Vienkāršiem vārdiem sakot – tika rosināts šo automašīnu īpašniekiem šo ekskluzīvo iespēju vairs neļaut, liekot maksāt par stāvvietas izmantošanu tieši tāpat kā parasto automašīnu īpašniekiem. Toreiz arī viena otra amatpersona piekrita šādai domai un pat teicās apsvērt šādu elektroauto priekšrocību izbeigšanu. Turklāt runa bija nu jau ne tikai par Vecrīgu, bet visām SIA Rīgas satiksme (RS) apsaimniekošanā esošajām stāvvietām.
Kā liecina aģentūras LETA arhīvs, pērn oktobra beigās Rīgas pašvaldības pārstāvji informēja, ka tobrīd galvaspilsētas domē notika diskusijas par iniciatīvu atcelt priekšrocības elektroauto. Pavisam precīzi citējot LETA: "Pašvaldības pārstāve Aira Ancāne, komentējot apvienības Pilsēta cilvēkiem aicinājumu atcelt priekšrocības bez maksas novietot elektroautomobiļus RS apsaimniekotajās autostāvvietās, "jo tās rada negatīvu ietekmi uz pilsētvidi", atzina, ka "temats ir izvirzīts par diskusiju objektu"." "Tiek vērtēti gan ekspertu, gan politiķu viedokļi, bet patlaban konkrēta secinājuma vēl nav. Turpināsim vērtēt gan pozitīvo, gan negatīvo ietekmi," informēja pašvaldības pārstāve.
Tā nu pagājuši septiņi mēneši kopš brīža, kad iniciatīva pašvaldības domē "tika izvirzīta par diskusiju objektu", un izskatās, ka tālāk par šo izslavēto "diskusiju objektu" neviens nav nokļuvis. Bet tikmēr Vecrīga aizvien turpina būt par ekskluzīvu auto ekskluzīvu bezmaksas stāvvietu pašā Rīgas sirdī, tieši tāpat kā patiesībā visa galvaspilsēta pilda šo pašu funkciju. Tostarp arī Rīgas centra ielās pie skolām, kur mazāko klašu skolēnu vecāki, kuriem no skolas jāizņem bērni dienas otrajā pusē, nekādi nevar atrast vietu, lai uz dažām minūtēm novietotu auto un sagaidītu bērnu (un jā – ir reizes, kad noteikti nepieciešams izmantot auto). Jo pavisam vienkārši – lielā daļā maksas stāvvietu, īpaši pilsētas centrā, visu dienu stāv bez maksas novietotie elektroauto. Cik ilgi turpināsies šis absurds, ir grūti spriest, turklāt esošā situācija nekādi nesekmē zaļo ideju piekritēju sapni atslogot pilsētu no automašīnām. Te īpaši gribu uzsvērt: ar benzīnu, dīzeli vai elektrību darbināms – auto ir un paliek auto.
Starp citu, tieši tas pats attiecas uz šo auto joprojām esošo privilēģiju braukt pa sabiedriskā transporta joslu. Kam tad šīs joslas īsti ir domātas – trolejbusiem un autobusiem vai teslām un tamlīdzīgiem luksusauto?

