sienas nekādu rakstisku apliecinājumu nav. Arī gleznas parakstā diezgan grūti atšifrēt L.Liberta vārdu, bet, Dienai to atklājot, Oļegs, kuram tepat esot birojs, zinīgi mājot ar galvu, novilka: «Ā, Liberta reprodukcija, āā!» Savukārt pagalmā sastaptais plecīgais vīrietis, kurš sevi nosauca par Igoru, no zāliena aiz čupra noceļot maza izmēra bezspalvainu sunīti, bija lakonisks: «Tas ir privāts pasūtījums, tagad pagalms izskatās daudz labāk. Acīmredzot gleznas pasūtītājs dzīvo šajā pagalmā.» Glezna neparādījās apkārtējo namu iemītniekiem kā pārsteigums kādā rītā - tās uzstādīšana septiņiem darba veicējiem prasīja aptuveni divas jūnija nedēļas, atceras Reklāmas attēls pārstāvis Sergejs Kurbadskis. Pirms gleznu uz sienas novietot, uzstādītāji vākuši parakstus no apkārtējo namu iedzīvotājiem, tā iegūstot viņu piekrišanu. Vispirms strādnieki izpildīja atbildīgo institūciju uzdoto papilduzdevumu - atjaunoja un nokrāsoja viegli dzeltenā krāsā ugunsmūra sienu. Izmēros krietnā reprodukcija nav gleznota - uz paplata metāla rāmja pie sienas, līdzīgi kā reklāma, tika uzvilkts 13 reiz 11 metrus liels digitāls attēls. «Attēls normālos laika apstākļos noteikti varētu nostāvēt četrus piecus gadus, bet tas nav aizsargāts pret tādām stihijām kā viesuļvētra,» stāsta S.Kurbadskis. Liberta pēcnācēji: jā Projekts ir saskaņots visās atbilstošajās institūcijās, apstiprināja Rīgas Kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas vadītājs Viesturs Brūzis. V.Piķis un pilsētas galvenais mākslinieks Atis Lūsis, kuri jau jūnijā deva saskaņojumu attēla uzstādīšanai, Dienai pauda atzinību par šo projektu, pamatojot, ka, jo vairāk fasāžu Rīgā ir sakārtotas, jo labāk. «Tā ir pašvaldības ēka, šo gleznu no ielas neredz, tādēļ kāpēc lai tā te nebūtu, varbūt vienīgi kāds Rīgas skats gleznā varētu likties atbilstošāks,» stāsta V.Piķis. Lielākais ieguvums, viņaprāt, esot, ka šis attēls ir nekomerciāls un mūris izremontēts. Latviešu scenogrāfs, gleznotājs un grafiķis L.Liberts (1895-1959) pēc ceļojuma uz Franciju guva spēcīgu ierosmi gleznot ainavas un bulvāru skatus impresionistiski virmojošā stilā - gleznota tika gan Parīze, gan Venēcijas laukumi, pilis un kanāli, vēsta Māksla un arhitektūra biogrāfijās. Šīs viņa gleznas guva ļoti lielu popularitāti. Tā kā mākslinieks miris mazāk nekā pirms 70 gadiem, gleznas reprodukcijas izmantošanu pasūtītājs saskaņojis ar viņa mantiniekiem, vispirms uzmeklējot Latvijā, stāsta S.Kurbadskis.
Venēcija Rīgas iekšpagalma sievietei
To, kurš pasūtījis Liberta gleznas reprodukciju uz ugunsmūra sienas Strēlnieku ielas 19.nama pagalmā, noteikti zina viena sieviete Vīrietis mīlēja sievieti, nokārtoja formalitātes un... iekšpagalmā iepretim viņas mājas logiem uz ugunsmūra sienas viņai uzstādīja apjomīgu latviešu mākslinieka Ludolfa Liberta gleznas reprodukciju - Venēcijas ainu.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.