Koris Balta konkursā ieguvis četras augstākās balvas. Tas saņēma Grand Prix – Alikantes provinces izcilības balvu – 10 000 EUR un trofeju, Zelta diplomu par iegūto augstāko kopējo punktu skaitu konkursa finālā, izcīnīja 1. vietu kategorijā Habanēra, iegūstot Ricardo Lafuente godalgu 12 000 EUR un trofeju, kā arī izcīnīja 1. vietu kategorijā Polifonija, par ko saņēma Juan Aparicio godalgu 10 000 EUR un trofeju. Kora Balta mākslinieciskā vadītāja Māra Marnauza saņēma balvu kā labākā diriģente, trofeju un godu diriģēt konkursa laureātu apvienotā kopkora izpildījumā obligāto habanēru – komponista Mario Ignacio Bustillo dziesmu Torrevieja es asi.
Jādzied arī spāņu valodā
"Vēl joprojām grūti aptvert notikušo, tādi panākumi negadās bieži, tāpēc uzskatu šo par vēsturiski nozīmīgu sasniegumu gan kora Balta vēsturē, gan savā darbā," saka Māra Marnauza. Starptautiskais habanēras un polifonijas koru konkurss Torreviejā ir vienīgais konkurss pasaulē, kas jau 70 gadus (kopš 1955. gada) kopj un attīsta unikālo habanēras žanru. Konkursa mākslinieciskā komiteja izvērtē pieteikumus, kas ietver kora ierakstus, iepriekš gūtos sasniegumus citos konkursos, iesniegtās programmas oriģinalitāti un grūtības pakāpi. Šogad uz sacensību tika uzaicināti deviņi izcili kori no Ukrainas, Dienvidkorejas, Kolumbijas, Slovēnijas, Ķīnas, Spānijas un Latvijas. Bija obligāti jādzied no galvas un jāuzstājas divās konkursa kategorijās – habanēras kategorijā, kas ietvēra trīs habanēru izpildījumu spāņu valodā, t.sk. obligātā skaņdarba izpildījumu, kas tiek speciāli komponēts katram konkursam, un polifonijas kategorijā, kas paredz katras pārstāvētās valsts komponistu kora mūzikas izpildījumu. Koris Balta izpildīja Pētera Vaska un Andra Sējāna skaņdarbus (Pētera Vaska Ķekatu dziesmu un tautasdziesmu Saulīt’ vēlu vakarā(i) Andra Sējāna apdarē), popularizējot latviešu kora dziedāšanas kultūru un valodu.
Skatuviska inteliģence
Konkursa laikā notika arī seminārs visiem koru dziedātājiem, diriģentiem, konkursa žūrijai un organizatoriem, kurā katra kora diriģents iepazīstināja ar savas valsts kordziedāšanas tradīcijām un izpildīja vienu savas valsts komponista dziesmu. Diriģente Māra Marnauza prezentēja latviešu koru kultūras nozīmīgāko tradīciju – Dziesmu svētkus – un kopā ar kori Balta, operas solisti Ingu Šļubovsku-Kancēviču un kora solisti Līvu Ozolu izpildīja Ērika Ešenvalda O salutaris Hostia, saņemot ovācijas. Seminārs bija ļoti nozīmīgs kora dziedāšanas kultūras apmaiņas pasākums, kurā tika gūta vērtīga pieredze, tika nodibināti kultūras sakari turpmākai sadarbībai ar citām dalībvalstīm.
Koris Balta un tā diriģente saņēma ļoti daudz atzinīgu vārdu gan no žūrijas, gan klausītājiem. Īpaši tika atzīmēta kora vokālā kultūra, ansamblis, emocionāli izjustais frāzējums, muzikalitāte un satura spilgtā atklāsme. Spāņu fotogrāfs un žurnālists Tomas Ortiz ļoti spilgti raksturo Baltas uzstāšanos: "Kora Balta interpretācija bija ne tikai tehniski precīza, bet tā bija arī estētiska kopības pieredze. Katrs iesākums, katra frāze, katra dinamikas nianse bija savīta ar smalkām horeogrāfijas kustībām, integrētām ar skatuvisku inteliģenci, kas nevis novērš uzmanību, bet gan to pastiprina. Minimāla, dabiska, gandrīz rituāla deja, kas pavadīja mūzikas tekstu tā, it kā dziedātu viss ķermenis. Zāle, pārpildīta ne tikai ar skatītājiem, bet arī ar gaidām, pārvērtās emocionālā rezonansē." Skatuves kustības un aktiermeistarību kora dziedātājas apguva horeogrāfes Lilijas Liporas nodarbībās, kura iestudēja arī horeogrāfiju konkursa programmai. Dziedātāju vokālās prasmes trenētas Operas solistu un vokālo pedagogu Ilonas Bageles un Ingas Šļubovskas-Kancēvičas vadībā.

