Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +11 °C
Skaidrs
Ceturtdiena, 28. marts
Ginta, Gunda, Gunta

Bākugunis nepasargā no satiksmes negadījumiem

Laiku pa laikam var dzirdēt par ceļu satiksmes negadījumiem, kuros iesaistītas operatīvo dienestu automašīnas –  šā gada martā vien gan neatliekamās medicīniskās palīdzības, gan policijas, gan ugunsdzēsēju mašīnas iekļuvušas negadījumos. Operatīvajiem dienestiem svarīgas ir sekundes simtdaļas, tādēļ tiek izmantotas bākugunis un skaņas signāli, kas ļauj neievērot dažas Ceļu satiksmes noteikumu (CSN) prasības, piemēram, pilsētā pārsniegt atļauto ātrumu. Tomēr pēdējā mēneša ķibeles liek jautāt, vai dienestu šoferi ir pietiekami apmācīti. 

Tikai policisti 

No Dienas aptaujātajiem operatīvajiem dienestiem tikai Valsts policijas (VP) darbiniekiem ir regulāras apmācības braukšanai nestandarta apstākļos. "Faktiski visi ir izgājuši trīs dienu apmācību kursu," skaidroja VP Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Sigita Pildava. Grupas tiek komplektētas gan reģionu, gan dažādu nodaļu pārvalžu darbiniekiem. 

Apmācības tiek organizētas Ropažos. Policisti iziet trīs dienu ilgus kursus – pirmās dienas puse tiek veltīta teorētiskajai apmācībai, bet pārējais laiks praktiskām nodarbībām. Apmācības notiekot arī, kad tiek nomainītas automašīnas vai sākas motociklu sezona.

Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) šoferiem gan šādas apmācības nenotiek, kā skaidroja VUGD Preses un sabiedrisko attiecību nodaļas priekšniece Viktorija Gribuste: "Operatīvā transportlīdzekļa vadīšana nevar tikt uzskatīta par ekstremālu, jo to regulē Ceļu satiksmes noteikumi, kas ir saistoši visiem transportlīdzekļu vadītājiem." VUGD ir pārliecināts par šoferiem: "Autovadītāji, vadot operatīvo transportlīdzekli, izvērtē situāciju, satiksmes intensitāti, ceļa stāvokli un atbilstoši šiem apstākļiem arī izvēlas braukšanas ātrumu un lemj par konkrētu manevru veikšanu," norādīja Gribuste.

Savukārt, kā Dienai atzina Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) Komunikācijas nodaļas vadītāja Ilze Bukša, "dienestam nav budžetā tādu līdzekļu, par kuriem būtu iespējams sistemātiski nodrošināt šādu apmācību". NMPD gan saprot šādu prasmju nepieciešamību, tādēļ jauno politisko iniciatīvu ietvaros ir iesniegts arī pieteikums finansējumam šoferu apmācībai. "Pirms pusotra gada ar arodbiedrību palīdzību šoferiem reģionos organizējām apmācību," skaidroja Bukša, piebilstot, ka tas gan bijis teorētiskais kurss.

Vajadzētu visiem

Tam, ka pietiek ar situācijas izvērtēšanu un atbilstošās kategorijas vadītāja pieredzi, nepiekrīt Drošas braukšanas skolas (DBS) veidotājs Artūrs Priednieks. "Uzskatu, ka katram (operatīvo transporta līdzekļu –  red.) vadītājam ir jābūt apmācībai," norāda Priednieks. Viņaprāt, šobrīd apmācību ir pārāk maz. "Speciālajiem dienestiem jātrenējas atsevišķi," teic eksperts, atsaucoties uz igauņu un sadarbības partneru pieredzi. Operatīvā transporta līdzekļa vadītājam ir jābūt labākam par vidējo šoferi. Jāzina arī teorija, jo "tad iespējams dažkārt nemaz nenokļūt situācijā, kurā strauji jāreaģē".

Visu Raivja Vilūna rakstu Bākugunis nepasargā no satiksmes negadījumiem lasiet trešdienas, 1. aprīļa laikrakstā Diena!

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Kariņa liktenis premjeres rokās

Viens no Vienotības valdes locekļiem Cēsu mērs Jānis Rozenbergs intervijā Agnesei Margēvičai atzīst, ka situācija partijai ir ļoti sarežģīta un neko nedarīt tā vairs nevar atļauties.

Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas