Sociālajos portālos darbojas ne tikai privātpersonas – tagad ļoti populāri ir veidot kontus arī uzņēmumiem un caur tiem reklamēt dažādus pakalpojumus, komunicēt ar klientiem un tādējādi veidot sabiedrībai draudzīgāku servisu. Tomēr Live Riga pārstāve piebilst, ka darbam sociālajos tīklos ir jābūt kā papildinājumam, nevis apgrūtinājumam gan kompānijai, gan sekotājiem. "Katram uzņēmumam pirms izveidot profilu sociālajā medijā, ir ļoti nopietni jāizvērtē, vai profilā izvietotais saturs būs saistošs sekotājiem," uzskata S. Markus.
AS Laima mārketinga projektu vadītāja Kristīne Homatova uzskata, ka sociālo tīklu darbība ir ļoti svarīga, izveidojot tiešo saikni ar patērētājiem, viedokļu līderiem un arī mediju pārstāvjiem.
"Sociālo portālu konti ir labs "termometrs klimata kontrolei" – ar to palīdzību uztveram attieksmi un varam arī operatīvi konsultēties ar patērētājiem, lai pieņemtu labāko lēmumu. Patērētājiem līdzdarbojoties, viņiem veidojas dziļāka izpratne par mūsu produktiem, savukārt, mums – par patērētāju vēlmēm un vajadzībām," uzskata K. Homatova.
SIA Forum Cinemas digitālo mediju speciālists Jānis Misevičs portālam pastāstīja, ka kompānijas Twitter konts palīdz kontrolēt uzņēmuma sniegto pakalpojumu kvalitāti.
"Atbildam uz klientu jautājumiem, sniedzam industrijas aktuālās ziņas," stāsta J. Misevičs. Viņš arī piebilst, ka reālais labums tiek mērīts iespēju robežās. "Katru mēnesi redzam, cik mūsu mājaslapā no Twitter ienākušie nopērk kino biļetes – tie klienti, kuri pirkumu veic uzreiz," nosaka J. Misevičs.
S. Markus, komentējot sociālo tīklu nestos labumus, stāsta, ka iespēja "iečekoties" dažādās vietās caur FourSquare vai Facebook, sniedz Live Riga iespēju sazināties ar tūristu, kurš ir tikko ieradies Rīgā, piemēram, iečekojies Rīgas lidostā.
"Uzreiz varam piedāvāt iespēju uzdot jautājumu Twitter vai Facebook un saņemt atbildi – piemēram, kā visērtāk nokļūt no lidostas uz centru, ieteikt pasākumus, restorānus un apskates objektus," portālam pastāstīja Live Riga pārstāve.
Savukārt, nacionālās aviokompānijas airBaltic interneta mārketinga vadītājs Kārlis Smiltens uzskata, ka kompānijas atrašanās Twitter un citos sociālajos medijos nav tieša sakara ar tēla veidošanu un uzturēšanu.
"Mēs esam tur, kur ir mūsu esošie un potenciālie klienti. Atbildam uz jautājumiem, reklamējam produktus un pakalpojumus," stāsta K. Smiltens. Viņaprāt, svarīgāka ir komunikācijas kvalitāte, kas pēc tam varētu rezultēties nākotnes pirkumos. "Atbildes uz jautājumiem pēc to būtības, nevis telefona vai e-pasta atkārtošana katrā atbildē. Ja ar reālu labumu saprotam uzreiz pārdotos produktus, tad sociālo mediju tieša ietekme uz pārdošanas rezultātiem ir ļoti maza, salīdzinot ar tradicionālajiem mārketinga kanāliem, tomēr mūsu novērojumi un mērījumi liecina, ka pārdošanas efektivitāte ir augstāka, nekā tradicionālajos kanālos," uzskata K. Smiltens.
Tomēr, lai paveiktu visu vēlamo, ne vienmēr kompānija to var izdarīt viena pati. Kamēr SIA Forum Cinemas atsevišķu personu šim darbam nealgo, dažas kompānijas izmanto nozares speciālistu sniegtos pakalpojumus.
"Visu AS Laima kontu darbību nodrošina mediju aģentūras darbinieks, cieši sadarbojoties ar vairākiem uzņēmuma speciālistiem," pastāsta K. Homatova. Līdzīgi rīkojas arī Live Riga. "Mūsu darbinieki, konsultējoties ar mediju aģentūru, izstrādā sociālo profilu stratēģiju un satura plānu, bet ikdienas darbam ar sociālo mediju profiliem tiek piesaistīta mediju aģentūra. Tā veic satura sagatavošanu, tulkošanu, ilustrēšanu un citādu pielāgošanu noteiktam sociālajam tīklam," informē Live Riga interneta projektu vadītāja S. Markus. Uzņēmumā airBaltic neesot atsevišķa sociālo mediju cilvēka vai komandas. "Sociālie mediji ir mārketinga departamenta pārziņā, kas, sadarbojoties ar citām uzņēmuma nodaļām, veic komunikāciju," skaidro K. Smiltens. Viņš stāsta, ka visu darba apjomu veic paši, mācoties gan no panākumiem, gan neveiksmēm. Kaut arī viņi mēdz piesaistīt mediju, radošās un digitālās aģentūras dažādām mārketinga kampaņām, pārējo viņi dara paši. "Komunikācija un plānošana vienmēr ir bijusi un paliek kompānijas iekšienē, jo esam pārliecināti, ka neviens nevar pārzināt kompāniju un tās pakalpojumus labāk, kā tās darbinieki," uzskata K. Smiltens.