Vilciena pasažieriem iegādātās biļetes, sākot braucienu, ir jāreģistrē, taču, ja tas nav izdarīts, sods nav jāmaksā, un ne konduktoram, ne kontrolierim nav tiesību to prasīt, informē AS Pasažieru vilciens (PV), kliedējot publiskajā telpā izskanējušās bažas, ka tādā gadījumā sods ir neizbēgams. Patlaban tiek strādāts pie jaunas sistēmas, proti, lai biļeti varētu reģistrēt mobilajā telefonā, kā arī vienotas biļešu «noliktavas».
Konduktora loma mainās
Iepriekš biļetes reģistrēja konduktori, bet kopš jauno elektrovilcienu ieviešanas pasažieriem pašiem tas ir jādara pie vilciena ieejas durvīm izvietotajiem reģistratoriem, Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijas sēdē skaidroja Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs Ģirts Dubkēvičs (P). Viņš norādīja, ka patlaban konduktoru loma mainās – viņu pienākumos ir tirgot biļetes, ja tās nav iegādātas iepriekš (arī stacijās, kurās nav kases), palīdzēt reģistrēt biļetes personām ar ierobežotām pārvietošanās spējām, kā arī tajos gadījumos, ja vilcienā nav reģistratora vai tas nedarbojas. Konduktori palīdz pasažieriem arī ārkārtējās situācijās, rūpējas par kārtību vilcienā. Viņiem nav tiesību pieprasīt maksāt sodu par iegādātu, bet nereģistrētu biļeti, tas pats attiecas uz kontrolieriem (viņi izlases veidā pārbauda ap 35% vilcienu), kuri pārbauda, vai ir nopirktas biļetes. Vaicāts, vai ir paredzēts samazināt konduktoru skaitu, Ģ. Dubkēvičs atbildēja, ka ne. Jau tā šobrīd vilciena sastāvā ir viens vai, maksimālais, divi darbinieki.
Ģ. Dubkēvičs uzsvēra, ka reģistrācija vajadzīga statistikai, datu analīzei un plānošanai. Tā ļauj uzzināt, piemēram, cik daudz ir faktisko braucienu ar mēnešbiļeti (ir plānots samazināt tās veidus, atstājot populārākos), tarifu atbilstību, pasažieru skaitu reisā, cik daudz tiek izmantoti valsts un pašvaldību piemērotie atvieglojumi (it īpaši tas attiecas uz bezmaksas braucieniem). Turklāt tas ir būtiski, lai novērstu krāpšanu, jo reģistrētu biļeti nevar vēlreiz reģistrēt citā reisā. Pašlaik nav datu aptuveni par 30% biļešu, jo tās nav validētas.
Sistēma nav ērta
Visu rakstu lasiet avīzes Diena ceturtdienas, 4. septembra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt klikšķinot šeit!
Raksta cena: €1.00

