Kopā ar Baltkrievijas un Kazahstānas dzelzceļu vadītājiem uzstājoties sēdes pirmajā sesijā par dzelzceļa kravu pārvadājumu attīstīšanu starp Āziju un Eiropu, Bērziņš uzsvēra, ka ģeogrāfiskais izvietojums Latvijai ļauj efektīvi nodrošināt gan pārvadājumus starp austrumiem un rietumiem, gan ziemeļiem un dienvidiem, turklāt mūsu valsts priekšrocība ir trīs neaizsalstošās ostas, caur kurām kravas pa jūru tālāk iespējams nogādāt Rietumeiropā un Skandināvijas valstīs. LDz prezidents sēdes dalībniekus arī iepazīstināja ar katras ostas kapacitāti, priekšrocībām un stiprajām pusēm kravu apstrādes jomā, tādējādi akcentējot transporta un loģistikas nozares integrēto pieeju kravu īpašnieku vajadzību nodrošināšanā.
Bērziņš klātesošajiem atzīmēja, ka Latvija kravu pārvadājumu nozarē ir līdere starp Baltijas valstīm, un LDz koncerna ietvaros esošais LDz Cargo ir viens no lielākajiem dzelzceļa kravu pārvadājumu veicējiem Eiropas Savienībā. Pieminot Rail Baltica projektu, Bērziņš uzsvēra, ka tas pavērs iespējas palielināt kravu pārvadājumu apjomus ziemeļu-dienvidu transporta koridorā un austrumu virzienā. Savukārt kontekstā ar šo projektu pie Rīgas, Salaspilī taps jauns loģistikas centrs, kurā plānots apstrādāt kravas, kas tiek pārvadātas maršrutā Skandināvija-Krievija-Ķīna. "Latvijai Eirāzijas transporta koridora attīstība ir viena no transporta un loģistikas nozares prioritātēm. LDz ir ieinteresēts multimodālo maršrutu attīstīšanā, izmantojot gan Latvijas, gan citu valstu tranzīta potenciālu," norādīja LDz prezidents.
Uzsverot LDz līdzšinējo pieredzi un ietekmi kravu pārvadājumu nozarē, Bērziņš pieminēja šogad noslēgto sadarbības memorandu ar pasaulē vienu no lielākajām loģistikas kompānijām DHL Global Forwarding Greater China, kā arī notiek aktīva sadarbība ar Duisportu Duisborgas ostā Vācijā. Lai šo sadarbību vēl vairāk nostiprinātu un palielinātu kravu apjomus, šogad ir parakstīts sadarbības memorands starp Latvijas Satiksmes ministriju un Duisportu, atzīmēja LDz prezidents, piebilstot, ka šī sadarbība dos iespēju Latvijai pieslēgties arī tranzīta koridoriem, kas izmanto Minskas pievārtē izveidoto loģistikas centru Lielais akmens.
Noslēdzot uzstāšanos, Bērziņš aicināja nozares pārstāvjus sadarboties un kopīgi attīstīt jaunus tranzīta koridorus, nevis konkurēt savā starpā, jo tikai tā ir iespējams panākt ekonomikas izaugsmi visā pasaulē.
oskars