Kalvāns informēja, ka pēc desmit gadu darba ģimnāzijā viņš no šodienas atgriezīsies IZM. Viņš skaidroja, ka patlaban IZM vērtē iespēju savienot šo amatu ar Siguldas novada domes deputāta darbu. Kalvāns apgalvoja, ka viņš ir gatavs gan turpināt darbu kā deputāts, gan arī nolikt deputāta mandātu.
Stāstot par prioritātēm Izglītības departamenta vadītāja amatā, Kalvāns norādīja, ka viņa uzmanības centrā ir strukturālas reformas un skaidru prioritāšu noteikšana.
Šobrīd viņa darba kārtībā ir gan "izlīdzinošā mācību gada" ieviešana nesekmīgajiem pamatskolas absolventiem, gan jaunā pedagogu darba samaksas modeļa "Programma skolā" ieviešana pilnā apjomā no nākamā gada.
Kalvāns arī apņēmies sakārtot paša departamenta jaudu un struktūru, kā arī stiprināt reputāciju un sadarbību ar izglītības nozares organizācijām. Viņa ieskatā, departamentam jādefinē skaidras prioritātes un jāspēj pašam iniciēt reformas, ne tikai reaģēt uz politiskās vadības iecerēm.
Kalvāns minēja vairākas idejas, ko vēlētos attīstīt, piemēram, valsts ģimnāziju tīkla pārskatīšanu, lielāku autonomiju skolu direktoru komandām, vecāku atbildības stiprināšanu, vienotu uzņemšanas kārtību un eksaminācijas sistēmas pārstrukturēšanu.
Kalvāns līdz šim vadīja Latvijas Izglītības vadītāju asociāciju (LIVA). Viņš ir iesniedzis iesniegumu Uzņēmumu reģistrā par izstāšanos no LIVA valdes, un par viņa pēcteci lems asociācijas valde. Kalvāns pieļauj, ka vadītājas pienākumus nākotnē varētu uzņemties Iveta Bērziņa vai Laila Roga, taču piebilda, ka tas ir tikai viņa pieņēmums.
IZM Izglītības departaments bez direktora palika pagājušā gada oktobrī, kad līdzšinējā vadītāja Edīte Kanaviņa pievienojās iepriekšējās izglītības un zinātnes ministres Andas Čakšas (JV) padomnieku lokam. Tolaik tika izsludināts konkurss uz Izglītības departamenta direktora amatu, kas noslēdzās bez rezultāta.
Kalvāns tika izraudzīts starp astoņiem pretendentiem, aģentūru LETA informēja ministrijā. Tā atzinīgi novērtē Kalvāna zināšanas izglītības sistēmas politikas plānošanā un īstenošanā, norādot, ka viņam ir pieredze dažādos ar izglītību saistītos amatos, tostarp pedagoģiskajā darbā un izglītības iestāžu vadībā. Kalvāns ir strādājis arī IZM un tās padotības iestādēs. Viņam ir doktora zinātniskais grāds izglītības vadībā.

