Svinīgajā vilciena pavadīšanas ceremonijā Kazahstānas dzelzceļa pārstāvniecības Ķīnā vadītājs Abajs Bulatovs pauda cerību, ka, Latvijai aktīvi līdzdarbojoties kravu pārvadāšanā no Baltijas uz Rietumeiropu un atpakaļ, vilcieni šajā maršrutā kursēs regulāri.
Vienlaikus ar vilciena palaišanu no Urumči piektdien Rīgā Latvijas dzelzceļa prezidents Edvīns Bērziņš un Kazahstānas dzelzceļa viceprezidents Sanžars Jelubajevs parakstīja memorandu par sadarbību tranzīta maršrutu attīstībā, tostarp kopīgu darbu uz Kazahstānas un Ķīnas robežas topošā Horgosas ostas loģistikas centra attīstībā un jaunu tranzīta plūsmu nodrošināšanā caur to.
Memorands tika parakstīts Kazahstānas vicepremjera Askara Mamina vizītes laikā. Tiekoties ar LDz prezidentu, viņš norādīja, ka Kazahstāna izvēlējusies Latviju kā galveno kravu loģistikas un distribūcijas centru Baltijas valstīs. Ņemot vērā konteinerkravu apjoma palielināšanos Kazahstānas dzelzceļa sistēmā, līdz 2020.gadam Latvijas virzienā konteinerkravu apjoms varētu sastādīt 200 tūkstošu konteineru vienību ar iespējamu apjomu palielināšanu, tikšanās laikā uzsvēris Mamins.
Saskaņā ar memorandu abas puses apņemas nodrošināt konteinervilcienu pārvadājumus no Ķīnas caur Kazahstānu līdz Rīgai, kā arī savstarpēji sadarbosies, lai Horgosas ostas teritorijā sekmētu pārvadāto kravu apstrādi transportēšanai uz Eiropu un atpakaļ uz Ķīnu.
Savukārt LDz meitasuzņēmums LDz Loģistika parakstīja transporta ekspedīcijas līgumu ar Kazahstānas dzelzceļa meitasuzņēmumu KTŽ Express.
grafists.