Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +8 °C
Skaidrs
Trešdiena, 8. aprīlis
Dana, Dans, Danute, Edgars

Tranzīts

Kravu apjomu kritums nestāsies

Jaunākie dati par kravu apgrozījuma apjomu lielajiem kritumiem Rīgas un Ventspils ostā ir, maigi izsakoties, trauksmaini un liek uzdot jautājumus, vai un kā ostas un Latvijas tranzīta un loģistikas nozare kopumā attīstīsies tālāk. No trim lielajām Latvijas ostām tikai Liepājai izdevies saglabāt vairāk vai mazāk stabilu pārkraušanas dinamiku, turklāt tā ir vienīgā no lielā trijnieka, kurā, lai arī pavisam nedaudz, janvārī vērojams pārkrauto kravu pieaugums.

Tranzītam 2018. gads bijis veiksmīgs

"Jau ilgāku laiku mēs, transporta un loģistikas jomā strādājošie uzņēmumi, cenšamies strādāt kopā. Osta pati jau neko neved, tāpēc bez labi funkcionējošas loģistikas ķēdes mums būtu grūti pašiem attīstīties. Tieši tādēļ, ja gribam visi kopā stabili attīstīties arī nākotnē, mums ir jāturpina sadarbība," uzsver Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš, piebilstot, ka tieši koordinēta un kopīga transporta un loģistikas nozares spēlētāju, kā arī Satiksmes ministrijas pārstāvju tikšanās ar potenciālajiem sadarbības partneriem ir faktors, kas nodrošinās kravu plūsmas pieaugumu.

Vai Ukrainas tranzīta noriets?

Krievijas īstenotās politikas dēļ Ukraina pakāpeniski zaudē tranzītvalsts statusu, turklāt atteikties no Ukrainas tranzīta Maskava sāka vēl ilgi pirms abu valstu attiecību dramatiskas pasliktināšanās 2014. gadā. Tiek lēsts, ka pēc 2019. gada, kad Krievija būs īstenojusi visus nozīmīgākos ar atteikšanos no Ukrainas tranzīta saistītos projektus, Ukrainas ieņēmumi būs samazinājušies vismaz par 7,3 miljardiem ASV dolāru (6,3 miljardi eiro) gadā.

Uzsver Latvijas lomu tranzītā

Līdz ar informācijas tehnoloģiju attīstību mainās pasaules ekonomikas tendences. Aizvien lielāku lomu preču apritē ieņem e-komercija, kas būtiski palielina tranzīta un loģistikas un to drošības nozīmi šajos globālajos procesos.

Kravas paliek pie savējiem

Kravu apgrozījums Krievijas jūras ostās 2017. gadā pieaudzis par 9%, salīdzinot ar 2016. gadu, un sasniedzis 786,97 miljonus tonnu, vēsta Krievijas Jūras ostu asociācija. 606,5 miljonus tonnu (+6,9%) veido eksporta kravas, 36,1 miljonu tonnu (+14,2%) – imports, 86 miljoni tonnu (+19,5%) ir kabotāžas kravas (iekšzemes kravu pārvadājumi), bet 58,2 miljoni tonnu (+14%) – tranzīta kravas. Krievijas amatpersonas prognozē, ka šogad turpināsies kravu apgrozījuma pieaugums, kopējam rādītājam pārsniedzot 800 miljonus tonnu. Apgrozījuma pieaugums, pat pēc vispieticīgākajām prognozēm, gaidāms vismaz 5% apmērā.

Pirmais kravas ekspresvilciens Rīga-Minska ved kravu no Indijas

Līdz ar šonedēļ notiekošo Latvijas amatpersonu un Latvijas dzelzceļa (LDz) prezidenta vizīti Minskā, kurā pārrunāta turpmākā sadarbība ar kaimiņvalsts uzņēmumiem, 5. februārī no Šķirotavas stacijas kustību uzsāka pirmais kravas ekspresvilciens maršrutā Rīga-Minska, portālu Diena.lv informēja LDz.

Latvijā

Vairāk Latvijā

Pasaulē

Vairāk Pasaulē

Viedokļi

Vairāk Viedokļi

Sports

Vairāk Sports

Citi

Vairāk Citi

SestDiena

Vairāk SestDiena

KDi

Vairāk KDi

Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze

Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena

Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils

Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms

Izklaide

Vairāk Izklaide