SPILGTIE PIEKTDIENU RĪTI
Savas pirmās rallija sacensības Mārtiņš Sesks aizvadīja vien 2013. gadā, kad daudzi šobrīd elitē esošie piloti jau bija debitējuši WRC, bet francūzis Sebastjēns Ožjē tosezon izcīnīja pirmo no saviem astoņiem pasaules čempiona tituliem. Latvietis, vairākas sezonas izmēģinājis savus spēkus WRC junioru čempionātā, pilnvērtīgu debiju elitē piedzīvoja pērn neilgi pēc Jāņiem, sacenšoties Polijas rallijā. Tas izvērtās lieliski jau no paša sākuma – piektdienas pirmajā ātrumposmā Seska un Franča ekipāža sensacionāli uzrādīja otru labāko rezultātu, par ko pilots pēc šīs informācijas uzzināšanas izrādīja neviltotu pārsteigumu. "Nebijām gaidījuši, ka Polija sāksies tik veiksmīgi, mums arī nebija tāda uzstādījuma, jo vienīgie braucām bez hibrīdtehnoloģijas. Tajā mirklī galvenais bija gūt pieredzi un mācīties," sarunā ar Sporta Avīzi tagad atceras liepājnieks. Dažas nedēļas vēlāk pienāca Tet Rally Latvia un Sesks stāsta, ka šajās sacensībās galvenais mērķis bija izbaudīt rallija svētkus.
"Pasaules čempionāta posms pirmoreiz vēsturē notika Latvijā, un mums bija fantastiska iespēja tur piedalīties, turklāt braukt rūpnīcas komandas sastāvā." Arī Tet Rally Latvia Sesks un Francis visaugstākos rezultātus atsevišķos ātrumposmos uzrādīja tieši rallija ievadā, piektdienas rīta sesijā izcīnot divas uzvaras. Kāda Latvijas ekipāža pasaules čempionātā to iespēja pirmoreiz vēsturē. "Domāju, vienkārši bijām vairāk gatavojušies, jo zinājām, ka mums iespēja dota tikai šajos divos iznācienos. Kamēr pārējie piloti pērn veica 13 posmus, mums šie bija tajā mirklī svarīgākie ralliji dzīvē, tāpēc bijām emocionāli daudz vairāk uzpumpēti un varbūt arī šī iemesla dēļ piektdienas pirmie dopi padevās tik labi," stāsta Sesks, paužot, ka Latvijas WRC posmā piedzīvotā pieredze viņam atmiņā paliks uz visu mūžu. "Pirmā reize vienmēr ir īpaša un to vēlāk atkārtot vairs nav iespējams. Jebkura nākamā reize, kad Latvijā notiks WRC posms, būs fantastiska, bet piedzīvot pirmo reizi bija ļoti īpaši." Savukārt Mārtiņa stūrmanis Renārs Francis stāsta, ka no Tet Rally Latvia izbaudītā visvairāk atmiņā palicis līdzjutēju atbalsts. "Tādu varēja piedzīvot divtūkstošajos gados, kad es biju stūrmanis Mārtiņam Būčiņam un uz pirmajām trim vietām pretendēja vismaz desmit ekipāžu. Šādu cīņu dēļ tolaik cilvēkiem bija interesanti ralliju skatīties un tādas pašas sajūtas izjutu arī tagad. Līdzjutēji WRC pasaulē bija izslāpuši pēc kaut kā jauna, skatoties televizorā, varēja redzēt, ka pasaules čempionāts ir tāds nedaudz aizmidzis. Tur visi savā starpā malās, un tad pēkšņi ienācām mēs, jaunie gurķi, un uzreiz spējām būt priekšgalā, turpat viņiem blakus." Francis saka, ka, neskatoties uz valdījušo ažiotāžu, viņš spējis no tās norobežoties un apkārt neko citu neredzēja. "Tā kā mums viss bija jauns, sevī ieslēdzām, ka jādara tas, ko vislabāk mākam, un tad jau viss būs kārtībā. Tāpēc nekoncentrējos uz to, ko apkārt runā, kas rauj aiz rokas." Tikmēr Sesks piebilst, ka ar ažiotāžu vajadzējis rēķināties, jo sacensību popularitātes veicināšanas nolūkos viņiem tieši bija ļoti svarīgi, lai tā būtu maksimāli plaša. "Bez ažiotāžas nav iespējams parādīt, cik šis pasākums ir liels un nozīmīgs valsts ekonomikai. Pasaules čempionāta posma organizatoriem mērķis bija, lai šīs sacensības nākotnē atgrieztos kalendārā, kā arī vajadzēja izmantot gan valsts, gan
Visu rakstu lasiet žurnāla Sporta Avīze februāra numurā! Žurnāla saturu gan drukātā, gan digitālā formātā iespējams abonēt mūsu mājaslapā ŠEIT!