Runa ir par SIA Auto Īle un Herbst, ar kuru, Volkswagen importētājs Moller Baltic Import SE ir lauzis dīlera līgumu, savu rīcību pamatojot ar sistēmiskiem pārkāpumiem no SIA Auto Īle un Herbst puses, tostarp nelegālu automašīnu reeksportu lielos apmēros.
Jautājums gan nav tik viennozīmīgs, Auto Īle un Herbst valdes loceklis un īpašnieks Māris Īle uzskata, ka tirdzniecības līgumu uzteikums ir nepamatots un tādēļ spēkā neesošs, jo Moller Baltic Import SE šādā veidā, iespējams, cer atbrīvoties no nevēlama konkurenta. Jau rakstīts, ka norvēģu Moller Group nule kā ir pārņēmusi Kittner grupai iepriekš piederošos SIA Motors Latvia (Rīgā) un SIA Venta Motors (Ventspilī), tādējādi norvēģiem, iespējams, vajag nogludināt ceļu saviem jaunajiem dīleriem.
Papildu šim aspektam citi AS Latvenergo rīkotā automašīnu iepirkuma konkursa pretendenti šī konkursa rezultātus ir pārsūdzējuši, uzskatot, ka Latvenergo nav izvēlējies saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu. Atbilstoša sūdzība tika iesniegta Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB), bet biroja lēmums bija pozitīvs Latvenergo izvēlētajam kandidātam. Tomēr situācija ar to vēl nav atrisinājusies.
"Mūsuprāt ir nepiedodami, ka AS Latvenergo kā sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs, laikā, kad tiek paaugstināti elektroenerģijas tarifi, kas skar visus Latvijas iedzīvotājus, rīkojas tik nesaimnieciski. Ja Latvenergo izvēlētos slēgt trīs piegādes līgumus ar uzvarētājiem katrā atsevišķā grupā (SIA Auto Īle un Herbst, SIA Auto Blitz un AS Wess), tad minētā iepirkuma apjoms būtu 2,15 miljoni latu, kas ir par vairāk nekā 62 tūkstošiem latu mazāks nekā tad, ja Latvenergo izvēlas slēgt līgumu tikai un vienīgi ar SIA Auto Īle un Herbst," DB.lv sacīja Opel automašīnu tirgotāja Auto Blitz valdes priekšsēdētājs Ģirts Zemītis.
Latvenergo pārstāvji nesaimniecisku rīcību šajā iepirkumā noliedz.