Savā amatā nosacīti laikam esat starp diviem dzirnakmeņiem. No vienas puses ir valsts ar savām budžeta iespējām neatliekamās palīdzības dienesta darbības nodrošināšanai, bet no otras – pacienti, kuri gan sagaida un arī saņem no NMPD ātru, kvalitatīvu palīdzību, gan vienlaikus arī mēdz paust kritiku.
Daži uzdevumi, protams, ir bijuši izaicinoši un sarežģīti, bet nē, kā starp dzirnakmeņiem es noteikti nejūtos. Jā, bijis ļoti daudz īsā laikā jāmēģina skaidrot sabiedrībai dažādas notiekošās pārmaiņas, un tas nav vienkārši. Tas, ko dara dienests un kā mēs – faktiski visi neatliekamās palīdzības sniedzēji pasaulē – organizējam savu darbu, faktiski tas ir ļoti sarežģīti, un vienkāršā veidā to paskaidrot nevar. Un, godīgi sakot, ir ļoti viegli izvilkt no konteksta visdažādākos mazos fragmentus un tad tos apdziedāt, bet īstenībā neatliekamās palīdzības sistēmas dizains ir ļoti sarežģīts.
Lai ilustrētu, cik tas, ko darām, ir ar jēgu un evidenci – iepriekšējā gadā veiktās pārmaiņas nav nekādi šogad ietekmējušas mūsu ierašanās laikus. Vēl vairāk, mums ir izdevies par nulle, komats, sekundēm uzlabot vidējo ierašanās laiku pie Latvijas iedzīvotājiem uz augstas prioritātes izsaukumiem. Tas tikai parāda – ja iedomājamies, ka šīs svārstības gadu no gada ir tikai nulle, komats, sekundes, cik stabili mēs sniedzam pakalpojumu un cik stabila ir šī sistēma. Lai arī cik sarežģīta ir šāda sistēma, kurā ir ļoti daudz ārējo faktoru – hospitalizācijas tīkls, ģimenes ārstu pieejamība, sabiedrības veselības pratība –, mēs tomēr stabili gadu no gada uzlabojam savus rādītājus.
Vai es pareizi sapratu, ka jūsu pieminētās pārmaiņas ir tostarp arī NMPD brigāžu bāzes vietu izmaiņas, no kurām pie pacientiem uz izsaukumiem dodas NMPD brigādes, un ka šīs izmaiņas nav negatīvi ietekmējušas ierašanās laikus?
Es gribētu tomēr akcentēt, ka runas par lokalizācijas vietām kvalitatīvu pakalpojumu nodrošināšanas kontekstā īstenībā ir nevietā. Mēs esam dienests, kas strādā kustībā, un lokalizācijas vietas vairāk ir domātas, lai mums būtu iespējas atjaunot medikamentu klāstu, personāla atpūtai, dokumentācijas sarakstīšanai, bet nav paredzēts, ka mums šajā vietā visiem visu dienu ir jāatrodas. Tas, kas raksturo visa dienesta kopējo reaģētspēju, ir mūsu spēja līdzvērtīgā veidā nodrošināt ierašanās ātrumu visā valsts teritorijā jebkurā diennakts laikā neatkarīgi no tā, kādi notikumi notiek diennaktī. Tie ir ap tūkstoti izsaukumu katru dienu. Un mums tas rādītājs nekad netiek ņemts pēc principa «vienu izsaukumu paspēju, vienu izsaukumu nokavēju». Rādītājs ir gada griezumā, proti, ja gada laikā ir vairāk nekā 300 tūkstoši izpildītu izsaukumu, kāda ir mūsu vidējā spēja nodrošināt noteiktu līmeni!
Visu sarunu lasiet avīzes Diena trešdienas, 14. maija, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt klikšķinot šeit!
Raksta cena: €0.60