Laika ziņas
Šodien
Migla
Svētdiena, 28. aprīlis
Terēze, Gundega

Latvijā apdrošināšanu vēl neuzskata par pašsaprotamu

Galvenie faktori, kas liek Apdrošināties Latvijas, Lietuvas un Igaunijas iedzīvotājiem ir drošības sajūta, banku un kredītiestāžu prasības, kā arī iepriekšēja pozitīva pieredze, liecina ERGO veiktais pētījums par Baltijas iedzīvotāju ieradumiem un attieksmi pret apdrošināšanu.

Kā motivējošāko faktoru apdrošināšanas iegādei 56% respondenti Baltijas valstīs atzīst drošības sajūtu, ko sniedz apdrošināšana.

"Atšķirībā no kaimiņvalstīm apdrošināšana Latvijā netiek vērtēta kā pašsaprotama un nav minēta starp TOP3 motivējošiem faktoriem. Galvenokārt to ietekmējis fakts, ka Latvijas iedzīvotāju vidū vēl nav līdz galam izveidojusies izpratne par apdrošināšanas nozīmi un būtību. Tā visbiežāk tiek iegādāta dēļ obligātām prasībām kā piemēram, OCTA vai kredītsaistību gadījumā," stāsta ERGO valdes loceklis Baltijā Deniss Sazonovs.

Viņš norāda, ka pētījumā banku vai citu kredītiestāžu prasības kā motivējošo faktoru apdrošināšanas iegādei Latvijā norādīja 24% respondentu, Turklāt 37% no tiem bijuši respondenti vecuma grupā no 30 – 39 gadiem, kas, iespējams, ietilpst vecuma grupā ar visvairāk kredītsaistībām.

Pretēji Lietuvas un Igaunijas iedzīvotāju uzskatam, Latvijā starp TOP 3 motivējošākajiem faktoriem apdrošināšanas polises iegādei netiek vērtēta kā pašsaprotama. Turpretī Igaunijā tā uzskata 28% iedzīvotāju, bet Lietuvā - 41% iedzīvotāju. Latvijā šāds uzskatu pauda tikai 21% respondentu.

Igaunijā kā motivējošāko faktoru apdrošināšanas polises iegādei vairums aptaujāto respondentu min drošības sajūtu (52%), kam seko banku un citu kredītiestāžu obligātās prasības (42%), un fakts, ka apdrošināšana tiek vērtēta kā pašsaprotama (28%). Savukārt Lietuvā kā motivējošāko faktoru  apdrošināšanas iegādei min drošības sajūtu (55%), kam seko uzskats, ka to vērtē kā pašsaprotamu (41%). Nākamais biežākais iemesls ir personīgā pozitīvā pieredze, kad apdrošināšana sevi attaisnojusi (22%).

Baltijā 60% respondentu atzina, ka viņu mājsaimniecības jeb ģimenes gadā apdrošināšanai tērē līdz 200 latiem. Turklāt Latvijā apdrošināšanai līdz 200 latiem gadā tērē 61% mājsaimniecību.

Pētījumu par Baltijas iedzīvotāju ieradumiem un attieksmi pret apdrošināšanu ERGO veica sadarbībā ar pētījumu kompāniju Mindshare 2011. gada decembrī Latvijā, Igaunijā un Lietuvā. Pētījumā piedalījās 3826 respondenti vecumā no 18 – 60 gadiem. 

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses