Šajā mācību gadā visās skolās tika ieviestas mācību sasniegumu izvērtēšanas izmaiņas. Viena no tām ir aizliegums neierobežoti pārrakstīt pārbaudes darbus. Ja skolēns vēlas uzlabot gada vērtējumu (vienas balles robežās), viņam jādod iespēja pierādīt savas zināšanas, kas aptver visu mācību gada laikā apgūto vielu. Reaģējot uz skolēnu un vecāku neapmierinātību, tomēr tiek apsvērts pamatizglītības posmā atļaut uzlabot vērtējumu vienu reizi visos priekšmetos viena temata noslēguma darbā.
Skolēni saprot jauno pieeju
Jaunā vērtējuma mērķis nav vis atzīmes, bet skolēnu mācīšanās motivācijas un atbildības veicināšana, vērtējot, ko viņi prot un ir apguvuši mācību procesā. Vērtēšanas galvenā sastāvdaļa – efektīva atgriezeniskā saite, preses konferencē uzsvēra Valsts izglītības attīstības aģentūras (VIAA) Izglītības satura departamenta direktore Diāna Šavalgina. Lai pārliecinātos, kā iesaistītās puses vērtē jauno sistēmu, VIAA aptaujāja skolotājus, skolēnus un vecākus. 84% pedagogu atzinuši, ka viņiem labi vai gandrīz labi izdodas organizēt formatīvos pārbaudes darbus (formatīvā vērtēšana – skolēnu snieguma vērtēšana ikdienā, lai uzlabotu mācīšanos; tā iekļauj rakstisku vai mutisku atgriezenisko saiti, kas tiek dokumentēta procent
Visu rakstu lasiet avīzes Diena ceturtdienas, 11. jūnija, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt klikšķinot šeit!
Raksta cena: €0.60