Izglītības iestāžu tīkla optimizācijas risinājumi pašvaldībās nereti ir grūti saprotami, it īpaši gadījumos, ja skola izpilda visus kritērijus, lai tā varētu turpināt darboties. Tā tas notika Siguldas novadā, kur vietvara vēlējās reorganizēt Mores pamatskolu, kas ir veiksmīgs iekļaujošās izglītības piemērs.
Plāns bija šāds – pārvietot bērnus ar īpašām vajadzībām uz Mālpils pagastu, kur paredzēts veidot attīstības centru. Tas nozīmētu, ka Morē skolēnu skaits saruktu tiktāl, ka skolu būtu iemesls slēgt. Vietējie iedzīvotāji sarosījās un savāca parakstus pret šādu ieceri. Galu galā skola mācību gadu sāka pat ar lielāku skolēnu skaitu nekā iepriekš un cer nosvinēt ne tikai 150. jubileju, bet arī nākamās – jau pārbūvētajā skolas ēkā, kurai projekts ir gatavs.
Gaida pārbūves projektu
Mores skolas dzimšana tiek skaitīta no 1875. gada, un, par spīti visiem laikmeta griežiem un kariem, tā nav pārstājusi darboties. Tiesa, skolēnu skaits lielākoties turējies nedaudz virs simta, bet pagājušā gadsimta 80. gados nokrities līdz 60. Tālaika direktorei nācies krietni pacīnīties, lai skolu neslēgtu un ar minimālu finansējumu uzturētu kārtībā divas ēkas – Siguldas ielā 3 un 15. Nu tām pievienojusies trešā – Amatu māja, kura tika pārbūvēta 2022. gadā un kur skolēni apgūst dizainu un tehnoloģijas, kā arī citas radošās prasmes. Tāpat tur mācās divas 2. klases.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena otrdienas, 4. februāra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt klikšķinot šeit!
Raksta cena: €0.60