Šogad orķestra spilgtās personības kamermūziķu ampluā atklāsies četros atšķirīgos koncertvakaros, kurus kuplinās arīdzan saistošie Oresta Silabrieža ievadvārdi. Baroka skaņumākslas pārlaicīgā dzīvesgudrība tajos sabalsosies ar mūsdienu jaunrades nevaldāmo enerģiju, un emocionāli nospriegota delartiska melodrāma – ar vien klasicismam piemītoša spožuma niansēto spēku.
27. augustā uz skatuves kāpjot rūdītiem senās mūzikas lietpratējiem, aizdomāsimies par mūžzaļām vērtībām un dzīves pārejošo dabu. Programmas centrā liktā teju hipnotiskā Stefano Landi Passacaglia della Vita te sabalsosies ar ugunīgi trauksmainu tarantellu un pat četru dažādu reģionu pārstāvošu baroka skaņražu elegances un smeldzes pilnajām čakonām. Pie vakara virsotnēm pieskaitāma arī alegorijām piesātinātā Dītriha Bukstehūdes kantāte Kā briedis brēc pēc ūdens upēm un tā dēvētā Londonas Baha svinīgā Kāzu kantāte.
Koncertcikla lielākā intriga ir 28. augusta vakars – Sinfonietta Rīga stīgu kvarteta programma Rītausmas vilki, kuras kodolu veido latviešu komponistu jandarbi. Līdzās šoruden prestižajā Jeila universitātē ASV studijas uzsākošā talanta Aleksandara Avrameca opusam, kurā īpaša uzmanība veltīta vēja fenomena radošai izpētei, skanēs arī teātra pasaules smalkākās nianses pārzinošā Edgara Mākena jaundarbs, kam iedvesma smelta mūsu pašu lepnuma Pētera Vaska žanra virsotnēs. Ritmiskas enerģijas caurstrāvots savukārt solās būt citkārt ar sitaminstrumentu spēli asociētā Ernesta Mediņa jaunākais veikums.
Ne tikai Latvijas koncertdzīvē vien klātienes sastapšanās ar 20. gadsimta austriešu skaņumākslas vizionāra Arnolda Šēnberga ikonisko melodrāmu Mēness Pjero ir allaž ļoti gaidīts un īpašs notikums. 29. augustā kopā ar Sinfonietta Rīga mūziķiem to izdzīvos pasaules slavas priekšvakarā esošais soprāns Katrīna Paula Felsberga. Pilna aforismiem un simboliem, lakmetu satricinošiem vērojumiem un komentāriem, šī partitūra spēcīgi rezonē arīdzan ar laiku un apstākļiem, kādos šobrīd dzīvojam mēs.
Cikla izskaņā – trīs kamermūzikas zelta repertuāram piedēvējamas vērtības. 30. augusta programmā Mūžzaļais akācijas koks līdzās Vīnes klasiķa Volfganga Amadeja Mocarta koncertiskuma caurstrāvotajam Klavieru kvintetam, kuru pats ģēnijs uzskatījis par vienu no saviem labākajiem skaņdarbiem, skanēs ceturtdaļgadsimtu pēc tā tapušais vācu romantisma lielmeistara Kārļa Marijas Vēbera virtuoza azartiskuma un saistoša melodiskuma pilnais Klarnetes kvintets. Savukārt pirms apaļa gadsimta komponētais čehu meistara Leoša Janāčeka pūšaminstrumetu sekstets Jaunība uzmanību saista ar tautiskiem ritmiem un gaišu nostalģiju, gaumīgu humora dzirksti un atmiņā iegulstošiem melodiskiem motīviem.
Ciklu Vasaras vakara kamermūzika organizē Sinfonietta Rīga fonds, Latvijas koncerti un Zuzeum.
Koncertu organizatori arī šogad piedāvā iegādāties īpaši izdevīgo četru koncertu abonementu.
Plašāka informācija par cikla koncertiem un dalībniekiem, kā arī informācija par biļešu iegādi pieejama orķestra un mākslas centra tīmekļa vietnēs: sinfoniettariga.lv un zuzeum.com.