Laika ziņas
Šodien
Apmācies

Lai reģionos būtu attīstība

Vasaras ceļošanas akcija Mājas kafejnīcu dienas pērn piesaistīja 86 000 apmeklētāju un vairāk nekā 600 dalībnieku. Akcija norit arī šogad.

Šī iniciatīva sniedz taustāmu ieguvumu gan reģionālajiem uzņēmējiem, gan Latvijas iedzīvotājiem, gan valstij kopumā. Ikviens apmeklētājs iegūst iespēju ceļot, baudīt reģionālo kulināriju un iejusties Latvijas daudzveidībā, savukārt valstij tā ir efektīva un ilgtspējīga reģionālās ekonomikas stiprināšanas forma, kas apvieno tūrismu, uzņēmējdarbību un vietējo identitāti. Kafejnīcas visbiežāk tiek izveidotas vietējo iedzīvotāju mājās vai tūrisma objektos, kas ikdienā nenodarbojas ar ēdināšanu, taču šajās dienās atver durvis viesiem, piedāvājot mājās gatavotus ēdienus un sirsnīgu uzņemšanu. 

Šī gada vadmotīvs – Galdi ir klāti visā Latvijā – simbolizē kopā sanākšanas prieku, siltu atmosfēru un sajūtu, ka jebkurā vietā Latvijā iespējams atrast īpašu maltīti ar savu stāstu un garšu.

Vietējie saimnieki, kas iesaistās šajā akcijā, iegūst pieredzi un apmeklētājus – nereti tas kļūst par pamatu pastāvīgai uzņēmējdarbībai. Pagājušā gada aptauja liecina – 42,4% dalībnieku tuvāko piecu gadu laikā plāno uzsākt regulāru darbību tūrisma vai ēdināšanas nozarē. Vēl 15,3% atzina, ka pirms tam to nebija apsvēruši, taču dalība akcijā viņus iedvesmojusi.

Šie dati ir īpaši būtiski, ņemot vērā Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) mērķi – ekonomisko izaugsmi. Vietējais tūrists ir būtisks reģionu attīstībai. 

Daudzi apmeklētāji jau padarījuši Mājas kafejnīcu dienas par savu vasaras tradīciju, pielāgojot brīvdienas, plānojot maršrutus un rezervējot naktsmītnes. Ekonomiskais pienesums tiek atstāts ne tikai kafejnīcās, bet arī apkārtējā infrastruktūrā.

Akcijas dalībniekiem tā ir vērtīga iespēja pārbaudīt savas spējas viesmīlības nozarē, kas bieži vien šķiet romantiska – skaistā vidē uzņemt viesus –, bet realitātē prasa daudz praktisku iemaņu un sagatavošanos.

Iniciatīva aizsākās kovidpandēmijas laikā. Piecu gadu laikā apmeklētāju interese nav mazinājusies. Panākumu atslēgas ir vairākas: pirmkārt, gastronomija, kas kā tūrisma elements piesaista ceļotājus. Otrkārt – autentiskums un iespēja satikt vietējos cilvēkus viņu vidē. Tas ieinteresē pat introvertos latviešus, kuri izmanto iespēju apciemot kaimiņus un stiprina kopienu saliedētību un piederības sajūtu.

Lai gan galvenā mērķauditorija ir Latvijas iedzīvotāji un diasporas pārstāvji, pēdējos gados aktīvi iesaistās arī kaimiņvalstu iedzīvotāji, īpaši pierobežā. Tādējādi akcija paplašinās pāri Latvijas robežām.

Reģionālā uzņēmējdarbība mazo un vidējo uzņēmumu segmentā pārsvarā balstās uz vietējo cilvēkkapitālu. Tieši tādēļ ir svarīgi nodrošināt vietējiem uzņēmumiem platformas attīstībai, palīdzot viņiem augt pašiem un veicināt izaugsmi konkrētajā reģionā.

 

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses