Alfredo lomā Traviatā būs dzirdams čehu tenors Pāvels Černohs, savukārt Žermonu tēlos rumāņu baritons Bogdans Baču, pie diriģenta pults stāsies Mārtiņš Ozoliņš.
Vanninu Santoni Rīgas Operas festivālā klātienē nedzirdēsim, taču viņas balss ir iemūžināta šogad ierakstu kompānijas Alpha Classics izdotajā soloalbumā Par Amour, kas ir veltīts mīlestības un kaisles tēmai mūzikā un romantisko operu varonēm. Dziedātājas debijas soloalbums ir ierakstīts kopā ar Lilles Nacionālo orķestri diriģenta Žana Marī Zeitunī vadībā. Tajā ir iekļautas Franko Alfāno, Alfredo Katalāni, Šarla Guno, Žila Masnē, Džuzepes Verdi un Džakomo Pučīni operu ārijas. Savas korsikāņu saknes Vannina Santoni godina ar Anrī Tomazi orķestrēto šūpuļdziesmu O Ciucciarella, ko korsikāņu mātes vairākās paaudzēs ir dziedājušas bērniem.
Vanninas Santoni debijas albums Par Amour (2025) ir veltīts mīlestības un kaisles tēmai mūzikā
Dažas no lomām, kuras ir pārstāvētas albuma repertuārā, Vannina Santoni jau ir spēlējusi uz skatuves, piemēram, Guno Džuljetu un Masnē Manonu, par dažām, piemēram, Dezdemonu Verdi Otello, viņa vēl tikai sapņo. Šis albums ir ievainojamu, jūtīgu sieviešu portretu galerija.
Vanninas Santoni sniegumu raksturo emocionāla atvērtība, interpretācijas smalkums, inteliģence un pilnīga uzticēšanās savām varonēm – viņa izdzīvo mīlestību, ko izjūt viņas atveidotie personāži. Vannina Santoni ar visu sirdi un dvēseli vienmēr aizstāv savas varones, un tas ir saklausāms viņas dziedājumā. Albums Par Amour ir iecerēts kā mīlas vēstule. Mūziku māksliniece vienmēr ir uztvērusi kā dabisku mīlestības papildinājumu. Vannina Santoni skaidro, ka mīlestība nozīmē atvērtību citiem, savstarpēju palīdzību, solidaritāti un iecietību.
Dziedātājas karjera ilgst jau piecpadsmit gadu, viņa ir atveidojusi vairāk nekā trīsdesmit galveno lomu Mocarta, Pučīni, Bizē, Verdi, Masnē, Guno, Debisī, Doniceti, Berlioza, Ofenbaha un Gluka operās.
No 21. jūnija līdz 1. jūlijam Vannina Santoni būs dzirdama Margarētas partijā Guno Faustā Parīzes Komiskajā operā. Maijā viņa dziedāja šā iestudējuma pirmizrādē Lilles operā. Fausta režiju veidojis prominentais franču aktieris Denī Podalidess. Parīzē operu diriģēs Luijs Langrē.
Dziedātāja ar nepacietību gaida režisora Sebastjēna Gēza filmas La Bohème 2050 iznākšanu uz ekrāniem – Vanninas Santoni tēlotā Mimī nav cilvēks, bet mākslīgais intelekts. Operfilma risina arī klimata pārmaiņu jautājumus.
Vannina Santoni regulāri uzstājas Francijas un citu Eiropas valstu teātros un koncertzālēs. Viņa dzied Parīzes Nacionālajā operā, Parīzes Elizejas lauku teātrī, Bordo Nacionālajā operā, Tulūzas Kapitolija teātrī, Montekarlo, Lozannas un Cīrihes operā, kā arī Milānas Teatro alla Scala. Bērnībā viņa ir dziedājusi Francijas Radio korī, kur apguvusi daudzveidīgu repertuāru – no baroka līdz laikmetīgajai mūzikai.