Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +21 °C
Skaidrs
Sestdiena, 4. maijs
Viola, Vizbulīte, Vijolīte

Paspēlēties ar jaunajiem elektrovilcieniem

Konkursā par jaunu elektrovilcienu nomu uz 15 gadiem tika ietvertas tādas prasības, kas pašam Pasažieru vilcienam (PV) tagad liekas apgrūtinošas. Tas līdzās finansējuma trūkumam ir otrs galvenais iemesls, kāpēc PV jaunā valde vilcienu nomas iepirkumu nu ir pārtraukusi. Līdz ar to var teikt, ka konkursa uzvarētāja Šveices uzņēmuma Stadler darbs bijis pa tukšo, pielāgojot piedāvājumu tādām nolikuma prasībām, kas PV ilgtermiņā nav vēlamas.

Pagaidām nav oficiālas informācijas par to, vai Stadler vērsīsies tiesā, ceturtdien, 24.jūlijā, vēsta laikraksts Diena.Pirms vairāk nekā pusgada izsludinātajā iepirkumā par vilcienu nomu tika ietverta prasība, ka vilcieniem jābūt piemērotiem braukšanai divās sistēmās - ar trīs kilovoltu līdzstrāvu un 25 kilovoltu maiņstrāvu. Tomēr šajā laikā, Eiropas Savienībai apstiprinot struktūrfondu līgumu, Latvijas dzelzceļam paspīdējusi acīmredzot negaidīta veiksme - līdzekļi dzelzceļa tīkla modernizācijas projektam jeb elektrifikācijai tiks saņemti agrāk, nekā iepriekš plānots, proti, sākot no 2016. gada līdz 2022.gadam. Tas nozīmē, ka sistēma, kas ļauj vilcieniem darboties trīs kilovoltu līdzstrāvas režīmā, pēc būtības vairs nebūs vajadzīga."Iekārta, kas nodrošina, ka sistēma strādā gan vienā, gan otrā režīmā, ir dārga. Atsevišķu pretendentu gadījumos šī iekārta izmaksā 20% no pašu vilcienu vērtības," skaidro PV jaunās valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns. Runājot par turpmākajiem soļiem, viņš teic, ka iepirkums tiks saskaņots ar Latvijas dzelzceļa elektrifikācijas plānu. Līdz ar atteikšanos no dubultās sistēmas iepirkuma summa samazināšoties pat par vairākiem desmitiem miljonu eiro.Uz jautājumu, ko par notiekošo viņiem saka Stadler pārstāvji, Lubāns atbild, ka nekādas tikšanās ar pretendentiem nenotiekot. Komunikācija noris dokumentētas sarakstes formā. Jautāts par sarakstes saturu, PV valdes priekšsēdētājs detaļās neieslīgst un uzsver: "Mūsu lēmums nav orientēts uz vienu vai otru piegādātāju. Tas ir orientēts uz iepirkuma procedūru kā tādu. Mēs redzam, ka izvēlētais modelis dod pārāk dārgu rezultātu, arī tehniskā specifikācija neatbilst uzņēmuma interesēm ilgtermiņā."Tikmēr Stadler Dienai neslēpj sašutumu. "Mēs esam nepatīkami pārsteigti un vīlušies par PV valdes lēmumu. Līdz šim neesam saņēmuši oficiālu informāciju, tādēļ uzņēmumam nav saprotams un zināms, kāds ir juridiskais pamatojums šādam lēmumam."Protams, Stadler saprot PV un Satiksmes ministrijas vēlmi darboties sabiedrības labā un panākt pilnīgu drošību un pārliecību par finansējuma pietiekamību. Vienlaikus nav izprotama situācija, ka iepriekšējā valde, paziņojot rezultātus, apstiprina finansējuma pietiekamību, bet jaunajai valdei ir diametrāli pretējs viedoklis."Visu Aļonas Zanderes rakstu _Paspēlēties ar jaunajiem elektrovilcieniem _lasiet laikraksta Diena ceturtdienas, 24.jūlija, numurā!

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas