Quantcast
Laika ziņas
Šodien
Skaidrs

Sveiks un vesels

Kustos, lai labi justos, un iekustinu citus!

Ar devīzi "Piecelies pats un piecel citus!" šoruden atkal norisināsies #BeActive Eiropas sporta nedēļa, kuras mērķis ir piesaistīt cilvēkus aktīvam dzīvesveidam, mazinot mazkustīguma izraisītās saslimšanas. Šī sociālā kampaņa vienlaikus notiek 42 Eiropas valstīs, rosinot iedzīvotājus mainīt ikdienas paradumus un kļūt kaut nedaudz kustīgākiem. Kā atgādina Pasaules Veselības organizācija – kaut vai tikai 30 minūšu mērenas intensitātes slodzes piecas reizes nedēļā būtiski samazinās saslimšanas risku ar daudzām, tai skaitā sirds asinsvadu slimībām.

Pamodies nakts vidū

Lai justos labi, pieaugušajiem miegā jāpavada vidēji septiņas līdz deviņas stundas diennaktī, tomēr daudzus skar bezmiegs, regulāra mošanās naktī un citi miega traucējumi, kuriem var būt dažādi iemesli. Par bezmiegu var runāt tad, ja miega traucējumu epizodes atkārtojas vismaz trīs naktis nedēļā vienu trīs mēnešus ilgā laika periodā. Taču ir vairākas bieži sastopamas situācijas, kuras atstājot bez vērības palielinās arī risks, ka bezmiegs var piezagties nepamanīts, skaidro aptieku tīkla Apotheka uzrunātā Miega slimību centra ārste psihiatre Natālija Bērziņa.

Kurš ir vislabākais ūdens? Tas, kurš garšo!

Speciālistu rekomendētais ūdens patēriņa daudzums pieaugušam cilvēkam ir vidēji divi litri ūdens dienā. Daļu nepieciešamā ūdens daudzuma mēs uzņemam ar pārtiku, tomēr galvenais šķidruma avots ir dzeramais ūdens. Vieni to pasmeļas no akas, citi garšīgam ūdenim speciāli brauc pakaļ uz kādu zināmu avotiņu. Taču lielākā daļa dzeramo ūdeni lietošanai uzturā iegūst no ūdensvada vai to pērk veikalā. Kādu ūdeni dzert ikdienā, un kā orientēties plašajā dzeramo ūdeņu un minerālūdeņu klāstā?

Subjektīvi mokošās galvassāpes

Aptuveni ceturtā–piektā daļa pasaules iedzīvotāju no personīgās pieredzes zina, kas ir migrēna, un zina, ka par vienkāršām galvassāpēm – pretēji izplatītajam stereotipam – to ir grūti nosaukt. Lai gan senāk migrēnu lielā mērā uzskatīja par aristokrātu iedomu kaiti, tā var piemeklēt jebkuru cilvēku no jebkāda sociālā slāņa un nopietni ietekmēt viņa dzīves kvalitāti, spēju strādāt, veikt ikdienišķas darbības u. tml.

Sekss un veselība. Ķermenis un psihe

Ierakstot interneta meklētājā ''sekss un veselība'', ikviens var atrast sarakstus ar mīlēšanās pozitīvajiem aspektiem – sākot no kardioslodzes un svara kontroles, beidzot ar bezmiega mazināšanu un stresa novēršanu. Taču cilvēks ir komplicēta būtne, un viss nav tik vienkārši, jo – kur sekss, tur attiecības. Jā, pat tad, ja tas ir vienas nakts sakars vai solo sekss. Attiecības ne tikai ar to otru, bet arī ar sevi, savu pagātni, traumām un ilgām. Lai kā gribētu, šajā jomā nevaram atdalīt fizisko no psiholoģiskās veselības, un, kaut dzīvojam informācijas pārbagātajā XXI gadsimtā, seksualitāte joprojām ir joma, par kuru ir daudz mītu, aizspriedumu un nedrošības.

Nekrājiet bīstamās stundas

Āda ir svarīgs un liels orgāns – tās kopēja virsma pieaugušajam ir gandrīz 2 m2. Āda ir ķermeņa aizsargbarjera pret dažādiem fizikāliem, ķīmiskiem un bioloģiskiem faktoriem, regulē ķermeņa temperatūru, sintezē dažādas organismam nepieciešamas vielas, tai skaitā D vitamīnu, caur to izdalās vielmaiņas produkti, dziedzeru sekrēti, āda ir saistīta ar nervu sistēmu, un caur to taustām, jūtam sāpes, siltumu, aukstumu utt. Ādā ir arī imūnās šūnas, kas cīnās ar mikroorganismiem, tos noārdot vai piesaistot vēl citas iekaisuma šūnas un veicinot to migrāciju uz ādu.

Aicina piedalīties tiešsaistes pusmaratonā

Nākamsestdien, 23. maijā, norisināsies Latvijas Universitātes (LU) organizētais Open Online tiešsaistes pusmaratons, kurā aicināts piedalīties jebkurš interesents, skrējiena vietu izvēloties pēc savas patikas un iespējām

Latvijā

Vairāk Latvijā

Pasaulē

Vairāk Pasaulē

Viedokļi

Vairāk Viedokļi

Sports

Vairāk Sports

Citi

Vairāk Citi

SestDiena

Vairāk SestDiena

KDi

Vairāk KDi

Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze

Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena

Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils

Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms

Izklaide

Vairāk Izklaide