PTAC savās rekomendācijās norāda, ka vilcienu pasažieru pienākums ir reģistrēt biļeti, savukārt pārvadātāja pienākums ir "sniegt vienkāršus, saprotamus padomus par biļetes reģistrēšanas procesu".
Traģikomiskais šajā situācijā ir tas, ka patērētāju tiesību sargi ir spiesti iesaistīties, lai skaidrotu samērā elementāras lietas gan pasažieriem, kuriem būtu jāreģistrē biļete, gan uzņēmumam, kuram būtu jāorganizē un jāizskaidro biļešu reģistrēšanas process tā, lai apzinīgi braucēji netiktu pasludināti par bezbiļetniekiem-blēžiem.
Raugoties plašāk, ir jāatgādina, ka pētījumi rāda – cilvēki aizvien lielāku uzmanību pievērš tam, lai preču iegāde, pakalpojumu apmaksa un biļešu lietošana būtu ātra un ērta.
Mūsdienās pircēji, it īpaši jaunieši un seniori, redzot veikalā pie kasēm rindas, atsakās no preču iegādes un dodas prom no veikala. Gluži tāpat visbiežāk tieši jaunieši un seniori atsakās no pirkuma veikšanas virtuālajā vidē, ja process ir sarežģīts vai lēns. To pētījumos ir secinājusi starptautiskā finanšu tehnoloģiju kompānija Adyen, konstatējot, ka šādas tendences raksturīgas visām trim Baltijas valstīm. "Nevainojama lietošanas pieredze vairs nav tikai digitālajā laikmetā dzimušo gaidas, bet gan vispārējs tirgus standarts," šovasar publiskotajā informācijā uzsver Adyen.
Tas būtu jāapzinās arī tiem uzņēmumiem, kurus konkurence neskar tik tieši kā Rīgas veikalus, kur tad, ja vienā veikalā pie kasēm ir rindas, cilvēki vienkārši aiziet uz citu veikalu, kas var būt arī konkurents.
Turklāt pasažieru pārvadājumi ir ļoti cieši saistīti ar tūrisma attīstības perspektīvām. Biļešu iegādes un lietošanas sistēmai ir jābūt tādai, lai to spētu izprast arī ārvalstu ceļotāji, jo maz ticams, ka ārzemniekiem gribēsies atgriezties valstī, kur viņiem nezināšanas dēļ ir piemērots sods par nepareizu transporta biļetes lietošanu, un šo valsti viņi, visticamāk, neieteiks apmeklēt saviem draugiem un tuviniekiem.
Protams, nav jau tā, ka Latvijā viss ir komplicēti, bet citur pasaulē – viss vienkārši. Piemēram, Ziemeļvalstu virzīšanās prom no maksājumiem skaidrā naudā tūristiem sarežģījusi konkrēta biļešu veida iegādi Helsinkos.

