Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā -1 °C
Apmācies
Piektdiena, 28. februāris
Skaidrīte, Justs, Skaidra

Sveiks un vesels

Tuvojamies ziemeļnieku būtībai

"Lielākā kļūda ir neiet ārā un nesportot!" saka treneris Roberts Radičuks, kurš vada brīvdabas funkcionālās nodarbības un nūjošanas, skriešanas, iešanas koptreniņus Brīvdabas sporta klubā (Outdoor Training Club).

Pilns šķīvis, pustukšs vai pavisam tukšs...

Ēdiens ir viens no pamata pīlāriem, kas ļauj cilvēka organismam dzīvot un pilnvērtīgi funkcionēt. Bet vai arī neēšana un uztura ierobežojumi savu reizi un noteiktās devās var nākt veselībai par labu?

Ēdiens kā mierinājums

Mēdz būt, ka ēdienreizes sāk vadīt emocijas, nevis izsalkums. Šāda emocionālā ēšana var skart ne tikai cilvēkus, kuriem ir liekais svars, bet gan ikvienu, neatkarīgi no dzimuma, vecuma vai ķermeņa uzbūves. Pasaules statistika liecina, ka ēšanas problēmas īpaši izplatītas ir jaunu sieviešu vidū, taču arvien biežāk tās tiek novērotas arī vīriešiem.

Kapitāls – naudā un dzīvesveidā

Uzkrājumus pensijas gadiem Latvijā aktīvāk veido cilvēki ar veselīgu dzīvesveidu, liecina SEB bankas jaunākās aptaujas Pensometrs dati. Veicot šo ikgadējo aptauju, kurā šoreiz Baltijas valstīs kopumā piedalījās 1500 respondentu – strādājošie iedzīvotāji vecumā no 30 līdz 55 gadiem –, tika ņemta vērā ciešā saikne starp labklājību un veselību, tāpēc īpaša uzmanība pievērsta strādājošo iedzīvotāju pašnovērtējumam par savu veselības stāvokli un veselīga dzīvesveida saistībai ar gatavību vecumdienām.

Miegs kā ģēnijiem un karavadoņiem

Miegs ir dabiska organisma nepieciešamība, taču par tā ilgumu, gulēt iešanas paradumiem un citām saistītām tēmām ir daudz teoriju un mītu. Lielākā daļa cilvēku dodas gulēt vakarā un ceļas no rīta, visiem zināms, ka dienvidu zemēs ir tradīcija pagulēt arī pusdienlaiku, un tiek uzskatīts, ka šāds režīms ir īpaši labs veselībai, bet naktī jāguļ bez pamošanās. Taču ir arī iespējams gulēt dažādos diennakts laikos, miegam nepieciešamās stundas kā kūku sadalot pa gabaliņiem un to "apēdot" 24 stundu laikā ar noteiktiem intervāliem.

Stalta stāja ir veselības pamats

Ar ideālu stāju var lepoties tikai retais. Parasti ir kādas nobīdes noteiktā muguras daļā vai visā mugurkaulā. Taču mugurai nav jābūt arī tik taisnai kā slotaskāts. Pareiza stāja ir nepiespiests vertikāls ķermeņa stāvoklis ar minimālu enerģijas patēriņu, līdzsvars starp dažādām muskuļu grupām un Zemes pievilkšanas spēku. Tomēr ap 40–50% pasaules iedzīvotāju pieaugušā vecumā ir stājas problēmas. Vieglāk ir izvairīties no stāju ietekmējošiem faktoriem nekā cīnīties ar sekām.

Vasara domāta, lai norūdītos

Vasara ir labākais laiks, kad rūdīties, lai spēcinātu organismu un stiprinātu tā dabiskās aizsargspējas, – tad gada aukstajā sezonā mazāk lips klāt infekciju un vīrusu saslimšanas. "Rūdīšanās palīdz organismam ātrāk adaptēties nelabvēlīgos laikapstākļos, kā arī veiksmīgāk pārdzīvot stresu. Rūdīšanās stiprina imūno sistēmu un rūpējas, lai tā, tiklīdz nepieciešams, būtu gatava ātri un veiksmīgi iesaistīties cīņā par organisma veselību. Rūdoties organisms kļūst spēcīgāks un enerģiskāks. Lai vasarā iegūto rezultātu saglabātu, rūdīšanās – jau ar citām metodēm – jāturpina arī vēsākā laikā. Ja, beidzoties vasarai, beidzas arī rūdīšanās aktivitātes, iegūtais efekts pazudīs dažu mēnešu laikā," skaidro aptieku tīkla Apotheka sertificētā farmaceite Ivanda Krastiņa.

Ķieģelīši tandēmā ar gremošanu

Olbaltumvielas tipiskam latvietim ir grūti uzņemt nepietiekami, taču daudz vienkāršāk ir ar tām uzturā pārforsēt.

Latvijā

Vairāk Latvijā

Pasaulē

Vairāk Pasaulē

Viedokļi

Vairāk Viedokļi

Sports

Vairāk Sports

Citi

Vairāk Citi

SestDiena

Vairāk SestDiena

KDi

Vairāk KDi

Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze

Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena

Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils

Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms

Izklaide

Vairāk Izklaide