Līdzīgi kā Latvija, arī Lietuva nemaksās interneta personībai IShowSpeed par vizīti 30 000 eiro, ja apstiprināsies informācija, ka viņš dosies uz Krieviju, paziņojis Lietuvas ekonomikas un inovāciju ministra Luka Savicka padomnieks Karolis Vaitkevičs.
Ja kāds cer, ka influenceru jeb digitālā satura autoru ēra tuvojas izskaņai, tad lai šis kāds ievelk īpaši dziļu elpu, jo 2022. gads solās būt vēl spraigāks. Pieprasījums pēc influenceru mārketinga pakalpojumiem pieaug ar katru gadu, taču salīdzinājumā ar citiem tieši pērnajā gadā bija vērojama vislielākā izaugsme, ko rāda arī skaitļi. Influencer Marketing Benchmark Report jaunākie dati vēsta, ka 2021. gadā influenceru mārketinga kopējā vērtība, salīdzinot ar 2020. gadu, provizoriski palielinājusies par 4,1 miljardu, kopumā sasniedzot 13,8 miljardus ASV dolāru.
Procesi, kas notiek influenceru mārketinga nozarē, atgādina sarežģīto pārejas posmu, kad pusaudzis no bērna pārvēršas par pieaugušo. Kā saukt šīs darbības jomas pārstāvjus – ietekmētāji, blogeri, satura veidotāji, viedokļu līderi, digitālā satura autori?
Nesenais skandāls, kur kāda sociālo tīklu slavenība noliedzoši izteicās par homoseksuāliem cilvēkiem, raisīja plašākas diskusijas arī ārpus nosacītā Instagram burbuļa. SestDiena interesējas, vai tas bija tikai atsevišķs gadījums, vai arī mūsdienu pasaulē influenceri tik tiešām var ieņemt arī intelektuāļu lomu.
Latvijā uz influenceriem reklāmas jomā attiecas tādi paši noteikumi kā uz citiem komersantiem, taču, lai arī pārkāpumi šajā jomā ir novēroti, pagaidām neviens influenceris sodu par negodīgu komercpraksi un reklāmu nav saņēmis, intervijā aģentūrai LETA atzina Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) direktore Baiba Vītoliņa.
Pēdējā laikā arvien biežāk uzņēmumi izvēlas savu produkciju/ pakalpojumus reklamēt ar ''influenceru'' jeb satura veidotāju palīdzību. Tas ir ne tikai efektīvāks veids, kā sasniegt pēc iespējas lielāku patērētāju auditoriju, bet arī zināmā mērā ''lētāks'' un pelnošāks reklāmas veids. Vairākumā valstu, tostarp arī Latvijā, satura veidotājiem, tāpat kā reklāmas aģentūrām, ir jāievēro likumi, kas nosaka, kādā veidā drīkst reklamēt dažādus produktus un pakalpojumus.
Tā kā patlaban viens no populārākajiem preču un pakalpojumu reklamēšanas veidiem ir sadarbība ar satura veidotājiem jeb influenceriem, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) pērn īstenoja uzraudzības projektu Situācijas izpēte, uzraudzība par influenceru mārketingu sociālajos tīklos un ieteikumu izstrādāšana. Projekta ietvaros sociālās saziņas vidē Instagram tika konstatēti pārkāpumi, informē PTAC pārstāve Evija Lene.