KDi rīkotajā diskusijā par mākslas un ideoloģijas attiecībām un mākslinieku atbildību piedalās Latvijas Universitātes Filozofijas un socioloģijas institūta vadošais pētnieks Mārtiņš Kaprāns, teātra zinātniece un Latvijas Universitātes Literatūras, folkloras un mākslas institūta vadošā pētniece Edīte Tišheizere un Latvijas Universitātes Vēstures un filozofijas fakultātes profesors Raivis Bičevskis. Diskusiju vada Rūta Kesnere, LETA
Jubilejas gads teātra nama izstāžu zālēs iesākas ar īpašu izstādi Stopkadrs operā, kas veltīta skatuves tēmai - tajā redzami kostīmu mākslinieces Kristīnes Jurjānes un video mākslinieces Inetas Sipunovas darbi ārpus Latvijas tapušo operu iestudējumiem Zalcburgā, Milānā, Vīnē, kuru koncepta autors un režisors ir Alvis Hermanis.
Aktrise Čulpana Hamatova Jaunā Rīgas teātra izrādē
Kurlmēmo zeme ir kā tilts starp filmu, kuru viņa skatās un
komentē un kura vēsta par 90. gadu bandītisko Krieviju, un
šodienas Latviju, kas ir kļuvusi par patvērumu Čulpanai
Jaunā Rīgas teātra pēdējā pirmizrāde Miera ielā. Alvis Hermanis veido jauniestudējumu Kurlmēmo zeme ar Čulpanu Hamatovu un Kristīni Krūzi galvenajās lomās, informēja teātra pārstāvji.
Režisora Alvja Hermaņa jaunākā izrāde Pelikāni un vīnogas Jaunajā Rīgas teātrī ir sentimentāla un skatītāja uztverei ļoti komfortabla – var drusku pasmieties, drusku pajust līdzi un drusku identificēties ar varoņiem
Jaunajā Rīgas teātrī (JRT) pēc amerikāņu autora Reksa Piketa lugas top smeldzīga komēdija Pelikāni un vīnogas Alvja Hermaņa režijā. JRT mākslinieciskā vadītāja pirmais jauniestudējums jaunajā sezonā pie skatītājiem nonāks 11. oktobrī, informēja teātra pārstāvji.
Fakts, ka režisors Alvis Hermanis komponista Leoša Janāčeka operas Jenūfa izrādi risina divās dažādās estētikās, to savā ziņā emocionāli harmonizē, ļaujot skatītājiem nesagumt zem satura smaguma
Pirmizrādi Latvijas Nacionālajā operā un baletā (LNOB) 23. februārī plkst. 19 piedzīvos čehu komponista Leoša Janāčeka operas Jenūfa iestudējums Alvja Hermaņa režijā un scenogrāfijā.