Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +8 °C
Apmācies
Piektdiena, 29. marts
Agija, Aldonis

Festivālā Arēna tiksies dzeja un džezs

23. oktobrī plkst. 19 Kalnciema kvartālā Jaunās mūzikas festivāls Arēna aicina uz koncertu Dzeja un džezs. Klausies. Слушай. Listen. Tas ir starpdisciplinārs projekts, kurā Aleksandras Lines dzeju improvizētas džeza mūzikas pavadījumā izpilda džeza mūziķi ar starptautisku pieredzi: Artis Orubs (sitaminstrumenti, perkusijas) Toms Mikāls (taustiņinstrumenti, efekti) un Dominiks Višņauskis (pūšaminstrumenti, Lietuva), informēja festivāla Arēna direktore Antra Dreģe.

Projekta Klausies. Слушай. Listen nosaukums ir tiešs un vienkāršs aicinājums ieklausīties gan mūzikā, gan runātajā vārdā - dzejā, ko oriģināli trijās valodās (latviešu, krievu un angļu) sacerējusi Aleksandra Line.

Projekta unikalitāte slēpjas faktā, ka katrā uzstāšanās reizē rezultāts ir cits, nav divu vienādu koncertu, un programmu var klausīties atkal un atkal.

Klausies. Слушай. Listen. programmas pirmatskaņojums notika 2016. gadā. Kopš tā laika jau vairāk nekā trīs gadu garumā projekta mūzika ir vairākkārt skanējusi džeza festivālos un klubos Latvijā, Lietuvā, Igaunijā un citur. 2018. gadā grupai iznāca debijas albums 17, kas tika nominēts Latvijas Mūzikas ierakstu gada balvai Zelta Mikrofons 2019 kategorijā Labākais džeza, blūza vai soul mūzikas albums.

2018. gadā albuma kompozīcijas un intervijas ar tā mūziķiem izskanēja Vācijas Baltische Stunde un Beļģijas Radio Centraal ēterā, savukārt viena no albuma kompozīcijām, Jazz Musician, tika iekļauta izlasē Jazz in Latvia 2018, kas tika prezentēta plašai auditorijai lielākajā Eiropas džezam veltītajā notikumā - JAZZAHEAD! gadatirgū Brēmenē.

Kompozīcijai atsauksmi ir uzrakstījis Krievijas žurnālists un kritiķis, grāmatu autors un Jazz.ru  galvenais redaktors Kirils Moškovs: “Melodeklamācija - vai, drīzāk, vienkārši deklamācija - pie atturīgas saksofona un bungu saspēles, kas imitē frīdžezu. Imitē - jo tie tik ideāli iekļaujas pauzēs starp vārdiem un rindām vecmodīgi sillabiskajam dzejolim angļu valodā, ka var iedomāties: tā nevar būt brīva improvizācija - pat ja saksofonistam Tomam Rudzinskim nestāv priekšā nošu partitūra, viņam priekšā pavisam noteikti stāv Aleksandras Lines rakstītā dzejoļa teksts, un viņš precīzi sasaista sevis spēlēto ar tajā brīdī skanošo vārdu. Tas ļoti atšķir projektu no tā, kā dzeja tika izmantota 1960. gadu agrīnajā frīdžezā: laikā, kad jauns Lerojs Džounss (vēl pirms pieņēmis Amiri Baraka vārdu) vienkārši lasīja savu "Melno dada-nihilismu" pa virsu Ņujorkas Art-kvarteta niknajam frīdžezam. Te muzikāls audums ir sajusts kā brīvais džezs, bet tāds "cerebrāls": disciplinēts, pārdomāts, atturīgs."

Koncerta biļetes Biļešu paradīzes tirdzniecības vietās un www.bilesuparadize.lv

 

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja