Quantcast
Laika ziņas
Šodien
Skaidrs

Lietuvas pilotu skola strauji paplašinās

Lietuviešu pilotu apmācību skola Baltic Flight Academy (BFA) realizējusi «traku» projektu un paplašinājusi savu floti ar pieciem jauniem lidaparātiem. Lai nokļūtu BFA bāzē Paluknis, kas atrodas netālu no Viļņas, lidmašīnas mēroja vairāk nekā astoņu stundu garu ceļu no to ražotnes Tecnam Itālijā.

BFA, kas apmāca pilotus, kuri vēlas paaugstināt savu klasifikāciju, kā arī pilotus, kas vēlas iegūt privāto licenci, šā gada vasarā no Itālijas lidaparātu ražotāja Tecnam iegādājusies četras divvietīgas Tecnam P2002-JF un vienu četrvietīgu Tecnam P2006T lidmašīnu, kas tiks izmantotas pilotu apmācībai.

Šīs lidmašīnas lido ar ātrumu vidēji 120 kilomteri stundā un vidējais lidošanas augstums ir aptuveni divi kilometri. Pārlidojums no lidaparātu ražotnes uz pilotu apmācību skolu BFA ilgst astoņas stundas ar vienu apstāšanos Ungārijas Gioras lidostā. Lidojuma laikā tiek šķērsota Itālija, Horvātija, Ungārija, Slovākija, Polija un ielidots Lietuvā, kur jaunajiem lidaparātiem būs jāpalīdz realizēt pilotu sapnis par kvalifikācijas paaugstināšanu vai privātās licences iegūšanu.

"Pie mums ierodas daudz pilotu, kam ir Krievijas tirgum derīga licence un kas vēlas iegūt Eiropas Savienībai derīgu pilota licenci," norāda Aidas Matkevičius BFA Apmācību vadītājs.

Patlaban skolā pārsvarā mācās piloti no Krievijas, Baltkrievijas un Ukrainas, tāpat skolā ir viens students no Latvijas, kas vēlas iegūt licenci privātām vajadzībām.

BFA darbību uzsāka pirms trim gadiem, kad pilotu skolas rīcība bija viens lidaparāts. Patlaban kopumā BFA floti veido astoņi lidaparāti. A. Matkevičius lēš, ka ar šo floti vienlaikus skolā varēs mācīties vismaz 40 piloti.

Patlaban, saskaņā ar BFA Tehniskā direktora Vadima Odegova pausto, aptuveni 30% BFA studentu ir lietuvieši, bet pārējie nāk pārsvarā no NVS valstīm.

Lai iegūtu pilota licenci, sākot mācīties "no nulles", nepieciešams nolidot 45 stundas, taču, kā rāda pieredze, reāli pilota licenci var iegūt aptuveni 50 līdz 55 stundu laikā, un lielākoties mācību ilgums ir atkarīgs no kursa intensitātes un paša pilota, viņš stāsta.

Apmācību laikā ir jāizbrauc dažādi maršruti, kas tiek pārrunāti ar instruktoru, un vismaz vienam maršrutam jāparedz arī ielidošana citā valstī. Liela loma ir arī laikapstākļiem.

Kopējās flotes paplašināšanas izmaksas bija 700 000 eiro, un tā notika, sadarbojoties ar UniCredit Leasing, kuras Lietuvas atzara vadītājs Laimonas Belickas norāda, ka šis ir bijis pietiekami traks projekts, tomēr līzinga kompānija noticējusi BFA izveidotāja Vaclava Razgaiša idejai, ņemot vērā arī to, ka viņam iepriekš izdevies izveidot veiksmīgu kompāniju Sabenavita, kurā piloti tiek apmācīti lidojumiem ar Boeing un Airbus gaisa kuģiem.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Aicina izvēlēties labi atalgotas specialitātes(8)

Jau iepriekš vēstīts, ka 2019. gadā vidējā bruto darba alga sievietēm mūsu valstī bijusi par 15,9% zemāka nekā vīriešiem. Šī Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) ik gadu publiskotā statist...

Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses