Šāds secinājums izdarīts šonedēļ publiskotajā ASV Nacionālās transporta drošības padomes (NTSB) izmeklēšanas gala ziņojumā.
Ziņojumā teikts, ka nepareizs Titan konstrukcijas inženierrisinājums noveda pie tā, ka «tika uzbūvēts oglekļa šķiedras kompozīta aparāts, kam bija daudz anomāliju un kas neatbilda nepieciešamajām stiprības un izturības prasībām». Secināts arī, ka Titan īpašnieks – uzņēmums OceanGate – nebija nodrošinājis atbilstošu Titan testēšanu, līdz ar to nebija zināmi tā korpusa izturības pret spiedienu patiesie parametri.
Ziņojumā konstatēts, ka Titan vraks būtu atrasts ātrāk, ja OceanGate būtu ievērojis standartizētos nosacījumus rīcībai ārkārtas situācijas gadījumā, un ka tas būtu ļāvis ietaupīt «gan laiku, gan resursus, pat apzinoties, ka šajā gadījumā apkalpes izglābšana nebija iespējama».
Titan vairākkārt bija nolaidies pie Titanic vraka kopš 2021. gada. 2023. gada 18. jūnijā ar to tika zaudēti sakari divas stundas pēc iegremdēšanas okeānā. Titan korpusa implozijā dzīvību zaudēja arī OceanGate izpilddirektors Stoktons Rašs.

