Laiku pa laikam pat nopietnu pētniecisko institūtu pārstāvji pārsteidz ar tādiem ''atklājumiem'', ka atliek vien pabrīnīties: vai tiešām viņiem aptrūkušās patiešām svarīgas pētāmās tēmas? Ar Ig Nobel jeb nenopietnās zinātnes prēmijas nominācijas cienīgu paziņojumu nupat klajā nākuši arī Minhenes Ludviga Maksimiliāna universitātes zinātnieki. Viņi noskaidrojuši, ka visefektīvākais veids uzmanības novēršanai no fiziskām sāpēm ir skaitīšana atpakaļgaitā no 1000, katrā solī atņemot pa 7.
Šogad aprit 50 gadi, kopš
Rīgas Valsts 1. ģimnāzijā ieviesta specializācija matemātikā, kas kļuvusi par
unikālu skolas atšķirības zīmi un ļāvusi izskolot daudzas zinātnieku paaudzes.
Atzīmējot šo nozīmīgo jubileju, 25. oktobrī Ķīpsalas izstāžu centrā notiks
skolas absolventu salidojums, kurā tiks godināti gan skolas ilggadējie
skolotāji, gan arī tās beidzēji.
"Galvenais, lai bērns neteiktu, ka tas ir stulbi," matemātikas skolotāja Laila Bērziņa teikusi par savu uzdevumu mācīt skolēniem nepieciešamās matemātikas zināšanas. Pēc viņas domām, ļoti būtiski ir radīt bērnos interesi. Ja skolēnam sarežģīta un neinteresanta mācību procesa dēļ zūd interese, iemācīt vairs nevar neko, pieredzējušās pedagoģes un matemātikas apguves spēles autori pirmdien citē Diena.
Šogad vissliktākie novērtējumi vidusskolu centralizētajos eksāmenos bijis matemātikā un vēsturē, liecina Valsts izglītības satura centra (VISC) publicētie dati. Nozares pārstāvji to skaidro ar vakarskolu un profesionālo skolu audzēkņu slikto veikumu. To kā iemeslu min arī VISC.
Liepājas Universitātē
(LiepU) bakalaura studiju programmas Matemātika un Skolotājs apakšvirziena
Pamatizglītības skolotājs studenti ik gadu veido kādu projektu matemātikas
vēsturē. Šogad tā tēma pati skrēja pretī - tiek atzīmēta slavenā matemātikas
profesora Jāņa Menča simtgade, un viņa devīze vienmēr bijusi: «Visu, ko vari,
galvā dari!» «Viņš bija galvas rēķinu piekritējs,» teic Vaira Kārkliņa, LiepU
docente un vadītāja studentu projektam, kurš šogad arī tapa par galvas
rēķiniem.
Tikai no 13. februāra
līdz 8. martam Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Dizaina centrā Rīgā, Āzenes
ielā 18, tiks atklāta bezmaksas izstāde Praktiskā
matemātika. Tajā apmeklētājiem ir iespēja eksponātus ne tikai apskatīt, bet
arī aptaustīt un darbināt, apgūstot pasaules senāko zinātni jautrā un
aizraujošā veidā.
«Sacensība nenozīmē
konkurenci. Šajā sacensībā visi skolēni var būt uzvarētāji, savukārt skolotāja
uzdevums ir sekot līdzi, menedžēt procesu, palīdzēt tiem, kuriem neizdodas,»
skaidro Rīgas 22. vidusskolas matemātikas un informātikas skolotājs Marks
Gitermans, stāstīdams par to, kā matemātikas stundās izmanto sacensību elementus.
Kā matemātikas mācīšanu
saistīt ar reālo dzīvi, nepaliekot tikai teorētisku aprēķinu līmenī? Aija
Cunska zina, kā. Viņa 20 gadu strādājusi Smiltenes ģimnāzijā par matemātikas un
informātikas skolotāju, bijusi arī šīs skolas direktore, bet patlaban Firmā Madara 89 vada IT daļu, tomēr saikni ar
matemātikas apguvi nav zaudējusi, jo LU gatavojas aizstāvēt doktora darbu par
IT lietojuma iespējām matemātikas mācīšanā skolā.