Laika ziņas
Šodien
Daļēji saulains

Lidosta: Pasažieru plūsma patlaban jūtami pārsniedz vecās lidostas termināļa publiskās daļas kapacitāti

Lidostā Rīga pasažieru rindas uz drošības kontroli veidojas tādēļ, ka pasažieru plūsma patlaban jūtami pārsniedz vecās lidostas termināļa publiskās daļas kapacitāti, aģentūru LETA informēja lidostas pārstāve Laura Karnīte.

Šorīt daudzi cilvēki sociālajos tīklos publicēja fotogrāfijas ar lielām pasažieru rindām uz drošības kontroli lidostā un pauda savu neizpratni un sašutumu.

Karnīte skaidroja, ka pasažieru skaits lidostā Rīga šogad, salīdzinājumā ar pagājušo gadu, deviņos mēnešos ir pieaudzis par gandrīz 11,5%. Vidēji lidosta Rīga apkalpo 12 000 pasažieru dienā, 600 līdz 1000 pasažieru stundā. Lai gan lidosta pēdējos gados ir paplašinājusi drošības kontroles zonu ar vairākām līnijām un pašlaik strādā pie risinājumiem, lai izveidotu vēl papildus līnijas, šāda pasažieru plūsma jūtami pārsniedz vecās lidostas termināļa publiskās daļas kapacitāti, norādīja Karnīte.

"Tāpat, ņemot vērā nacionālā pārvadātāja airBaltic intereses, lidostai Rīga ir raksturīgs nevienmērīgs lidojumu sadalījums diennakts laikā un liels tranzīta pasažieru skaits - vairāk nekā 30%. Rindas uz drošības kontroli lidostā Rīga veidojas tieši šajās intensīvo lidojumu jeb "pīķa" stundās, galvenokārt no rītiem, laika posmā no plkst.6 līdz 8, kad vienlaicīgi ir gan liels izlidojošo reisu skaits, gan intensīva tranzīta pasažieru plūsma ar īsiem savienojuma laikiem," sacīja Karnīte.

Viņa informēja, ka, saskaņā ar lidostas mērījumu sistēmas datiem, šajos laika posmos drošības kontrolē stundas laikā nereti jāapkalpo gandrīz 1200 pasažieru, un tie arī ir tie brīži, kad var izveidoties rinda, kurā gaidīšanas laiks var sasniegt līdz 40-50 minūtēm. Citos laika posmos gaidīšanas laiks uz drošības kontroli lidostā Rīga ir piecas, maksimums 20 minūtes.

"Papildus augstāk minētajiem apstākļiem, šobrīd ir pienācis rudens vīrusu laiks, un daudzi darbinieki un viņu bērni slimo, līdz ar to padarot darbu "pīķa" stundās vēl komplicētāku," piebilda Karnīte.

Viņa norādīja, ka lidostas drošības dienesta darbinieki dara visu iespējamo, lai šajos apstākļos apkalpotu pasažierus maksimāli ātri, vienlaikus saglabājot visaugstākos drošības standartus, ņemot vērā, ka pasažieru un lidojumu drošība ir galvenā prioritāte. Tomēr pasažieriem ir jārēķinās, ka atsevišķās stundās lidostā var būt rindas.

Vienlaikus lidosta Rīga vēlas atgādināt pasažieriem, ka ir ļoti būtiski ierasties lidostā savlaicīgi - vismaz divas stundas pirms lidojuma, kas ļauj mierīgi un bez steigas nokārtot pirmslidojuma procedūras un atrisināt sarežģījumus, ja tādi rodas dokumentu pārbaudes vai drošības kontroles laikā.

Top komentāri

a13
a
Pagaidām glābj tas, ka ļotenes arī parasti kavējas. Bet vispār, tā ir mauccība šitā organizēt darbu. Kas maksās kompensācijas par nokavētiem lidojumiem?
Mars
M
nepatikami ir stavet taja rinda, sauriba, bezgais tada sajuta taka koncentracijas nometne, nesaprotu ka ugunsdzeseji pielauj tik daudz cilveku sabatz tik maza telpa-ja nu kautkas notiek un jaevakuejas!? Vareja jau kadu veikalu samazinat lai palielinatu telpas.
Skatīt visus komentārus

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas