Laika ziņas
Šodien
Daļēji saulains
Rīgā +20 °C
Daļēji saulains
Trešdiena, 15. maijs
Sofija, Taiga, Airita, Arita

Atgriežoties Latvijā, skolēniem mēdz būt grūtības turpināt mācības

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
maasa
m
Kā var šitādu raksteli publicēt? Žurnāliste vispār neko nav noskaidrojusi. Jācer, ka pirmdien būs vairāk informācijas. Kaut vai par to pašu piemēru no Orges - ko skolēns zināja, ko nezināja? Vai 4. klase LV vispār atbilst 4. klasei UK? Kādi ir standarti LV? Nu, ir tač kaut ko jānoskaidro pirms raksta. Es pilnībā saprotu, kā var būt - ārzemēs matemātiku māca apmēram vienā līmenī kā LV, bet bērns, kas ir mācījies Anglijā, latviešu valodu noteikti nezina ne tuvu tā, kā jāzina viņa vecumā Latvijā. Jautājums ir - ko izglītības sistēmā ņem par pamatu, nosakot, kurā klasē jāiet: matemātikas vai valodas zināšanas?
One
O
Te zhurnalisti, jaatdzist ir nohalturejushi. Klases cipars, atvainojiet, neko nenozime. Daudz kur pasaule jau pirms-bernudarzu sak skaitit kaa klasi. Tapec ari viena vecuma berni pec Latvijas un citvalstu sistemas var macities dazadas klases. Svarigakais ir jautajums, vai berni atgriezas attieciga vecuma klases un ja nee, tad cik tadi gadijumi ir bijusi un no kuram valstim. Likt, savukart, bernu zemaka vecuma klase kavee vinja attistibu. Tas tiesam butu skandals.
nevārds--Vārds
n
Kādā ziņā netiek līdzi, Tavuprāt? Vai Latvijā iegūtā izglītība, kura sastāv no iemācitām(iekaltām) lietām, notikumiem, formulām, ģeogrāfiskajiem punktiem uz doto momentu utt. , vēsturieskiem faktiem ir vērtīgāka par citā Eiropas valstī iegūtu izglītību, kur ir daudz mazāk iemācītā, bet daudz vairāk pavadīts laiks informāciju meklējot, apstrādājot, kļūdoties( ar iespēju kļūdas labot, cieņu nepazemojoša veidā), prezentējot utt. ?
  • 0
  • 0
Vārds
V
Tev nešķiet, ka tā bērna attīstību jau kāds ir nobremzējis, ja viņš atgriežoties netiek līdzi šejienes vienaudžiem? Ne jau tos bērnus speciāli te kāds liktu zemākās klasēs, lai šiem kaut ko nodarītu.
  • 0
  • 2
H
H
Idiotam jabut, lai atgrieztos un tad liktu bernu divas klases uz leju tikai tapec, ka tantuki kaut ko tur macijushi par vertigo latvisko literaturu.
To siers
T
Siers: Anglijā bērni pirmajā klasē sāk iet jau piecu gadu vecumā, turklāt tur klasēs lieks pēc vecuma, nevis zināšanām, tā kā šī pieredze neko neliecina par izgltītbas sistēmu kvalitāti.
Bambaks
B
Ja Latvijas valdības mērķis ir pēc iespējas lielāku iedzīvotāju skaitu nosūtīt darbā uz ārzemēm, lai tur pelna un sūta naudu uz brūkošo Latviju- tad kāda vēl atgriešanās??? Tāpēc jau sistēma ir izveidota tāda, lai atgriešanās nebūtu iespējama. Ja atgriezīsies, kurš tad sūtīs naudiņu uz Latviju saviem tuviniekiem? Redz, cik vienkārši- nekas nav jārada, tikai ar nodokļu un tarifu palīdzību jāatņem šī naudiņa, un Briselei var ziņot par augšupeju!
:)
:
Ogres 1. vidusskolas direktore Ineta Tamane, kā piemēru minot nesenu gadījumu, kad vecāki skolēnu virzīja uz 4. klasi, bet pēc komisijas vērtējuma zēna zināšanas nebija pietiekamas, un puikam bija jāsāk atkārtoti mācīties 2. klasē. --- No kuras valsts tad atbrauca, kur 4. klases līmenis vienāds ar 2. klasi Latvijā? Droši vien tā ir kāda augsti attīstīta un intelektuāli spēcīga lielvalsts ar īpašu pieeju (maz)prasībās pret skolēniem ...
No Zviedrijas
N
Zviedru skolotājs izvērtē no Latvijas skolas pārnākušu bērnu – cik tu esi gudrs matemātikā, mēs gan šo tēmu mācīsimies pēc pāris gadiem. Vai jums matemātikā mācīja aprēķināt kredītizmaksas? Zviedru valodu protams tu neproti – ar to arī sāksim strādāt. Kā ir ar vēsturi? Protams mēs saprotam, ka Zviedrijas karaļnama vēsturi Latvijas skolās nemāca, tas tev būs jāapgūst papildus. Angļu valoda – tev Latvijā mācīja atšķirt Lielbritānijas un ASV valodas? Vai esi izlēmis, kuru otro svešvalodu tu mācīsies – franču vai spāņu? Man vēl turpināt, lai radītu sapratni, ka Latvijas izglītības sistēma nav pasaules naba? Pasaules vēsture – oj – kuru vēstures variantu māca Latvijas skolās – padomju vai rietumu? Un sabiedrības mācība - aptveroša reliģiju, politiku utt.
  • 2
  • 1
Fiksais
F
Zinu pāris gadijumus, kur vecāki bija spiesti atgreizties Īrijā un Vācijā mobinga dēļ, kas notika pret viņu berniem atgriežoties Latvijas skolā. Vai tad kāds līdz šai dienai ir izanalizējis, ko māca Latvijas skolā un ko māca tur? Kāds ir Latvijas izglītības mērķis? Vai tas nav ražot mērkis "dārzeņus"?
Fiksais tam no Zviedrijas
F
Latvijas izglītības sistēma jau 200 gadus būvēta uz romiešu klasiskās izglītības bāzes. Galvenais kritērijs ir spēja iegaumēt, ne loģiski domāt. Visa izglītības sistēma ir uzbuvēta uz šiem pamatiem, izņemot nedaudzās privātās un starptautiskās skolas. Svarīgs padomju skolas elements ir personības iznicināšana vai degradācija, kas nozīmē nekādas atkāpes no priekšrakstiem. Interesanti, ka tieši lielā reformatora nākšana uz skatuves iezimējās ar vēl lielāku priekšrakstu, noteikumu un kritēriju izstrādes. Katram solim jāparāda, ka jaunais cemsonis nav nekas. Spilgts piemērs iz dzives, darbā atnāk kolēģa jaunā atvase no 2. klases un skaļi deklarē - man riebj tā stulbā matemātika! Kas jādara lai mazam cilvēcinam iedzītu riebumu pret matemātiku 2. klasē? Kā var foršu, interesantu priekšmetu tā sacukāt. papētiju uzdevumu grāmatu - tā tiešam var iedzīt riebumu, neko nelogiskāku un abstraktāku nebiju redzējis! Latvijas izglītības likums un noteikumi nepieļauj nekādu radošumu vai atkāpes no normas apstiprinātajā mācību plānā. Brivdomātāji tiek sodīti un viņi kā likums turpina darbu privātajā izglitibas sfērā, kur svarīgs ir bērns, nevis sistēma. Ilgstoši tereorizējot jauno paaudzi mēs esam ieguvuši neaktivu, pasivu un slikti izglitotu jauno paaudzi, ko pierāda starptautiskie pētijumi, tāpēc arī cieņā paklausīgā grāmatveža sindroms. Skatīties uz citiem, nevis darīt pašam - tā ir nācijas pamatpazīme šodien. Priecājies par saviem bērniem, kuri sanemuši labu izglītību!
  • 2
  • 0
No Zviedrijas
N
Politiķi savu interešu un nekompetences dēļ ir pārāk ilgi sējuši savstarpējas neiecietības un emigrantofobijas nezāli Latvijas sabiedrībā, lai tik ātri un vienkārši izravētu to, kas izaudzis šo gadu laikā. Tas ir viens faktors, ar ko jāsastopas tiem, kas grib atgriezties. Otrs – kā jau te vienā rakstā minēja, ka latvieši ir grāmatvežu – izpildītāju sabiedrība – jo uz to ir tendēta mūsu izglītības sistēma. Tās produktiem nereti ir neiespējami rīkoties ārpus instrukciju un tradīciju rāmjiem. Viens piemērs lasīšanā: mums lasītprasmi toreiz padomju skolā mērīja – cik vārdus pagūst izlasīt minūtes laikā un tekstam tuva satura atstāstīšana. Zviedru skolā lasītprasmi mēra pēc lasītā izpratnes. Izlasi tekstu – seko teiksim 3 apgalvojumi par tekstu, kas ir īpaši izveidoti tā, lai atrast pareizo pagalvojumu varētu tikai tad, ja esi precīzi sapratis tekstu. Teikšu godīgi, ka nezinu, ka lasītprasmi mēra šodien Latvijas skolā. 10 gadi, kas pavadīti strādājot zviedru uzņēmumā, mani ir atbrīvojuši no tām burta kalpa važām, kas vilkās līdzi no padomju skolas un darba Latvijā. Ja es savā darbā atklāju, ka kāds faktors ir traucējošs – mani uzklausīs un ir iespējams, ka, ja pierādīšu savu ieskatu, to mainīs. Cik pieredzēts Latvijā – radoša noteikumu interpretācija, kreatīva pieeja neparedzētu situāciju risināšanā ir tikpat kā neiespējamība. Tā arī skolā. Kamēr ministrija nenolaidīs instrukcijas līdz katrai skolai, tikmēr arī skolotāji liks vai sākt skolu no paša sākuma, ja kaut vai tikai matemātikā ne visas tēmas ir apgūtas tā kā to paredz Latvijas skolu mācību plāns. Kad man bija naiva ideja, lai bērnu ģimnāzijas atestātā būtu arī atzīme latviešu valodā un es kontaktējos ar Izglītības ministriju cerībā uz pretīmnākšanu atrast tālmācības iespējas, mūs „pasūtīja” uz LU, kur liek eksāmenu latviešu valodā cittautieši – pieaugušie – mani bērni toreiz bija pamatskolas vecumā. Tagad gadus 10 vēlāk – kā no plaukta nokritušiem visiem lielas acis – ak kādas problēmas ar bērniem, kas atgriežas no ārzemēm. Bet IM joprojām guļ ērkšķrozītes miegā, jo tie, kas ir pirmais posms šo problēmu ķēdē – skolas – vispirms mēģina risināt esošo instrukciju ietvaros. T.i. – „atstāt uz otru gadu”.
