Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +1 °C
Apmācies
Piektdiena, 19. aprīlis
Vēsma, Fanija

Rubesa atkāpusies, jo projekts "pašreiz nav pārvaldāms efektīvā veidā"

"Projekts, tāds, kāds tas ir pašreiz, nav pārvaldāms efektīvā veidā. Jebkas, kas notiek projektā, kavējas un kavēsies, jo ir ļoti grūta saskaņošana un vienošanās par gandrīz jebko," preses konferencē pēc paziņojuma par Baltijas valstu kopuzņēmuma RB Rail AS izpilddirektores un valdes priekšsēdētājas amata atstāšanu jau privātpersonas statusā savu lēmumu pamatoja Baiba Rubesa. Viņa, atbildot uz žurnālistu jautājumiem pēc sagatavotā paziņojuma, norādīja - aina projektā nav katastrofāla, taču katrā šādā projektā pastāv iespējamība, ka tas var "apstāties uz līdzenas vietas".

"Vienmēr ir iespējams, ka projekts neies uz priekšu. Šajā konkrētajā jautājumā domāju, ka visa Eiropa kustas tādā nezināmā teritorijā - pēc Brexit budžeti, jauns parlaments. [..] Neizslēdzu iespēju, ka projekts varētu apstāties uz līdzenas vietas, bet neatgriezeniskais punkts vēl nav sasniegts, ir vēl visas iespējas, tāpēc aicinu visu trīs Baltijas valstu valdības un iedzīvotājus, kas šo moderno infrastruktūras objektu vēlas, sarosīties," pauda Rubesa.

"Esmu pavadījusi gadu tikai sarunās ar ministrijām, kam ir pastarpināti arī meitas kompānijas, lai vienotos par to, kāds ir organizācijas modelis, kas, manuprāt, ir krietni attālināts no tā, ar ko kopuzņēmums sāka savā akcionāru līgumā. Ir bijuši neskaitāmi termiņi [..], un vēl arvien nav pietiekama vienošanās par to, kā mēs strādāsim, līdz ar to kāds ir budžets no katras valsts, gan kopuzņēmumam, gan projektam kā tādam. Es to vairs nevaru pārvaldīt, līdz ar to es aizeju tagad," pauda bijusī RB Rail vadītāja.

Viņa norāda, ka ilgu laiku atsevišķi jautājumi ir "dzenāti apļos", jo par vienu un to pašu - Rail Baltica projektu - atbild vairākas iestādes, kurās dažkārt trūkstot arī atbilstošas kompetences. Rubesa uzskata, ka tas "ir neekonomiski izdomāts veids, kādā veidā, visticamāk, nodrošināt zinošu interešu priekšroku."

Taujāta, vai amatu mēnesi pirms pilnvaru termiņa beigām viņa pamet, nojaušot, ka netiks amatā pārvēlēta, Rubesa skaidroja, ka to jau sen zinājusi, turklāt asi kritizēja akcionāru iepriekš pausto par to, ka nākamo kopuzņēmuma vadītāju viņi labprātāk redzētu no Polijas vai Somijas, nevis no Baltijas valstīm.

"Tas ir ļoti skumjš komentārs par to, ko šīs trīs valdības domā par savu pašu spēkiem savās valstīs," rūgtumu pauda Rubesa.

"Mēs esam pienākuši pie punkta, kur faktiski rīt vajadzēja būt lēmumam no padomes, kas nozīmē arī atbalstu no ministrijām, par to, ka būs arī atbilstošs finasējums kopuzņēmumam vismaz 2019.-2020. gadam. Mēs esam tālu no šā lēmuma joprojām, lai gan angažējamies gana daudz ar visādām ministrijām visās trīs valstīs, lai nonāktu pie kaut kāda secinājuma. Kas ir ļoti vājš rādītājs Eiropas Savienībā, kad ir runa jau par nākamo finansēšanas periodu pēc 2020. gada, pašas Baltijas valstis faktiski neinteresējas par šo globālo projektu tādā tveramā jomā," uzskata bijusī RB Rail vadītāja, turpinot: "Pieredze jebkur pasaulē ir, ka vispirms jāsaprot, cik kaut kas maksās, vismaz minimāli, un par kādiem līdzekļiem mēs runājam. Visu trīs Baltijas valstu jautājumā faktiski mums dāvā 85% no sešiem miljardiem, nu, faktiski mazāk par sešiem miljardiem. 85% mums dāvina, ja katra valsts pieliek vēl pa 5% klāt, un par šīm investīcijām vismaz par katru eiro dabūs sešus eiro atpakaļ. Šis jautājums ir abpusgriezīgs zobens – vai būs, vai nebūs. Vai nu tu tici, ka būs, un strādā tam mērķim, vai tā kā ir piedzīvots Latvijā, kad man četrās sienās saka – Baiba, tu saproti, mums jau tikai jāuzbūvē tas, kas pašreiz ir, proti, stacija un terminālis. Lietuviešiem tas skats ir citādāks, viņi stratēģiskāk domā savu infrastruktūras un loģistikas attīstību. Latvija ar Lietuvu tādā ziņā ir dziļā konkurencē. Ja Latvijas dzelzceļa pārstāvji ar Lietuvas dzelzceļa pārstāvjiem sēž manā padomē, tur jau grūta vienošanās ir iepriekš programmēta, lai gan gribētu izcelt, ka abi pārstāvji no Latvijas dzelzceļa ir godam pildījuši savu amatu un viņi visvairāk mēģinājuši panākt to, lai kopuzņēmums ir dzīvotspējīgs."

Jau vēstīts, ka ceturtdien, 27. septembrī, mēnesi pirms pilnvaru termiņa beigām RB Rail izpilddirektore un valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa paziņoja, ka šo amatu atstāj, un izmaiņas stājas spēkā nekavējoties.

 

 

 

 

 

Top komentāri

Irlielāmērāticams
I
ka projekts nevis vienkārši "neiet", bet tam "traucē iet"... jauka iespēja apliecināties mūsu daudzajiem specdienestiem... .
grr
g
Naudas nav, projekts nav, termiņi spiež, neviens neuzņemas vadību un atbildību. Atbildi jā/nē elementāriem jautājumiem gatavo nedēļu. Klaunāde. Zaudēsim daļu līdzfinansējuma vērojot šo visu. Kur velns parāvis ir valdība un ministri? Vēlēšanās!
Konrāds Adenauers
K
šī sieva visos augstajos CEO posteņos vienmēr ir darbojusies tik ilgi kamēr var tikt pie lielas naudas, kura administrēta ar mazāko iespējamo atbildību. līdz ko tas proporcionāli mainās, viņi vienkārši vairs nav spējīga risināt lietas.
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Šeit ir Latvija un viena valsts valoda – latviešu

Par ārlietu ministra maiņu, krievu valodu kā instrumentu Krievijas ģeopolitisko mērķu sasniegšanai mūsu publiskajā telpā un par globālo nenoteiktību intervijā Agnesei Margēvičai spriež politolo...

Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas