Apzinot visas iespējas, kā piesaistīt papildu finansējumu un pārdalīt vai pārorientēt finansējumu esošā budžeta ietvaros, KM konsultācijās ar nozares pārstāvjiem izvirzījusi vismaz četrus darbības pamatvirzienus.
"KM ar mediju nozares pārstāvjiem ir vienisprātis, ka mediju joma ir ierindojama starp Covid-19 krīzes skartajām nozarēm, lai arī mediju nozares uzņēmumi varētu pretendēt uz vispārējiem atbalsta mehānismiem (atbalsts nodokļu jomā, dīkstāves periodā, atbalsta instrumenti finanšu pieejamības uzlabošanai u.c.)," teikts KM izsūtītajā paziņojumā.
KM aicina valdību lemt arī par Mediju atbalsta fonda (MAF) finansējuma palielināšanu sabiedrībai nozīmīga satura veidošanai, kā arī sadarbībā ar Sabiedrības integrācijas fonda padomes sekretariātu strādā pie tā, lai šā gada MAF konkursi noritētu straujāk.
Lai atvieglotu plašsaziņas līdzekļu iespējas gūt pašu ieņēmumus, KM atkārtoti rosinās pārskatīt reklāmas ierobežojumus, piedāvājot grozījumus Patērētāju tiesību aizsardzības likumā.
Lai nodrošinātu sabiedrības informētību saistībā aktualitātēm par Covid-19 ar plašsaziņas līdzekļu starpniecību ir izvēršamas valsts apmaksātas informatīvās kampaņas sabiedrības informēšanai un ikdienas paradumu maiņai.
Par priekšlikumu apstiprināšanu būs jālemj Ministru kabinetam kādā no tuvākajām valdības sēdēm.
KM ir lūgusi Mediju politikas konsultatīvās padomes locekļu iesaisti informācijas nodrošināšanā par ārkārtējās situācijas radīto ietekmi uz mediju nozari, kā arī aicinājusi piedāvāt priekšlikumus atbalsta pasākumiem. KM izvērtē jau saņemto informāciju un informatīvā ziņojuma izstrādē apkopos arī turpmāk iegūtos datus.
Jau ziņots, ka KM Mediju politikas konsultatīvās padome izveidota, lai koordinēti risinātu jautājumus, kas saistīti ar mediju politikas veidošanu un īstenošanu, un sekmētu valsts institūciju un nozares profesionāļu sadarbību stratēģiskos jautājumos, kas saistīti ar mediju vides attīstību un ilgtspēju Latvijā.
Konsultatīvā padome izveidota ar kultūras ministra 2020. gada 12. marta rīkojumu; padomes locekļi - 17 vadošie nozares profesionāļi – apstiprināti uz 3 gadu termiņu.
jocīgi