"Rīga agrāk bija Baltijas tūrisma galvaspilsēta, bet patlaban pēc tūristu skaita atpaliek no Tallinas. Tās ir sekas mērķtiecīgas rīcības trūkumam un nozares ignorēšanai valsts un pašvaldības līmenī," uzskata Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas prezidents Andris Kalniņš (LETA, 18. jūlijs).
Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra gan varētu iebilst, ka cenšas par mūsu valsti ieinteresēt dažādas mērķauditorijas. Tiek organizētas Mājas kafejnīcu dienas, kas sekmē reģionu apceļošanu. Notiek dalība starptautiskajās tūrisma izstādēs, kā arī izstādē EXPO. Rīgā tiek uzņemts pusaudžu vidū globālā mērogā slavens interneta satura veidotājs, ar kura viesošanos gan neiet gludi, bet iecere nav slikta.
Tajā pašā laikā, gadiem sekojot tendencēm tūrismā, tiešām rodas iespaids, ka Latvijas kā ceļojumu galamērķa popularizēšanai pietrūkst sasaistes ar realitāti un par maz tiek ņemti vērā trīs aspekti.
Pirmkārt, statistika par tūrismu pasaulē rāda, ka ļoti izteikta ir tendence doties ceļojumos uz netālajām valstīm. Igaunijas tūrisma dati neizskatītos tik spoži, ja šo valsti neapmeklētu liels skaits viesu no Somijas.
Nav ko sapņot par to, ka uz Latgales ezeriem vai Kurzemes jūrmalu trauksies milzums ceļotāju no Francijas, Dienvideiropas vai pat no citiem kontinentiem. Ir jācer uz to, ka izdosies piesaistīt vairāk viesu no Baltijas jūras reģiona valstīm.
Otrkārt, ikvienam jāapzinās, ka tūrisms ir cieši saistīts ar transportu. Tiešie lidojumi, plašs starptautisko autobusu un vilcienu maršrutu piedāvājums, ērta prāmju satiksme un piestātnes kruīzu kuģiem veicina ceļotāju ierašanos daudz vairāk par reklāmas kampaņām un nodokļu likmēm. Rīgai te palīdz lidosta, kas neapšaubāmi ir Baltijas gaisa satiksmes centrs. Savukārt tam, lai ārvalstu tūristi apmeklētu reģionus, ir vajadzīga sakārtota autoceļu infrastruktūra.
Treškārt, svarīgs ir tūrisma piedāvājuma saturs. Pilsētu skatus un dabas ainavas XXI gadsimtā ir iespējams aplūkot internetā, nebraucot nekur. Var piekrist tiem, kuri apgalvo, ka Lietuvai radošāk nekā Latvijai izdodas attīstīt pasākumu tūrismu. Taču arī mūsu valsts savu nišu noteikti var atrast.

