Laika ziņas
Šodien
Migla
Piektdiena, 26. aprīlis
Rūsiņš, Sandris, Alīna

Mūzikas ābolu ķocis. Gadsimta projekts eiropeiskā atmosfērā

Riharda Vāgnera tetraloģija _Nībelunga gredzens _diriģenta Korneliusa Meistera vadībā Rīgas Operas festivālā Latvijas Nacionālajā operā 4.–9.VI

Jegors Jerhohomovičs ***** 

Gadsimta projekts Latvijas Nacionālajā operā noslēdzies triumfāli. Rīgas Operas festivālā izrādītais Nībelunga gredzens izskanēja svinīgā un eiropeiskā atmosfērā, zālē varēja just pasaules elpu – festivāls pulcē zinošu publiku, galvenokārt no ārzemēm; kā pieņemts Rietumos, solisti uz skatuves tika izsaukti paklanīties katra cēliena beigās, ne tikai pašā finālā. Izturējuši pārbaudījumu ar Stēfana Herheima iestudēto grotesko Reinas zeltu, skatītāji tika atalgoti ar Viestura Kairiša darbu – Valkīra, Zīgfrīds un Dievu mijkrēslis uzvesti muzikāli un mūsdienīgi, tās ir izrādes ar dzelžainu raksturu, intelektuālu mugurkaulu, atspirdzinošu humora izjūtu un personisku intonāciju. Viesturs Kairišs ir izveidojis pārliecinošu teatrālo realitāti, kurā katrs dziedātājs ir spiests kļūt par spilgtu aktieri un katra nākamā sāgas sērija ir oriģināli izdomāta, stilīgi noformēta un azartiski nospēlēta. Visa cikla varonis ir jaunais vācu diriģents Korneliuss Meisters – viņa pirmais pilnais Gredzens skanēja svaigi, dziļi un ļoti emocionāli. Starptautiskajā solistu ansamblī spīdēja soprāns Liene Kinča (viņas Zīglinde Valkīrā ir festivāla sensācija) un basbaritons Egils Siliņš (Votāns Valkīrā un Zīgfrīdā). Rīgas Gredzens nu jau ir leģenda, kas noteikti ir pelnījusi tikt profesionāli ierakstīta un izdota DVD.

Olga Pētersone *****

Nībelunga gredzens ir noslēdzies. Par lepno dāvanu paldies visam Latvijas Nacionālās operas kolektīvam un direktoram Andrejam Žagaram, jo iestudēt Gredzenu bija viņa ideja. Nav jāsteidzas uz Baireitu – gudru, mūsdienīgu un dzīvu Vāgnera šedevra interpretāciju var baudīt tepat Rīgā. Personīgs atklājums: lai vispār spriestu par Nībelunga gredzenu, jāskatās visas četras daļas – un obligāti pēc kārtas. Tā Reinas zelts Stēfana Herheima režijā neienes disonansi, tieši otrādi – darbs kopumā tikai iegūst krāsu un jēgas ziņā. Par absolūtiem valdniekiem uzskatu diriģentu Korneliusu Meisteru un režisoru Viesturu Kairišu. Maestro atklāja Vāgnera mūzikā tās pārcilvēcisko diženumu un dižu cilvēciskumu. Viesturs Kairišs kopā ar māksliniekiem Ilmāru Blumbergu un Ievu Jurjāni piedāvāja mums gan aizgrābjošu izrādi, gan iemeslu aizdomāties, kas ir galvenais teātrī. Ir grūti izcelt kādu no lieliskā mūziķu ansambļa, tomēr par triumfētājiem atļaušos nosaukt Egilu Siliņu (Votāns), Johanu Šinkleru (Hāgens un Hundings), Bengtu Ūlu Morgniju (Mīme) un Larsu Klēvemanu (Zīgfrīds Dievu mijkrēslī). Zīglindes lomā spoži (pēc Eiropas parametriem!) debitēja Liene Kinča. Viņas atveidotās trīs lomas Dievu mijkrēslī ir mans piedāvājums Ginesa grāmatai. 

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja