Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +6 °C
Daļēji apmācies
Ceturtdiena, 18. aprīlis
Laura, Jadviga
Iespēja kontrolēt un analizēt elektrības patēriņu

Elektrību uzskaita gudri

Modernās tehnoloģijas elektroenerģijas apgādes jomā ienākušas arī Rucavas novada Dunikas pagastā esošajā zemnieku saimniecībā Timbras, kur AS Sadales tīkls (ST) uzstādījis jauno, viedo elektroenerģijas skaitītāju, kas jau šobrīd ļauj sajust to sniegtās ērtības, pat neskatoties uz to, ka saimniecības īpašnieki aizņemtības dēļ ikdienas darbos vēl nav sākuši pilnībā izmantot visas priekšrocības.

"Mūsu zemnieku saimniecība nodarbojas ar piena lopkopību, un mūsu ganāmpulkā ir 32 piena govis. Domājams, tas jau uzreiz ļauj noprast, ka elektroenerģijai mūsu uzņēmējdarbībā ir ļoti būtiska nozīme, – tā nepieciešama, lai darbinātu gan slaukšanas, gan piena dzesēšanas iekārtas. Protams, arī pašu ikdienas vajadzībām nepieciešama elektrība. Lai gan elektrību ikdienā patērējam gana daudz, pagaidām mums nav jūtamu problēmu ar lieliem rēķiniem, kā dēļ mums jau tagad būtu nepieciešamība īpaši rēķināt un meklēt iespējas, kur un kā patēriņu mazināt. Iespējams, nākotnē, kad tas kļūs aktuālāk un arī varēsim atlicināt vairāk laika, pievērsīsimies šai iespējai," stāsta zemnieku saimniecības īpašniece Aija Dejus, gan piebilstot, ka, viņasprāt, saimniecībā kopumā elektrība tomēr tiek patērēta mazliet vairāk, nekā ir reālā vajadzība, tātad ir atrodama rezerve, kur tēriņus mazināt.

Saimniecībā šobrīd ir divi skaitītāji, no kuriem tikai viens ir viedais, bet otrs vecā modeļa skaitītājs (kas uzskaita nelielu elektroenerģijas patēriņu atsevišķās saimniecības ēkās attālāk no galvenajiem objektiem). Tāpēc reizi mēnesī Dejus nākas doties pie skaitītāja fiksēt rādītājus, ko pēc tam nodot ST portālā.

"Es ar nepacietību gaidu, kad ST mums uzliks arī otru viedo skaitītāju, lai man tur katra mēneša beigās nav jāiet nolasīt rādījumus, – tur gan patēriņš ir minimāls, taču tik un tā tos rādījumus ik mēnesi ir jānolasa un jānodod. Nekādas īpašas pūles jau tas neprasa, bet tāpat tas aizņem laiku, un savā ziņā tas rada neērtības – jāņem papīrs un pildspalva līdzi, brilles, jāiet aptuveni kilometru līdz tam skaitītājam. Un tā jau arī notiek – cilvēki ļoti ātri pierod pie ērtībām, ar viedo skaitītāju pašam vairs nekas nav ne jāskatās, ne kaut kur jāziņo. Ja ir laiks un vēlme, pēc tam vari tikai ST portālā apskatīties savu patēriņu, pavērtēt, kāpēc tas rēķins iepriekšējā mēnesī bijis tāds, bet nākamajā lielāks," pauž Timbru saimniece. Vienlaikus viņa piekrīt, ka elektroenerģijas uzskaites digitalizācija noteikti dod plašas iespējas salīdzināt gan patēriņa dinamiku dažādos gadalaikos, gan mēneša un pat diennakts griezumā. 

Viņa atklāj – lai noskaidrotu radušos jautājumus, izmanto gan ST  uzņēmuma portālu, gan Klientu servisa sniegtās iespējas.

"Man vairāk patīk ar cilvēkiem sarunāties, nevis sazināties elektroniski. Tāpēc nereti labprātāk sazvanos pa telefonu un izrunāju savu vajadzību ar cilvēku. Nenoliegšu – ja varētu, es labprāt pat vispār brauktu, piemēram, uz ST nodaļu Liepājā un tiktos ar uzņēmuma speciālistiem klātienē, taču ne vienmēr ir tik daudz laika. Protams, ir gan arī reizes, kad ar ST speciālistiem sazināmies rakstiski – vai nu e-pastā, vai pa tiešo ST portālā," stāsta Dejus. Viņa atzinīgi vērtē ST pakalpojumu kvalitāti, norādot, ka uzņēmums savulaik gana ātri atrisinājis elektroapgādes problēmas saimniecībā.

"Pirms aptuveni trim gadiem saimniecībā bija problēmas ar pieslēguma jaudu, proti, kad vienlaikus iedarbinājām vairākas iekārtas, sita ārā korķus, jo bija novecojuši gan vadi, gan arī spriegums bija par mazu. Sazinājāmies ar ST, tad uzņēmuma speciālisti aptuveni mēnesi vērtēja visu sistēmu stāvokli, pieslēguma jaudas lielumu. Pēc tam tika veikta pienākošās līnijas modernizācija – ierīkoja jaunus kabeļus, izbūvēja jaunu transformatoru. Tad arī tika uzstādīts viedais elektroenerģijas skaitītājs. Tagad mums vairs nav nekādu problēmu ar pieslēguma jaudu. Turklāt pēdējā gada laikā izteikti pamanāms – ja arī sadales sistēmā kaut kur notiek kādi bojājumi un elektrības atslēgumi, remonta darbi un elektroenerģijas piegādes atjaunošana notiek ļoti operatīvi. Kā nojaušat, mūsu piena lopkopības saimniecībai tas ir ļoti svarīgi. Protams, dabas stihiju gadījumā visādi var būt, taču tādiem brīžiem mums ar kaimiņiem ir kopīgs dīzeļģenerators, kas nodrošina saimniecībām elektrību līdz brīdim, kad to atkal atjauno," rezumē Dejus. 

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Pasts jāinformē apsaimniekotājam

Gan Rīgā, gan citur Latvijā daudzdzīvokļu māju pastkastītes mēdz atrasties kāpņu telpā, kuras ārdurvis ir aprīkotas ar kodu. Reizēm gadās, ka šī koda nezināšana kļūst par šķērsli pasta piegādei.

Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses