Eiropā vēl mācās
Taujāts, kas ir šīs nozares uzņēmuma veiksmīgas attīstības pamatā, Mickevičs norāda uz trim balstiem: "Labā līmenī jāstrādā gan menedžmentam, gan darbaspēkam. Ir jāsaprot, ka vienmēr iespējams pieļaut kādas kļūdas – tas ir tikai cilvēcīgi –, tāpēc labā līmenī jāstrādā arī tiem cilvēkiem, kuri uzrauga darbu kvalitāti un to, lai viss norit raiti un secībā. Ik pa laikam gan nākas redzēt uzņēmumus, kas necenšas piedāvāt kvalitatīvus materiālus un pakalpojumus, piemēram, koka karkasa būves no ārpuses piedāvā pārklāt ar neelpojošu materiālu."
Mickevičs arī uzsver, ka "diemžēl joprojām būvniecības nozarē ir uzņēmumi, kas strādā pēc principa – pēc iespējas ātrāk un pēc iespējas vieglāk tikt pie pēc iespējas lielākas peļņas. Uzņēmums, kurš plāno darboties ilgtermiņā, iedziļinās visos jautājumos, arī tajā, kas ar uzņēmuma būvētu māju notiks pēc desmit gadiem. Patiesībā jebkurā nozarē vienmēr būs kāds uzņēmējs, kurš grib nopelnīt naudu ātri, viegli un milzīgos apjomos, bet par kvalitāti nedomā. Taču vairāk jāskatās uz labiem piemēriem, un Latvijā šajā nozarē ir ļoti daudz kompāniju, kas strādā kvalitatīvi, nodrošinot darba vietas un piedāvājot augstvērtīgu produktu".
Runājot par izgatavotā produkta ilgtspēju, kas izvēlētā mājokļa īpašniekam ļauj turpmāk dzīvot ar vai bez nopietnām raizēm, izjust vai vilties mikrovides komforta līmenī, Mickevičs norāda uz vēl kādu faktoru: "Pašlaik tirgū parādās jaunas tendences, jauni materiālu pielietošanas veidi, kas nav pārbaudīti ilgtermiņā. Kompānijas tā sevi popularizē. Nesaku, ka tas ir slikti, taču jaunus risinājumus var pārbaudīt tikai desmit gadu laikā vai pat vēl ilgākā periodā. Tāpēc izvēlējāmies strādāt ar Skandināvijā jau ilgstoši pārbaudītām tehnoloģijām, tās pilnveidojot."
Ar ko Eiropas tirgū potenciālos sadarbības partnerus var ieinteresēt Latvijas uzņēmums? "Ar kvalitāti un cenu – mūsu gadījumā arī ar to, ka mēs arī apmācām klientus, ar kuriem sākam sadarboties. Piemēram, Vācijā mums ir pastāvīgs klients – arhitekts, kuram sākotnēji nebija pieredzes ar koka karkasa mājām. Braucām pie viņa, stāstījām, skaidrojām, klients atbrauca pie mums uz ražotni, iepazinās ar procesu. Uzbūvējām pirmo projektu – privātmāju Vācijas tirgum. Vācijas pārstāvjiem tā iepatikās, un sāka veidoties mūsu sadarbība. Daudzviet Eiropā vēl tikai apgūst šo jomu atšķirībā no Skandināvijas, kur koka karkasa māju ir 90% no visām," stāsta Mickevičs.
Visu interviju lasiet avīzes Diena trešdienas, 20. februāra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!
Komplektā piedāvā
TrollisJT
Scorseze