Laika ziņas
Šodien
Sniegs

Ceļā pretim virsotnēm

Mārtiņš Sesks sezonu sāk ar otro vietu izaicinošajā Horvātijas rallijā.

A pmierināts ar sezonas sākumu ir rallijbraucējs Mārtiņš Sesks. Latvijas autosporta cerība 2021. gadu sācis ar otro vietu Horvātijas posmā pasaules rallija čempionāta junioru (JWRC) klasē, kur kopvērtējuma uzvarētājs saņems balvu vairāku simtu tūkstošu eiro vērtībā.

Pagājušosezon JWRC kopvērtējumā Sesks ierindojās otrajā vietā, lai gan pirms izšķirošā posma bija vadībā. Sezonas noslēgums nebija no veiksmīgākajiem. Sesks Moncā notiekošajā posmā piedzīvoja pamatīgu avāriju, neizņemot asu līkumu un ietriecoties mājas sienā. Ar veselību viss bija kārtībā, bet cerības uz uzvaru zuda. Šosezon vēlreiz tiks mēģināts uzvarēt kopvērtējumā. Pirmajā posmā Horvātijā kopā ar stūrmani Renāru Franci Sesks ieņēma otro vietu, uzvarētājiem britiem Džonam Ārmstrongam un Filam Holam piekāpjoties 33 sekundes.

"Pirmajām sezonas sacensībām otrā vieta rallijā, kurā līdz tam nebijām braukuši, ir labs rezultāts. Rallija trase ļoti specifiska. Bija vajadzīgs laiks, lai pielāgotos situācijai, ko mēs diezgan veiksmīgi izdarījām. Īpašākais bija tas, ka trase vijās kalnos. Apkārt mežs un dažādi ceļa segumi. Bija gan šaurāki, gan platāki ceļi. Bija jāizmanto viss ceļa platums, lai gan dažreiz pat vairāk, jo līkumos tika grieztas iekšmalas, kā rezultātā uz ceļa tiek izmests liels daudzums smilšu un dubļu. Braukšana ar slikiem (riepas ar gludu protektoru – aut.) tajās vietās bija bīstama, jo sliku riepa dubļos nemaz neturas. Turas sliktāk nekā braucot ar ielas riepām pa tīru ledu. Tāpēc visu laiku bija jābūt viltīgākiem nekā Horvātijas ceļiem," sezonas atklāšanu izvērtēja 21 gadu vecais rallijbraucējs.

Horvātijas trase bija izaicinoša visiem braucējiem. Sarežģītajos apstākļos ar dažādiem ceļa segumiem un platumiem galā netika vairāki braucēji, tostarp WRC klasē startējošais soms Kalle Rovanpera, kurš piedzīvoja iespaidīgu avāriju, lielā ātrumā noskrienot no ceļa.

 "Braucot tajā līmenī un spriedzē, visiem pasaules čempionātā uz 300 kilometriem ir kļūdas. Dažreiz 15 kilometru ātrumposmā četri braucēji spēj iebraukt sekundes intervālā, kas nozīmē, ka katra mazākā paslīdēšana un kļūda maksā laiku. Braucot šajā spriedzē un ātrumā, ik pa laikam tiek pieļautas kļūdiņas, kas ir neizbēgami, bet šoreiz labākais, ko izpildījām, bija lielu kļūdu nepieļaušana. Galvenais mērķis šogad ir pasaules čempionāts junioriem, kur tiek vērsta lielāka uzmanība. Visas pārējās sacensības tiks pakārtotas, lai sagatavotos JWRC posmiem. Pagaidām kalendārā ir iekļauts Eiropas čempionāts Liepājā. Kā Latvijas pārstāvjiem tur noteikti jābrauc. Šobrīd tas ir vienīgais no zināmajiem posmiem, kur startēšu," sezonas galveno mērķi norāda Sesks.

JWRC nākamais posms būs Portugālē no 20. līdz 23. maijam. Sezonas vidū būs starts arī Igaunijā, bet čempionāta noslēdzošie posmi notiks augustā Beļģijā un oktobrī Spānijā. Balva par uzvaru JWRC klases kopvērtējumā ir tāda pati kā 2020. gadā. Pagājušā gada JWRC čempions zviedrs Toms Kristensons šosezon startē WRC2 klasē M-Sport komandā. Balvā viņš saņēma pilnīgi jaunu Ford Fiesta R5 Mk II ar 200 Pirelli riepām ar apmaksātu dalības maksu čempionātā. Balvas vērtība tiek lēsta vairāku simtu tūkstošu eiro apmērā.

Sesks brauc ar mašīnu, kurai ir Polijas numuri. Tas ir tāpēc, ka JWRC klasē visi dalībnieki izmanto vienādus Ford spēkratus, kas tiek apkalpoti Polijā. "Pasaules čempionātā mašīnu apkalpo ar Ford rūpnīcas komandas atbalstu. Mašīna tiek ražota un uzturēta Ford rūpnīcā, kura bāzējas Polijā. Līdz ar to visa automašīnas tehniskā apkalpošana atrodas Polijā. Pasaules čempionāta nolikumā ir noteikts, ka visi junioru klasē brauc ar Ford rūpnīcā sagatavotiem spēkratiem. Visiem ir poļu numuri un mašīnas no vienas un tās pašas komandas ar identiskiem tehniskajiem parametriem, lai izlīdzinātu braucēju koeficientu, kur braukšanai ir lielākā nozīme, lai sasniegtu rezultātu," situāciju skaidro Sesks. Viņa vērtējumā JWRC klases mašīnas zaudē apmēram no divām līdz četrām sekundēm uz kilometru pret pašiem jaudīgākajiem WRC spēkratiem. 

Septiņkārtējais WRC čempions Sebastjens Ožjē, dodoties uz startu Horvātijas rallijā, uz publiskā ceļa piedzīvoja avāriju. Tas kļuva par ļoti apspriestu notikumu. Pēc incidenta atbrauca arī policija, tomēr līdz startam nebija atlicis daudz, tāpēc Ožjē priekšlaicīgi pameta notikuma vietu ar apskādētu mašīnas labo sānu, lai gan policisti centās viņu noturēt. Tas neliedza titulētajam francūzim nosargāt pārsvaru un uzvarēt Horvātijas posmā, saglabājot vadību kopvērtējumā. "Tā situācija bija diezgan īpatnēja. Visu tik smalki nezinu, bet, cik bija redzams video, tā bija apstākļu sakritība. Abi autovadītāji ir mazliet vainīgi. Ožjē gribēja no vidusjoslas nobraukt malā, bet otram vadītājam likās, ka viņš varētu būt ātrāks uz ceļa nekā WRC mašīna, tāpēc izveidojās nevajadzīgs incidents," Ožjē īpatnējo avāriju komentē Sesks.

Šosezon rallijbraucējs pirmoreiz iekļauts arī Latvijas Olimpiskajā vienībā, lai gan rallijs nav olimpiskais sporta veids. "Esmu pirmo sezonu sastāvā, tāpēc vēl esmu apgūšanas stadijā un iepazīstu LOV piedāvātās iespējas."

Mārtiņš Sesks, autosportists

Dzimis: 1999. gada 18. septembrī

Panākumi: 2. vieta Pasaules rallija čempionāta junioru klases kopvērtējumā (2020), 1. vieta Rally Estonia JWRC klasē (2020), 1. vieta Eiropas Rallija čempionātā U27 un ERC3 klases kopvērtējumā (2018).

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Hokejs

Vairāk Hokejs


Basketbols

Vairāk Basketbols


Futbols

Vairāk Futbols


Teniss

Vairāk Teniss


Volejbols

Vairāk Volejbols


Motoru sports

Vairāk Motoru sports


Vieglatlētika

Vairāk Vieglatlētika


Riteņbraukšana

Vairāk Riteņbraukšana


Ziemas sports

Vairāk Ziemas sports


Citi

Vairāk Citi