  • 3
  • 1
Guntiss
G
Mani bērni citā valstī tika pievilkti pie kopējā līmeņa tajā priekšmetā, kur viņiem bija atpalicība, t.i. angļu valodā. To darīja ar viņiem fakultatīvi strādājot īpašam skolotājam. Manuprāt tādai arī būtu jābūt pieejai Latvijā - nevis vienkārši nosakot bērnu zināšanu vidējo līmeni, kurā, tad būtu jāturpina mācības.
skola
s
prieksh tam ir Broceenu vidusskolas taalmaaciibas programma , kuraa var maaciities no pirmaas klases liidz peedeejai virtuaali jebkuraa pasaules vietaa .
siers
s
Tā varētu būt :) nam pazīstami aizbrauca uz Angliju. viens bērns Latvijā vajadzēja iet 2 otras, 5 klasē. Anglijā viņus novērtēja uz 5 klases un 7 klases līmeni, absurdi bet fakts.
lasse> Vārds
l
Tādi ātri un lēti tev tie spriedumi, Vārds. Ne viss ir tā kā izskatās no pirmā acu mirkļa. Paroc dziļāk un tad raksti atkal.
  • 0
  • 0
nevārds
n
vārdam, ko nu kurš uzskata par augstu līmeni. Man tieši tada pat pieredze ar manu skolnieku. Vēlak runajot ar skolotājiem šeit, sapratu, ka tam nav nekāda sakara ar Latvijas skolu sistēmas augsto limeni, bet gan ar to, ka ka Latvijā jau mazajām klasītēm jāapgūst ļoti daudz informācijas, kamēr Eiropas valstīs taja laikā māca bērniem izteikties, mudina runāt, fantazēt, spriest un diskutēt un pamatot savu viedokli. Tad nu tāds bērns no Latvijas tur aizbrauc ar savu zināšanu bagāžu un visiem acis apaļas, kāds "brīnumbērns". :)
  • 0
  • 0
Vārds
V
Tas liecina, ka neskatoties uz izglītība sgraušanu, tā Latvija'joprojām ir pietiekami augstā līmenī!
  • 4
  • 3
Ss
S
Latvieši ir vienmēr atšķirsies no citam tautām ar savu neiecietību pret saviem tautiešiem (pat bērniem).Ieliekot bērnu "pāris" klasites zemāk pedagogi tak saprot ka nozog bērnam pāris gadu no dzīves jo pabeigs vins pamatizglītību ar pāris gadus vēlāk .Valdibai šo situāciju jau sen vajadzēja prognozēt.
ha
h
un vālsti tādi slolenu ir 30, baiga jau nu krīze!
to ha
t
Lasot tavu komentāru, kļūst skaidrs, ka krīze Latvijas skolās ir jau ieilgusi realitāte.
  • 3
  • 2
iespējams
i
... ka viņiem ir piemetusies star-u slimība!
Mums ir japalidz siem un visiem sko
M
Nu ta gan liekas, ka Diena ar saviem specialiem rakstiem jau vairakus gadus mudina lasitajus uz zalakam ganibam neka te palikt un cinities par kopejas dzives uzlabosanu.
zinātņu doktors Sprūdžam
z
Doktors neesat, bet doktora grādu un Sprūdža uzvārdu, garīgais nabag, gribat valkāt! Nederēs, jo Jums izmērs par lielu!
  • 2
  • 0
zinātņu doktors Sprūdžs
z
Vispār jau uz zaļākām ganībām iedzīvotājus mudina doties dombrovska režīms. viņķeliene par valsts naudu pat grāmatiņas un bukletiņus izdod, kur jauniešiem propagandē doties uz Norvēģiju, Zviedriju u.t.t.
  • 1
  • 4
es
e
Kāds sakars ar formām???

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas