Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +1 °C
Apmācies
Otrdiena, 19. marts
Jāzeps, Juzefa

Lai vilcieni brauktu droši

Politiskās kaislības, ko uzjundījis Rīgas domes ārkārtas vēlēšanu tuvums, kā arī masu histērija, ko kāda sabiedrisko attiecību aģentūra savērpa ap Kristīnes Misānes dzīvi, veido fonu, uz kura pirmās instances tiesas spriedums Zolitūdes traģēdijas lietā mūsu sabiedrībā guva mazāku rezonansi, nekā varēja gaidīt.

Tomēr, tomēr... Rīgas pilsētas Pārdaugavas tiesas nesen pasludinātais spriedums Zolitūdes traģēdijas krimināllietā daudziem bija pārsteigums, jo tiesa attaisnoja visus lietā apsūdzētos, izņemot būvinženieri Ivaru Sergetu, kurš šobrīd principā pasludināts par vienīgo vainīgo. Atcerēsimies, ka Zolitūdes traģēdija notika 2013. gada 21. novembrī, un, sabrūkot lielveikalam Maxima, gāja bojā 54 cilvēki, bet vēl daudzi tika ievainoti. Juridiski pavērsieni Zolitūdes traģēdijas lietā varētu būt gaidāmi vien tad, ja lieta tiks izskatīta nākamās instances tiesā un šī tiesa nāks klajā ar savu spriedumu, bet ir saprotams, ka līdz tam paies vēl ļoti daudz laika.  

Taču diskusija, kas būtu vajadzīga jau tagad, ir ne tikai par juridiskajiem aspektiem, bet arī par situāciju būvniecībā. It īpaši aktuāls šis temats ir tāpēc, ka visā Baltijā aktuāls ir dzelzceļa Rail Baltica būvniecības projekts. Šis projekts gan jau ir kļuvis par kārtējo simbolu tam, ka Latvijai, Lietuvai un Igaunijai savas intereses harmonizēt nav viegli. Taču līdz ar politisko ambīciju raisītajiem strīdiem un atšķirīgajiem viedokļiem par Rail Baltica ekonomisko ietekmi šis projekts ir izaicinājums arī visai praktiski – tā būvētājiem.

Sliktākais scenārijs būtu tāds, ja Rail Baltica tiktu būvēts steigā, kvalitāti upurējot  termiņu ievērošanai un piesaistot gadījuma darbaspēku. Gan uzņēmēju pārstāvji, gan politiķi ir atzinuši, ka Rail Baltica projekta īstenošanai vienlaikus būs nepieciešami darbinieku tūkstoši, tieši cik daudzi – par to gan informācija atšķiras, un pagaidām vēl nav precīzi paziņots, kur un kā šie darbinieki tiks atrasti. Visticamāk, ar vietējām būvniecības jomas rezervēm nepietiks, un vai nu vajadzēs pārvilināt strādājošos no citām nozarēm, vai arī plašāk atvērt darba tirgu viesstrādniekiem – gan fizisko darbu veicējiem, gan augsta līmeņa speciālistiem  – , piemēram, no Baltkrievijas un Ukrainas. Iespējams, vajadzēs īstenot abus scenārijus – gan pārvilināt vietējos darbiniekus no citām nozarēm, gan arī ataicināt viesstrādniekus. "Rail Baltica ir gadsimta projekts," uzskata satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

Jācer, ka šis gadsimta projekts kļūs par apliecinājumu tam, ka visas tās tumšās ēnas, ko pār būvniecības jomu metusi Zolitūdes traģēdija, ir palikušas pagātnē.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē