Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +13 °C
Skaidrs
Piektdiena, 3. maijs
Uvis, Gints

Latvijas lielveikali, sekojot Amerikas un Eiropas modei, sākuši iesmaržoties

Latvijas lielveikali, sekojot Amerikas un Eiropas modei, sākuši iesmaržoties. Rīgā atvērts pirmais lielveikals, kur pircēju ieinteresēšanai tiek izmantoti mākslīgie aromāti un skaņas. Mārketinga speciālisti gan apgalvo, ka šādam mārketinga trikam esot īslaicīgs efekts, savukārt veikala pārstāvji apgalvo, ka tas drīzāk darīts ne pircēju piesaistei, bet veikala atmosfēras uzlabošanai.

«Iegāju lielveikalā uz desmit minūtēm pēc rupjmaizes, iznācu pēc pusotras stundas ar smagu iepirkumu maisu, kurā atradās siers, kafija, tēja, desa, apelsīni, makaroni, cepumi, sveces, veļas pulveris un šampūns!» «Devos nopirkt laikrakstu, bet, nezinu kāpēc, nopirku arī kafiju un divas smalkmaizītes...» Šādus iepirkšanās piedzīvojumus, kas tiek izklāstīti ar stāstītāja balsī dzirdamu izbrīnu par paša rīcību, gadās uzklausīt bieži. Kas tieši cilvēkus pamudina nopirkt preces, kuras pirms ieiešanas veikalā pat prātā nebija nācis iegādāties? Pašu impulsīvais raksturs vai rūpīgi izplānoti mārketinga pasākumi? Latvijas Universitātes Ekonomikas un vadības fakultātes Tirgzinību katedras docente Anda Batraga norāda, ka mūsu valsts iedzīvotāju motivācija, izvēloties preci, kā arī iepirkšanās paradumi ir ļoti atšķirīgi. «Daudziem cilvēkiem svarīga ir cena, bet būtiska ir arī tirdzniecības vietā valdošā atmosfēra,» uzsver A. Batraga un piebilst, ka lielākā daļa patērētāju nav vienaldzīgi pret dažādiem preču noieta veicināšanas mehānismiem, ko izmanto ražotāji un tirgotāji. Turklāt mārketinga pasākumu rezultātā iepirkšanās aizvien vairāk tiek pārvērsta par atraktīvu izklaidi.Mākslīgā šokolādes smaržaLatvijā aizsākusies ASV dzimusī un Lielbritānijā popularitāti ieguvusī tendence, ka veikalā izmanto mākslīgi radītus pārtikas produktu aromātus. Apmeklējot Zolitūdē atvērto Maxima lielveikalu un apstājoties pie plauktiem ar konfekšu kārbām, apņem viegla šokolādes smarža. Maxima preses sekretārs Ivars Andiņš stāsta, ka patlaban veikalā tiek izmantoti divi aromāti: dārzeņu nodaļā – garšvielu, saldumu nodaļā – šokolādes smarža. Nodaļā, kurā tirgo zivis, dzirdama jūras viļņu šalkšana.Britu laikraksts The Independent vēsta: Aromātu mārketinga institūta zinātnieki izpētījuši – degvielas uzpildes stacijas tuvumā izplatīta mākslīga kafijas smarža tiešām palielinājusi kafijas noietu, bet Rodailendas Brauna Universitātes profesore Reičela Herca prognozējusi, ka nākotnē mākslīgo aromātu izmantošana noieta veicināšanā kļūs vēl populārāka.Latvijā patlaban patīkama aromāta radīšanai izmanto arī produkta pagatavošanu veikala telpās, tā tas ir, piemēram, Rimi tirdzniecības centros. «Cepot veikalā svaigu maizīti, jūtams tīkams maizes aromāts, savukārt grilējot gaļu, izplatās tikko grilētas gaļas smarža, un ne vienam vien veikala apmeklētājam rodas vēlme šo produktu nogaršot,» stāsta Rimi Latvia Mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Eniņa.

Visu rakstu lasiet šodienas Dienā .

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko