Laika ziņas
Šodien
Migla

Aptiekas

Ārsti nav saskārušies ar plašu neapmierinātību jaunās zāļu izrakstīšanas kārtības dēļ

Aizvadīts pirmais mēnesis, kopš Latvijā darbojas jaunā kompensējamo medikamentu izrakstīšanas kārtība. Lai arī tas, ka tā stāsies spēkā šā gada 1. aprīlī, bija zināms jau iepriekš, jaunās kārtības ieviešanas laiks sakrita ar brīdi, kad Eiropā un arī Latvijā sākās Covid-19 izplatība. Aptieku pārstāvji atzina, ka Covid-19 apgrūtinājusi sabiedrības informēšanu šajā jautājumā, metot akmeni arī ģimenes ārstu lauciņā. Latvijas Lauku ģimenes ārstu asociācijas vadītāja Līga Kozlovska Dienai gan pauž pārliecību, ka pacienti šajā jautājumā ir visai informēti, tomēr nenoliedz, ka mēdz būt arī dažāda veida sarežģījumi.

Farmaceitam lielāks konsultāciju darbs

Par mazo aptieku lomu pacientu veselības nodrošināšanā un biznesa riskiem Guntars Gūte sarunājas ar individuālo aptieku sabiedriskās organizācijas Aptieku biedrība valdes priekšsēdētāju, farmaceiti Agnesi Riteni.

Vēlas palielināt aptiekās pieejamo pakalpojumu klāstu

Aptieku, kas ir iedzīvotājiem tuvākā un sasniedzamākā veselības aprūpes iestāde, pakalpojumu klāsts būtu jāpaplašina, neaprobežojoties tikai ar medikamentu tirdzniecību, uzskata Dmitrijs Juskovecs, a/s Sentor Farm aptiekas valdes priekšsēdētājs.

Asociācija: Jauno zāļu drošuma prasību dēļ lauku apvidos atsevišķas aptiekas izvēlējušās darbību pārtraukt

Februāra sākumā spēkā stāsies jaunas Eiropas līmeņa prasības zāļu drošībai, tomēr ne visas aptiekas var atļauties finansēt šādu pasākumu, kā rezultātā lauku apvidos atsevišķas aptiekas jau izvēlējušās darbu 2019.gadā pārtraukt, aģentūrai LETA sacīja Aptieku īpašnieku asociācijas valdes priekšsēdētājs Jānis Lībķens.

Iedzīvotājiem nevajadzētu aizrauties ar pašārstēšanos

Iegādājoties zāles, vērtīgi ir konsultēties ar farmaceitu. Tā var dabūt arī lētākus zāļu analogus, intervijā Baibai Krastiņai atzīst Aptieku īpašnieku asociācijas valdes priekšsēdētājs Jānis Lībķens.

Putniņš: Uz aptieku kā uz lielveikalu

Dažādas mārketinga aktivitātes ir neatņemama tirgus ekonomikas un patērētāju sabiedrības komponente, kas gan var radīt sarežģītus morāli ētiskas dabas jautājumus. Jautājums, piemēram, cik tālu mārketinga akciju organizētājs drīkst aiziet, pierunājot patērētājus iegādāties kādu, iespējams, ne pārāk nepieciešamu preci.

Latvijā

Vairāk Latvijā

Pasaulē

Vairāk Pasaulē

Viedokļi

Vairāk Viedokļi

Sports

Vairāk Sports

Citi

Vairāk Citi

SestDiena

Vairāk SestDiena

KDi

Vairāk KDi

Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze

Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena

Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils

Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms

Izklaide

Vairāk Izklaide