Laika ziņas
Šodien
Daļēji saulains
Rīgā +16 °C
Daļēji saulains
Sestdiena, 1. jūnijs
Mairita, Bernedīne, Biruta

Ķuzis: Velosipēdistiem jākļūst par pilntiesīgiem satiksmes dalībniekiem

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
zilbe
z
Starp citu, tagad tik plaši ieviestais cementa plācenīšu klājums nav pats piemērotākais riteņbraucēju celiņiem. Tas rada ņirboņu acīs un drebina stūri, braukšana sanāk tāda nervoza. Daudz labāks un arī vizuāli tīkamāks ir asfalts.
Leo
L
Tērbatas iela ir ar bruģa ceļa segumu, kas nav piemērots riteņbraukšanai.
dalia
d
risinaajums tepat deguna galaa vien ir - Teerbatas iela kaajaamgajeeju un ritenbrauceeju iela. Bet nu jaadara tas tagad, vasaraa. Ziemaa jau tikai trakais ar riteni zeegelee.
Pelēkais Vilks
P
Par to stumšanos pāri gājēju pārejai tomēr neizprotu racionālo graudu. Pietiek , ka nav priekšrocība. Daudzi tautieši varbūt neatceras, ka sen, sen arī gājējiem nebija priekšrocība pie zaļā signāla attiecībā pret transportu, kas nogriežas.
Leo
L
Cik esmu izmēģinājis, ķiveres nav iespējams valkāt - galva sāk nenormāli niezēt, tāpat kā ar jebkuru sintētisku cepuri. Visām ir kaut kādi dabai kaitīgi putupolistiroli, plastmasas un citas sintētiskas vielas. Ja Latvijā ražotu kādu ķiveri no dabai draudzīgiem materiāliem, es tādu noteikti vilktu. Kad strādāju par velokurjeru, pārdzīvoju divas dzīvībai bīstamas avārijas, kurās ķivere man bija viennozīmīgi lieka. Situācija uz ceļiem un ietvēm man liekas pat ļoti apmierinoša, ja neskaita seguma kvalitāti, apmales, restotās (dažas gan ir bez restēm!) lietus ūdens notekas, kā arī gājējus, kas man brēc virsū, ja es uz veloceliņa brīdinu par savu tuvošanos ar signālu. Autovadītāji pa tiem gadiem, kuru laikā es pēc avārijām nebiju kāpis uz divriteņa, ir kļuvuši daudz iecietīgāki un pat pieklājīgāki. Galvenais ir vienmēr ievērot pilnīgi visus noteikumus, lai arī cik nejēdzīgi var likties, piemēram, stumt riteni pāri gājēju pārejai.
Mao
M
Protams, ka vajag kaut kādu skaidrojošo kampaņu par to, ka veloķiveres vajadzīgas. Tomēr vairāk ticu, ka to var atrisināt policijas darbs. Ja riteņbraucēji bez ķiverēm netiks garām nevienam policistam, ja bērniem velobraucējiem bez ķiverēm tas ritenis tiks atņemts un atdots tikai vecākiem, tad ir cerības, ka cilvēki to ievēros. Protams, ka būs liela kaudze stilīgo, kuri nespēs pārdzīvot, ka viņu daiļas galvas sedz kaut kas tik "briesmīgs", kas jauc viņu daiļas frizūras. Protams, būs liela kaudze ar tādiem, kuriem ķiveres navvajadzīgas, jo "nekad, nekad, nekad ar riteni braucot nenokritīs un kāds virsū neuzbrauks, jo paši ir perfekti, dzīvo ideālā valstī ar ideāliem cilvēkiem un ceļa segumu" un, protams, būs tāda daļa, kuriem 10-15 Ls būs par dārgu, lai sargātu savu vienīgo galvu. Tā jau nemaksā neko.
normāns falksijs
n
Un tik tiešām liela problēma ir ielu malās esošie lietus ūdeņu savākšanai paredzētie restotie caurumi. Tie allaž ieriktējas bedrēs un tās ir jāapbrauc. Liela problēma. Īpaši ja tādi ir uz tiltiem, kur jau tā braucot augšā zināmas grūtības braukt pa ceļa malu sagādā stāvums un līkumota trajektorija, kas liek izbraukt auto priekšā nebūt nav tas jaukākais pasākums. Kā arī salīdzinoši kaitinošas ir tramvaju sliedes. Ceru, ka ar laiku visas tramvaju sliedes būs ievietotas betona moduļos, kā tas šobrīd dažviet ir izdarīts, taču pagaidām sliežu ceļa krustošana vairumā gadījumu ir šķērslis. Jāatzīmē, ka braucu ar šosejas velo un tam ir 20nieces virsū. Jā, zināmā mērā minoritāte, ja runā par ceļa seguma kvalitāti.
normāns falksijs
n
Obligātums nekad nebūs atrisinājums. Ieviest kaut ko kā obligātu ir vieglākais un neefektīvākais ceļš. Vajag izglītot drošības pasākumu jautājumā, taču ne uzspiest kādus no šiem pasākumiem.
Antra
A
es laikam tomēr labāk izvēlētos speciāli norādīto vietu uz ceļa, jo pa gājēju ietvēm braucos ik pēc pāris mētriem ir ārkārtīgi augstas apmales (vismaz ceļā Pļavnieki-centrs), bieži pat nākas kāpt nost no riteņa. Nenoliegšu, ka braucos ar riteni var palikt agresīvs, jo šis riteņbraucēju jautājums nav sakārtots un nevar saprast pa kurieni braukt, lai nevienam netraucētu un otrādi...
To
T
iesaku darīt arī citiem - neaizmirst, ka bez riskantas un gājēju (vai velosipēdistu) izbiedējošas aiztraukšanās garām tev ir arī mēle. Pieklājīgs lūgums palaist garām neskaidrā situācijā "salecina'' pat mazāk kā zvaniņš. Un, kad tieku palaists, pasaku paldies.
Pārcēlājs
P
Velosipēdistiem jākļūst par pilntiesīgiem satiksmes dalībniekiem- Tas nozīmē ka 1.Velosipēds jāreģistrē(maksā). 2. Velosipēdam jābūt reģistrācijas numuram (maksā). 3.Jābūt tehniskā kārtībā-apskate, uzlīme (maksā). 4. Jāiziet ikgadējā ārstu pārbaude-redze,dzirde(maksā). 5. Jākārto kautkāds satiksmes noteikumu minimuma eksāmens(maksā), jo nevar deldēt asvaltu bez maksas ar velosipēdu bez bremzēm un ar sliktu redzi un dzirdi.
Edite Gornova Rasmusena
E
Nujorkā ir atrisināta riteņbraucēju drošiba.Tiem ir atvēlēta īpaša satiksmes josla vienvirziena kustībā un nav nekādu problēmu. Es esmu braukusi ar divriteni pa NY un jutusies droši un labi.So problēmu var atrisināt ar lēmumu un baltu krāsu uz asfalta.
Unabomberz
U
Kā velosipēdists atļaušos pateikt - braukt pa ietvēm Rīgā nav iespējams ar dažiem retiem izņēmumiem. Tās ir bedrainākas kā ielas, nobrauktuves nav sakārtotas, to vai un nav vai ar kanti, gājēji - nav pieraduši, ka vēl kāds pārvietojas pa ietvi. Man braucot ar velo no gājēja vajag tikai vienu - paredzamu trajektoriju. Visidiotiskākais ir gājējs, kurš pamanījis velosipēdistu un sāk raustīties pa labi un pa kreisi. Ja viņš nelēkā kā puņķis uz drāts, es viņu apbraukšu 10 dažādos veidos viņu necik netraucējot un viņam pat nepamanot.
žoržs
ž
Kā velobraucējs es arī domāju, ka velosipēdistiem nevajadzētu braukt pa ietvēm.
Pelēkais Vilks
P
laiks no ietvēm padzīt ar likumu ========== Ej stājies AVErageLATvian apsardzē un patrenka fortogrāfus. Esi speciālists par tēm.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas