Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +21 °C
Skaidrs
Ceturtdiena, 16. maijs
Edijs, Edvīns

Izrādes Asins kāzas recenzija. Glezna asiņaini melnā

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
BĒRNI, lasiet grāmatas!
B
Grā-ma-tas. Mācies lasīt, mazo puisīt, kalna būdā aizmirstā, Lielas egles ar jau lasa lielā Zvaigžņu grāmatā, tā Kārlis Skalbe. Grāmatas, cik jauki tas, GRĀ-MA-TAS!
Paulas Jēger-Freiman rēgam< patr
P
Tā nesaki "visi pret un par, un vispār visi". Re, rau, pp-avei-vej, mēs te jau 2 kasāmies, tiesa gan redzi pp-ats, ka dažs lapps neparko neiesaistīsies, jo masu uzstādījums darījis savu. Zane Radzobe, piemēram, brīnās, vai patiesi ap Hermaņa-Barišņikova notikumu rosās merkantilas intereses, neatturas vis it kā jau nesaprast, lai gan zina vairāk par mums. Ja mafija izlēmusi, tu vari izstiepties, Tev var sarauties, bet paliks pie sava LĪDZ UZVAROŠAM GALAM. Bogomolova gadījums Liepājā, kad šis piesmēja teātri, pirmo reizi atrunādamies par laika trūkumu un aizņemtību, otru reizi pārgraizīdams lugu, izmasējot māksliniekus, lai būtu šķietami interesanti, pacepa savu "kāpostu" un aiztinās. Kritiķi sajūsmā! Rozentāla k-gs īpaši, jo ievēlēts Spēlmaņu nakts žūrijā, lai atkal neizsvilpj, paglaudīs pa spalvai. Pp-rotams, pp-ieredze rāda, ka cīņa it kā jau bezjēdzīga. Pp-asaki/ nosauc gadījumu, kad latviešu teātra pp-arces būtu atzinušas savus nomaldus! Ka Hermanis atzīsies savā politiskajā noskaņā- sviest dubļus virsū Zatleram, pulgot latviešu tautu. Gaidi, kad pūcei astuks ziedēs, kad, piemēram, Margarita Zieda, kas Vācijā dzīvojas, izteiks par vācu zvaigzni Hermani ko kritizējošu. Kolēģi taču vismaz pa divām līnijām. Gaidi, kad Ināra Slucka- gandrīz vai SN štata nominante reiz arī balvu saņems. Varbūt ppēc n...nozīmīgas režijas operā. Būdamas pašapmierinātas ar sevi, nomināciju pp-pār-atdalītājas pp-atiesībā ņirgājas pp-par mākslinieci. Poļiščuka jau NT izmanoja tikai skatuvi Pūt, vējiņos, kaut kas likās nelabi? Nē. tagad jau uzteic Poliščukas atgriešanos Liepājā ar 2 izrādēm. Viena radīta aprēķinot un spiežot uz Liepājnieku patriotiskajām jūtām, otra ar Liepājas teātra režisoru Laukšteinu galvenajā lomā, izvēloties kā ļoti piemērotu tipāžu tieši attiecīgam dramaturģiskam materiālam. ( Laukšteins patiesi lielisks lomā. Kad vēl tā būs, ka viņš pie mafijas atzītas režisores, Kongresu nama čika apliecinātājas tiks centrā?) Kurš pateiks, ka bērnu izrādes top neētiskas, pašmērķīgi atraktīvas? Kāpēc aktieri klusē vai paši sajūsmā par rezultātu? Kaut kā tā kā izrāmīti? Iedomājies: Tu, savas taisnības sarūgtināts, aizej un uzkaries uz NT durvju kliņķā, atbrauc brigāde, reanimē Tevi, liek samaksāt sodu par neslavas celšanu...Un tālāk? Tālāk atzīme, ka viedokļa paudējs ir grafomāns, palagu sacerētājs, diletants izpratnē, lumpenis, bet sirsnīgs cilvēks. Nebēdā, Rēg, es zinu kā iekļūt izrādē pa grīdas šķirbu, kā pārvērsties, piemēram, par prožektoru, kā nosēdēt uz aizkara stangas...turies tik pie manis, gan būs labi! Būs jau divi, atvainojos, idioti. Dzīve ir skaista, eksperimentēsim, Tu tak esi foršs vecis, iedzersim, klimmm! Ir jau vēl Ak, tētītis, Ezeriņš, Antigone...tās jau redzēji?
  • 0
  • 0
Paulas Jēger-Freiman rēgs
P
Nu, kāda var būt diskutēšana, cienījamo bez(seg)vārda diskutant, ja "viens pret visiem un visi pret vienu"?!? Ko? Acīmredzot, tiem, kuri iekļūst (īpaši jau apskatniecītes, kuras iekļūst PAR VELTI) 160 sēžamvietu, atvainojos, sēdvietu kompānijā uz, saprotiet jel, nacionālā teātra skatuves, kamēr 600 vietas skatītāju zālē stāv tukšas - kas nozīmē, ka 600 teātra mīļu NETIKA IELAISTI teātrī pat, ja gribēja tikt un maksāt - nu, nezinu, tur varbūt arī rodas zināms erotisks kairinājums, kas līdz izrādes beigām pāraug vēl nepieredzētas jaudas orgasmā, kāpēc izrāde nominēta LIELĀS FORMAS kategorijā... un tā tālāk un tā joprojām.
  • 5
  • 1
Rēgam- Paulas Jēger -Freiman
R
nakts dežūras laikā domāju, kāpēc Tu, Rēga, nevēlies turpināt sarunu? Sabruka Tava uzstājība Nastavševa gadījumā, kad neapnicis IZCEL izrādes notikšanu ierobežotam skaitītāju daudzumam?
  • 0
  • 0
labojums
l
Mākslas teorētiķi, kritiķi- visbiežāk aprakstnieki, arī ar merkantilām interesēm un draugu būšnām.Kā visur ir reti IZŅĒMUMI: Paula Jēger- Freimane, Lilija Dzene, Māris Grēviņš, Māris Ronis, Anda Burtniece, Valda Čakare, Ingrīda Vilkārse, ļoti gudrs, zinošs, saprotošs, bet subjektīvi līdz pat bezkaunībai pakļauts savai orientācijai- Normunds Naumanis. Tā es domāju, izvēlos no liela bara. Viss. Lēcu laukā pa logu, rīt pa durvīm būšu atpakaļ.
  • 0
  • 0
Mākslas kritiķi
M
Teorētiķi, kas analizē, velk kopsakarības ( ķīmiķiem, fiziķiem, matemātiķiem rada), formulē. Ar erudīciju, visbiežāk bez sirdsizglītības, iejūtības, intuīcijas. Pat bez sirdsapziņas, pilda pasūtījumus, atbalsta valdošos virzienus un personas. Šķietas, ka saprot, bez jušanas. Kritiķi jūt orgasmu sildīdamies mākslas radītāju tuvumā. ES- trakais, kuram šķiet, ka uzminis uz īstākas nots, tiecies saprast, sajust, vai izdevies kaut nedaudz, kurš pateiks. Tie, kas vēl mazāk tiek TUVUMĀ, sauc mani par grafomānu. Lai! Tagad balva tiem, ka seko līdz šim neprātam: LASIET grāmatu TIKUMISKA un NETIKUMISKA MĀKSLA. Seviški Šukšina atziņas. Glaziščeva par mūsdienu un populāro mākslu, kas nemaz NAV māksla pēc būtības! Ar retiem IZŅĒMUMIEM: Paula Jēger- Freimane, Lilija Dzene, Māris Grēviņš, Māris Ronis, Anda Burtniece, Valda Čakare, Ingrīda Vilkārse
  • 0
  • 0
aizmirsu vēl par būtisko
a
Mākslinieks ir masturbators, onanists, AR RETIEM IZŅĒMUMIEM, kam nepieciešama roka- publika. Skarbi skan, bet pamēģiniet iebilst, labprāt palasīšu. Partneris ir detaļa uz skatuves, ja tiek līdz galam respektēts- dzirdēts, redzēts, saprasts, ja viens otram atbild, rodas brīnums. RETI! Reti ir arī, kadarbība notiek ŠAJĀ brīdī, TĒLS dzimst uz vietas, biežāk atnes gatavu, dvēselē gan iznēsātu, bet mājās iztēlotu, uz skatuves atrādītu. Tāpēc daudzi mākslinieki mēģinājumus atzīst par radošākiem, aizraujošākiem kā izrādes. Tikai RETAM publiski, izrādes laikā izdodas radīt pa īstam, šobrīd. Piemēri? Liedskalniņa-Kubilis "Hamilkārā", bet ierakstīja Līni-Sebri, gatavos. Liedskalniņa atseviškās izrādēs "Ilgu tramvajs". Liedskalniņa "Ar būdu uz baznīcu Atseviškās reizēs Lidija Freimane. Eduards Pāvuls, kad nesāka rauduļot. Luijs Šmits, Augusts Mitrevics, Ludmila Špīlberga tiecās. "Brandā" Kantānes un Strengas saspēles. STONINS, kuru nerespektāja ar viņa augstajām prasībām pret mākslu, būtībā izēda. Guna Zariņa. Nupat "Ak, tētīt" un "meža pīlē" lielos posmos IR. Rūdolfam Plēpim šad tad sanāca, kad pats sev nesāka patikt. Dina Kuple spēja satriekt. Un, brīnums- ar visu savu manierību, teralitāti Lilita Bērziņa, bet tikai klātbūtnē, ne ierakstos. Žermēna Heine-Vāgnere- klātbūtnē, ne ierakstos. Ieraksts nevar pārraidīt enerģētiku, vibrācijas, tikai to izstrādājumus. Oh, te var nojukt, runāt un nekad neizrunāt, jo darīšana ar BRĪNUMU, kur nevar izskaitļot, salikt kastītēs, formulēt, var dot tikai atblāzmu, kopiju, nojausmu.
  • 1
  • 0
vēl RĒGAM
v
"Mākslu tautai!"tas ir Tavs redzējums, sauklis. Mākslinieks bez sava produkta atzīšanas, slavēšanas nevar, bez puķītē, bez "bravo!" Ambīcijas. Viņš to pats apzinās, teic paldies publikai, pa laikam publiku nicinot kā nejēgu ( Hermanis). Viņš- mākslinieks ir arī Narciss un Nimfomāne. Šovs Bernards: Nespētu mīlēt nevienu citu, ja vēl vairāk nemīlētu sevi! Aiz ironijas slēpta patiesība. PARADOKSS: MĀKSLA palīdz izturēt skarbo dzīvi, izdaiļo, mēs- mākslinieks un skatītājs, klausītājs ar savu attieksmi radām Mākslas lielumu. Dzīve- barības ķēde, cīņa, stiprais aizslauka vājo. MĀKSLA mākslai! Vēl viens lozungs, kas manuprāt, neiztur kritiku. Tā es domāju, nespēju līdz galam visu pamatot, tas ir mūža darbs.
  • 1
  • 0
labojums
l
tās, kas ziedojas, mazumā
  • 0
  • 0
Spoks< Rēgam par KAPRĪZĒM
S
Domāju, ka mēs nerunājam viens otram pretim, nav īsti domstarpības, bet leņķis katram savs. Nastavševa izrāde, kā man šķita un arī tagad šķiet, IR tāda kā rakstīju. BET, lai varbūt rodam kopsaucēju, izteikšu, ka tur ir kāda KAPRĪZE. Kā Rēzijai ar Seņkovu DT, Rēzītei sagribējās sexuālu rotaļu, sieviete paved vīrieti, Seņkovs pavilkās, iespējams, ka tikai garīgi, bet ja arī fiziski, kāda vaina, KAISLE? Skatītāju priekšā, šie upuru lomās, pirmajiem tādā brīdī kaut kāds tur izrādes apmeklētājs pie, jā, kur gan? Indra Roga: Kā Nora grauž PAGALI, stulbi neattaisnoti, bet paliek līdz galam pie sava, kā jau sieviete. Principa, lai arī sūdīga, pēc. "Anna Kareņina" un "Jūtu tektonika" beidzas vienādi, visi pārējie tiek aizslaucīti, kas noturējuši izrādi savās rokās, arī kad Roga slāba, ritms un temps tiek iepedalizēts ( sagausināts, it kā zīmīgi-nu tik būs!), sākas izvērsti monologi, Jūtās vēl dziesma, Annā nolaiž dzelzs priekškaru un...INDRA sāk demonstrēt atrakciju, pašmērķīgi izrādās, kamēr fināls nošķīst kā pārvalkāts deķis. KRITIĶI neredz, nesaka, klusē, iespējams tā viņi saprot godbijību pret Gruzdovu. Gruzdovs, apprecējies ar Rogu, sagaidījis pasaulē meitu, pārcietis smagu slimību, ar Rogas un Dieva atbalstu izglābies, BET kļuvis par vergu ( iespējams pats tā nejūtas) Indras ķetnās. Abi runā par mīlu un kaisli, kas augstāka par bērnu, par pārējo dzīves daļu, manuprāt, pārāk daudz mēļo par ticības, reliģijas lietām. Ināra Slucka "Amariļļos" sgrauj lielisko Guntas Virkavas darbu, liekot Grasbergam māti spārdīt ar kājām. G nespēj to attaisnot, vajadzētu viņu vispār novākt, BET ko Slucka, skaidri jūtams ko jūt, alkas pret Grasbergu, viņa atstāj kā ir. Izrāde, skatītāji, Virkava tajā brīdī zem jostas vietas. Varbūt pat pati saprot, ka skatu dēlī laiž, bet ne-piekāpsies. Kaprīzes bez motivācijas, vienas izrādes māģinājumā aktieri atsakās ar šo režisori tālāk strādāt. Tikai TAD sabremzēja, jo darba plāns nobrūk, kas tālāk atriebsies kā nepielaide pie jaunām režijām. Pateikšu vēl: ja lēdiju Makbetu sakrustotu ar Puškina Babku, kura vecītim liek čakarēt zelta zivtiņu, bet viņš pakļaujas, atklātībā nāktu sievietes būtība. Otrs tips maigās, cietējas,tāss ziedojas, mazumā. Deputāte Āboltiņa mūsu valsts zīmols, iet līdz galam, pāri "līķiem", ja vajag. KĀPĒC? Tāpēc, ka sievietes dabā ir laist pasaulē pēcnācējus, iznēsāt dzīvību, ja pļundurs nespēj, arī barot. Sievietē mājo zvērs, ar izņēmumiem. Vīrietis mednieks. Bieži vien tikai šķietami, patiesībā vada sieviete. Tagad arī sieviete atpogā bikšu priekšu, nopelna vairāk par vīrieti. VALSTS rūpējas, lai tā būtu. Vīrietim ņem nost godu BŪT saimniekam. Daļai izdodas- biznesa cilvēkiem, kur gods neskaitās, un krāpniekiem pie valsts siles, ar godīgu darbu retam paveicas. NASTAVŠEVS ietiepies par savu ideju, daudz gatavojies, iestrādājis aktieros, bet pārbijies, vai viss izdosies. GODKĀRĪBA, kas māksliniekiem nepieciešama, pašapziņa kā paveids spiež nost. Būs tā kā ES gribu, it visas nianses slēptas aiz Mākslinieciskā mērķa. Kurš tad vājumā atzīsies? lai noslauka tavu darbu, novājina? Tagad šī izrāde būs Cēsu mākslas festivālā. Citos apstākļos, būs iespēja redzēt tiem, kam mobilie interneti tiešraidē. Ja eksperiments izdosies, pārskatīs ( varbūt) NT stacionāro uzvedumu, bet varbūt, ka ne. TAISNĪBAS vairākas- viņa, Tava, mana, mūsu. Sarežģīts gadījums. Šo to pārspīlēju, lai spilgtāka aina, lai izcēlumi būtu, ne lēzeni. Vai izdevās DOMU pateikt, nezinu. P.S. Nepazūdi, atbildi, padiskutēsim!
  • 1
  • 0
Paulas Jēger-Freiman rēgs
P
Ja Nastavševa izrāde ir "iedarbīga, ar vēstījumiem; liek domāt par norisēm katra paša dzīvē, u.t.t." un tā joprojām, tad, kāpēc šajā izrādē, ko Latvijas teātra apskatnieki vērtē un kvalificē kā lielās formas izrādi un kas notiek teātra lielajā zālē, kāpēc NELAIŽ SKATĪTĀJUS to skatīties un redzēt??? Vai tad teātris nava "rādīšanas" māksla, kam, lai tas, kā latviski tagad saka - "strādātu", ir vispirmāmkārtām nepieciešami SKATĪTĀJI?
  • 4
  • 0
NASTAVŠEVA izrāde ir iedarbīga, ar
N
Tā liek domāt par norisēm katra paša dzīvē, neaicinot talkā drūmas izjūtas, bet atnāk atmiņā šajā naktī ar gaišām cerībām un skatu nākotnē, neraugoties uz drausmajiem notikumiem Nicā, kas izskaidro arī dažas parādības mūsu pašu dzīvošanu savā Tēvzemē. Gribas lūgt Mūsu Tēvu Debesīs, lai viņš ir kopā ar mums visiem, lai latviešu liktens un tālākā gaita vēršas uz labu.
  • 1
  • 1
Skatītājs
S
Morāle - kāda?
morāle
m
Tad kāda MORĀLE te skan? Visvienkāršākā, ķitvai nazīt, Viens pienāca un teica man, Lai arī sākot DZĪVI pazīt! ( Ojārs pēc tautības vācietis)
  • 2
  • 0
fūrmanis
f
Grib kā suns laivā irst! Ja nav ko ēst, tad nav ko irst, ja nav ko irst, tad jānomirst. Grib smagi irst un viegli elpot. Tikai 5 minūtes-saka Bonza. No teicamajiem, lai cik skanīgi, esam tikuši ārā. Sākušies DARBI. NT sprēgā ne pa jokam, gaidāms kārtīgs ugunskurs. Tagad gribētos vēl žanru dažādību. Arī saturīgas, spožad KOMĒDIJAS mums trūkst. Žēl, ka "Skroderdienas" ar lielisko pieteikumu ir piedzīvojušas izgāšanos kā mākslas notikums. Krieviski - čigānisks interpretējums, rež. Roga- Gruzdova, Teterevu fondam par godu, ebŗējs izgrozījās cik jaudāja, atkal lieku reizi pierādīdams, ka tukša muca tālu neskan. Pat Rogu apdziedāšanās laikā mīcīja kā sūduvedājs. Teterevu nauda acīmredzot nav maza, neies jau atdot vadoņa vietu citam, kam būtu vairāk jēgas un Blaumaņa izpratnes.
  • 0
  • 0
RETZOBJU karalienai< OLITA
R
kroders.lv ir pūlējies, es nevēlos palikt pakaļā: 15. jūnijs Latvijā tiks turpmāk svinēts kā svētku diena. Spēlmaņu Nakts vakances būs pasludinātas kā aizņemtas. Silvija, kas funkcionāli aizņem ( it kā) 3. vietu, patiesībā sēž 1. APSVEICU! PATEICOS kroderam lv. par jaukaajam ziņām, kas palīdz dzīvot un strādāt. Tā lasām: ŠEIT Z. Radzobes recenzija par "Asiņainajām" kāzām, kam seko aicinājums reģistrēties publiskajā "namā" un abonēt "IR". Tas nav krodera.lv maldinājums vai iztapība, bet gan ass prāts un izkalpība. PALDIES!
turpmāk
t
ŠĀDIEM TĀDIEM komentāru sadaļa liegta, mums jau tā knapi pietiek vietas vadošajiem postpadomju skatiem, nelieniet no malas, apmieris un jauka mīliniāšanās pēc asiņainiem notikumiem, nāk kā atveldze. Jūs vēl VISI dabūsiet, pirmāk tiem, kam tālāk mājās iet!
  • 2
  • 0
OLITA SPRĒSLIŅA
O
Olita Sprēsliņa Nesaistītā daļa: " Bernardas Alabas māja "no Frederiko Garsias Lorka, kā arī Tomā "Astoņas mīlošas sievietes" ir lugas, kas aizvien cieņā bijušas amatierteātros, kur sieviešu ka biezs, vīriešu nosacīti ( kā dziedoši pļāvēji aiz kulisēm ), bet dižā spāņa sievas ir ļoti latviskas, jo "pašas māk sienu pļaut(i), paš' s izkapti asināt", tikai papēdīšus piesit, dažureiz kā žurkas pa galdu, kur saimniekam nav tā vaļa, dancā ( dziesmu dance). Uzmetīšu īsu lomu sadali: Adēle- Silvija, Bernarda- Zane, Ponsija- Līga, Martirio- Edīte, postmoderns skatījums kā Dieva un...rokās nolikts. "Mīlošās sievietes" astoņas īsti nesanāk, bet gan rasies, franču aktrises nepārspēs, bet dūša ir latvēm arī, hermaniski būtu "lumpeniādēm" no vārda "kariatīdes", bet lai nu paliek, Diena vēl publicēs, JRT sakārtos. Ko vērta būtu atgātne par Alfrēda Jaunušana "Albu" jau sapratu, viegli nebij un nebūs, jo "nav miera zem Latvijas bērziem" , bet S. nezina latviešu teātra vēsturi, Alunāna gars pateica. Sākumam: lūdzu, lasiet Lilijas Dzenes " Mana versija par A.J." 48.- 53. lpp., Lilijas Dzenes "Drāmas teātris" 1979., Lilijas Dzenes " Nacionālais t.", nod. grām. "Latviešu teātris no pirmsākumiem līdz...", Lilijas Dzenes nod. grām. „ Latviešu padomju t. vēst. Akadēmiskais Drāmas t.” 75.-77. lpp. Lilijas Dzenes monogrāfijas par aktieriem utt. LNT bilžu grāmata. Vai, kā nu sanāca, divi vienā: personības un persona , ar aizskārumu, nekas, gan jau, Līga, nesazvanoties, izdzēsīs. Vai ir vērts TĀ pūlēties? Esmu pārliecināts komjaunietis-0, JĀ! WOW! Ja vajadzēs, gulšos uz ambrazūras, uz sliedēm, kur Anna Kareņins jau iegulējusi, savu tēvu nodošu (ar mazo burtu). Kas zudis, zudis, radīsim no jauna, Nastavševs var, Latvija var, es varu... Saistītā daļa: BEZ KAITINĀJUMA PAZĪMĒM II, FAKTISKI I, ja nebūtu, bet TAS IR noticis ( OBHS: arī kroders. lv pieder s.r. - aizsardzības min. zdrav. Hran. Torg.) „Māte kā Ubadze guļ spēles laukumā, papleš kājas un pret Līgavaini vērš savu atvērt klēpi. Līgavainis iekliedzas – balsī dzirdams pārsteigums, šausmas, apdraudējums. Vai vēl kas? Vai vēl kas? ( divkāršojums mans) Droši neņemos galvot." Es arī, ne, bet viedoklis man bija, ir un būs, jo, lūk, porno filmā skaistule uznāk, guļ bez kustībām, sāk kliegt bez), sprēž kutekli, plēš krūšu galus, man žēl, es vēl nevainīgs, tai nozīmē, ka rakstot un zvanot ir daudz iespēju( citu), bet ir exemplāri, kurus tver homoseksuālisms. Mēness, manuprāt, naff sevišķi oriģināli, jo jau pieminētais Jaunušana k-gs alka pēc teicējiem, gan priekš, gan citur, Kubilītis, kā Vera Michailovna Baļuna būtu sacījusi, "Mērnieku laikos" ( otrajos, ar Michailovnu abiem sakaru nav, bet pirmajos Lidija Freimane sajuka kā Liena prātā, aizkulisēs zaudēja samaņu, kas Dūzes Eleonoras labad būtu izcili, bet Bernāras Sāras- ne, Briedītis Amtmanis Alfrēds neļāva mēģināt šo skatu, lai līdz izrādei būtu svaigi ). To mantu...bezvainību, no kuŗas esmu ieņemts un mazliet līdzinos Jaunavai Marijai, to/viņu pasniegšu 1. Starptautiskajā teātra recenzentu kongresā, jāsaskaņo vien laiki ar… būs pārsteigums un svinīgi, Maestro spēlēs zem klavierēm, spēlējot uz zidpapīra un ķemmes… Laiknesis rāda , ka vajag beigt- vienlaikus, man, piemēram, parādījās Freids, dzirdēju balsis: Nastavševa un tā dublanta, kura lomu apsolīja, jā, kam gan, kā Jūs domājat/ paredzat? Izmantotā literatūra: Zigmunds Freids „Ievadlekcijas psihoanalīzē”. Apgāds „Zvaigzne”. 2007. P. S. Ko nozīmē Mātes un Meitu attiecības, ja var pēc publicēšanas iekopēt, ka Bernarda NT (diemžēl, pirmo reizi Drāmas t., atkal kļūda, kāda zasada, Radzobes profesorei atgadījusies, kārtējā ( iestudēta 2 reiz), atguvās zinātniece, ordeņotā apskatniece, KOMENTĀRI tiek DZĒSTI, jautājums, cik pamatoti, vai tikai viņu pašu izpratnes līmeņos, izskatāms plašāk, JO Valstī, kurā mafiozās struktūras rosās DEMOKRĀTIJAS aizsegā, pelna cieņu. ZEMISKI! nosūtīju PUSTAKLĀTU VĒSTULIE "izrāde sākas" PAR SILVIJAS RADZOBES ILGGADĒJO PRIVĀTPRAKSI LATVIEŠU TEĀTRA APVIDŪ. JŪS TEIKSIT, KA IEVAI RODIŅAI VAJADZĒTU VISMAZ ( KĀ TO DARA, PIEMĒRAM, PREZIDENTA KANCELEJA, ATRAKSTĪTIES, BET nē, TE VALDA, citi likumi, tie labie netaps kauti, te citi mēri ļauti. STAĻINISKI paņēmieni DEMOKRĀTIJAS gaisotnē, vadmotīvs- Silvijas Radzobes visatļautība!
skat. SATORI Ata Rozentāla recenzij
s
Izrādās, ka teātra recenzents spoži tiek galā ar operu, bet Radzobes k-dze ne, jo viņa ir porofesore, kas gatavo materiālu savai nākamai grāmatai, kāds tur Verdi vai Šekspīrs pie "Makbeta", režija, jauno viduvējā, ar pirmavotiem nepamatojamā.
ZIŅA
Z
Atis Rozentāls dziedās Verdi jubilejai veltītā koncertā NO: hercoga ārija "Meitenes sirsniņa "latv. val. Pie klavierēm konc.meist Silvija Radzobe
  • 5
  • 1
arī Silvija Radzobe dienasgrāmatā l
a
Lasiet, mēģiniet sajust nesajusto, tā gadās.
  • 1
  • 1
Paulas Jēger-Freiman rēgs
P
Ata Rozentāla recenzija par operu "Imūrētie" Satori ir tiešām spoža! Paldies par norādi. Rozentāls tajā izsaka komplimentu Tišheizerei, kuru sen kā jau ir "pārspļāvis". Bauda lasīt viņa recenzijas gan valodas, gan ticamības ziņā. Atis precīzi pamato katru savu viedokli, ja nepieciešams, tad ar citātu (skat. turpat Satori Zanderes dzejojumu citātus!) - bez liekas eksaltācijas un šūmēšanās; bet galvenais - ir tāda sajūta, ka viņš, uz šo operu ejot, tik ļoti bija cerējis uz iespēju rakstīt (pamatotus) slavinājumus.
  • 6
  • 0
Paulas Jēger-Freman rēgs
P
Skatos man sadoti mīnuši gan par Caukas vērtējumu, gan par to, ka paudu kritisku vārdu Rubenim par to, ka atļauj LIELO ZĀLI lietot režisoru kaprīzēm - izšķērdīgi nesaimnieciskā veidā! Ja kāds grib lielajā zālē veidot izrādes šauram skatītāju pulciņam, to sasēdinot uz LIELĀS skatuves blakus aktieriem, kamēr LIELĀS ZĀLES 600 - 700 vietas stāv tukšas, tad viņam patiesībā būtu tā zāle JĀĪRĒ, lai teātrim nerastos finansiāls iztrūkums! Tur aktieriem būtu jāņem piemērs no francūžiem un jāstreiko - bet šie neko. Pirmizrāžu dzerstiņos kautri spiežas gar sienām, lai neaizēnotu direktoru un intervijās šim pauž lišķīgus glaimus... Bet Cauka ir smuka arī savos 70; frizūra arī smuka - tikai nepiestāv visām lomām - un to viņai beidzamā laikā dikti daudz un dažādu.
Kocebū< Nerrim
K
Priecājies, ka sadoti un TU redzi, un Tev ir tiesa liela, tāpēc jau mīnuso. teiktu tā, ja skatuvi izmanto šādi, tad Dzels priekškaru ( ne to Rietumu, nacionālo) pa vidu, ciet, zālē publika,, proscēnijā Dzejas vakars, lūk kompromiss, Vladis izdomās veidu kā bez atvēruma iztikt, bet varbūt arī ne, lakonisms ir grūts, vai viņš sapratīs, ka mūsu apstākļos ekonomika nav špicka.
  • 2
  • 0
PERSONĪBAS KULTS latviešu teātra mā
P
Kongresa cienīgs, kur visas saražotās, neatražotās varētu sevi slavēt. KUR ir raksti par aktiermeistarības asām šķautnēm, kur par runas kultūru, artikulāciju, spēju strādāt BEZ mikrofona, kur par režijas meistariem, kuru izrādēs neprasa visus aktiermeistarības elementu ievērošanu ( Ķimele, piemēram, Zole vienā sajūsmā, tātad pati arī tikai domā, ka saprot). Kur raksti par runas podagogu- Pasternaka, Daudziņa, Vītiņa neproduktivitāti, "klienti" nevēlas strādāt, tad jāatkāpjas, nevis jāņem NAUDA par neko. Kā varēja Bormanes, Liniņa skolu nolaist (iznīcināt) TIK zemu. vai runas kultūra traucē patiesībai aktiera mākslā, tā vajadzētu domāt? Nožēlojamas TV diktoru līmenis, ar atsevišķiem retiem izņēmumiem. Seriāli anāli, ja pašplūsmei un sponsoru naudai teikšana, ja kaut kur pasaulē TĀ dara, tad atcerēsimies, ka Latvijā NEdarīja. Mums jāpārņem viss, pirmkārt jau zemiskais, niecīgais, jāatver sava zeme kā oāze atkritumiem. PERSONĪBAS KULTS, Pauls, nesamanīgi dižais, Im. Kalniņš, sen nestrādājošais, glezniecībā, piemēram, Džemmas Skulmes kults, lai gan pēc kādiem kritērijiem skatāmies, varbūt viņa dažbrīd Birutai Baumanei nebūtu cienīga kājas mazgāt. Literatūrā IKSTENAS plosīšanās, ja citu balvu nevar, tad Ikšķiles dome rāda, ko prot, Repšes savādības, ZĀLĪTE sapelnījusies ar mūzikliem, dus, no pieciem pirkstiem nespēj vajadzīgo kombināciju uzšķērst. LANGA no ASV, kur trauku mazgātājas vietai varbūt būtu diskutabla, še taisās zvaigzne. Visa redzamākā teātra literatūra ar RADZOBES seju, kārtotāja, brigāžu lēmēja utt. Apstulbotais JRT kults, hermanis "Dienai" atkal gaidāms uz vāka. Vai Dievs piešķīra viņam ķēzīties ap Trīszvaigžņu ordeni, latviešu tautu kā lumpeņus sludināt, kas ir Žolude KDi akcionāre", Lielvārdes jostas apgānītāja ? Atļauts viss, kas nav aizliegts, un aizliegts? Vakar TV pārraidīja Dzintaru koncertzāles 80. gades atkl;āšanas koncertu. Vai no čūsku purva koncerta vadītāju izcēla, Brežņeva mazmeita, lasīja no papīra paldies un labvakar, ja citas dāmas, orķestris tērpos, tad kā VIENA var slāt puķainā ( tik dārgā vai tomēr lētā) paltrakā. DZĪVS ar BEIGTU kopā der. Prominences KLUSĒ, ka tik pa labam, ka tik kas neizceļas, ka tik vietiņās, ka tik NAUDA nāk. ĒTIKA, lūk, priekšmets, kurš pastiprināti jāpasniedz, par misijas apziņu jāpadomā. VKKF piepalīdz visai REBJU sistēmai. Nekas netiek PUBLISKI apspriests, tikai viņu siemāļos, zem letes. Utis, blusas, tarakāni, kodes ne Žurka jāatveido, vai pietiks meistarības? Lūdz PIEDODIET, ka TIK asi teicu, bet, ja valdība mūs neparko netur, tad MĀKSLA, LITERATŪRA ir atspaids, kas palīdz visus krustus nest, Ķimele gan paziņo, ka audzinoša loma teātrim neesot, viņas varbūt arī nav, ap viņu aizvien bijušas mello darbu izpildītājas, lai pati varētu baltā stāvēt m( pleķi, diemžēl vai par laimi tāpat redzami). Kāpēc te jāraksta, NASTAVŠEVA, SEŅKOVA piemēri liek domāt, ne vairs kādas izrādes līmenī, ko nu!? Izcili aktierdarbi pēkšņi atraisījušies- Kažociņa, Kļavinskis, Lūriņš, Žagars, Ērmale, Grūbe, Grasbergs, Doveika Ķuzule...liek domāt, mosties no apmiera. Re, cik traki sanāca, jaukāk tā pa vidam, tāpēc mums diletantisms, viduvējības iet bez kauna un goda priekšā, VIRSTALANTIEM jācīnās. Paldies Dievam, ka avis būs mazumā, "LIELLOPI" tagad nāks modē!
amarullis
a
Govis maurā zāli plūc, Dummbā, dumbā, Dundurs dūc... Divas aviopatoliģijas man tuvas, bet īsti saprast nejaudāju. ne es otrā bijis, ne otrs manī, sex neskaitās, tas tikai šķietami iekšā, patiesībā paliek uz nervu šķiedrām, tāpēc arī kaifs. Tātad Dž. Dž. Dž un Šķirotavas stacijas cietēja dzērāju dzīvoklī, kur visām tika, bet izrādās, visām ne, tām, kam galva grāmatā, tās paliek bešā. Es būtu ar mieru ziedoties, nestu krustu atspēries, ziedotos kā Anna uz sliedēm, bet ķibele tā, ka savu smalko negribas ledus gabalā iekšā šaust, ja varētu iepriekš uzsildīt, vismaz tik,cik Leduskaralieni Kejs sildīja. Nu ja, es atkal par TO, bet Freids, kā teorijas viņas visas mkladzina jau arī par TO, ir teoriju praksē izmēģināja, tāpēc VIŅĀM drāmas pulciņš būtu obligāts. Ko SR darīja ar Liniņa "Induli un Āriju", to vajadzētu katram par biedinājumu glabāt. ĀR-prāts kopš tā laika par pašas izteiksmes līdzekli. Lasiet viņas grāmatā "Ārprāts augšā, ārprāts apakšā", tur viņa pati sevi redz. Fakstiski Liniņš savu ieceri realizēja trešajā sastāvā ar Lilitu Ozoliņu un Mārtiņu Vērdiņu ( senioru), kur īsts vīrietis sastapās ar īstu sievieti. It kā jau abi bija par vecu lomām, bet es nepiekrītu, kā var būt par vecu, grims taču pastāv, bet iekšpusi nevar uzaudzēt, ja runā par atbilstību gadiem. Nav jau Romeo un Džuljeta. Un arī tur, ko deva peldošanās Liepājas baseinā, ko Poļiščukas slavināšana, redz, ķimijas un matemātikas formulu Elcei patika sēdēt, skrubināt kompetes un skaitīt, cik reižu ( to viņa dara jebkurā gadījumā) ieelpoja, cik izelpoja. Izrādījās, ka nesakrīt, tad nu beigās abi iet bojā, ne tur dzimtu naids, nekas tamlīdzīgs, vienkārši kaut kāda plaušu mazspēja. Poļi-ščukai Bulis ilgi mācīja, bet laikam apnika, tad meklēja pieredzi Geja apakšbikšu veikalā, izrādījās interesanti, kļuva dzejnieks, es ar provēju, iesaku katram, forši, VIŅI neguļ bez kustībām un nekliedz, bet ar pilnu duku dara priekš otra, vot kā. Tā es arī LINIŅU dikti žēloju, jo viņam labākā DT komēdija ar laikmeta panorāmu "īsa pamācība mīlēšanā", viņam "Brands" un "Jāzeps", viņam "Sids" un "Liela brēka". Patoloģe domājas dzēsusi un dzēš VIŅA piemiņu kā Nāve, miļā Laima, ne TĀ spēja...Šaursirde, sīkpirde nevar sabojāt visu ATMOS-FAIRU, tur vajag citu diegu, kad būsim TUR, skaidrosim, galus slēgsim, dabūsim jaunu sirdi, ja ne Dievs, tad TOTS kaldinās!
  • 4
  • 0
Vārds
V
Kā varēja Bormanes, Liniņa skolu nolaist (iznīcināt) TIK zemu. vai runas kultūra traucē patiesībai aktiera mākslā, tā vajadzētu domāt? Tas vispār ir noziegums. Un tieši SR pie tā vainīga. Te viņas subjektivitāte visā melnumā nospēlējusi lomu.
  • 8
  • 0
Marī
M
Izcila izrāde un laba recenzija.
kurmēns< MARĪ
k
aes arī eju un skatos, uzskatu, ka recenzija ir kodolīga un laba, izrādi skatīšos atkārtoti, cerību ezeru arī, Nastavševs pievelk ļoti stipri, jo tādi cilvēki- sava ceļa gājēji, nebīstoties no tām ļaužu valodām, ir miljons. poaldies, Marī, par atsaucību, aizvien Jūsu komentus izlasu. tas, ka te izcēlās blakus raksti, domas jau nav tik primitīvas, ka tikai AP, bet iet tālāk, izrāde un apraksts var vedināt visai tālu. nekad nesapratīšu tādus mīnusotājus, kam tīkams tikai tas, kas ar pirkstu acī, zemteksti otršķirīgi palikuši vai vispār nesaprotami, ja stils komentam cits kā ierastais, atkal neder, BET pacietības ir gana, no mīnusiem nekas nemainās, mainās apziņā un pasaulsizjūtā. Lai viss labi!
  • 5
  • 2
Marī - kurmēnam
M
Tas gadījums, kad jāiet un jāskatās, jo katram rādās cita bilde, bet visiem spilgta. Nastavševa izrādes vienmēr ir par kādām jūtām vai tieksmi, kas iegūst stihijas apmērus - "Vecenē" tās bija bailes, "Tumšajās alejās" un "Peldošie-ceļojošie" sekss, "Cerību ezerā" vientulība, "Asins kāzās" tā ir nāve. To, pirmkārt, nosaka Lorkas teksts, kurš ļoti skaisti iztulkots un, bet arī režija, kura neizlocās, bet liek to tikpat skaisti izrunāt un izdziedāt. Retums latviešu teātrī, ka tekstu dzīvo tik pilnasinīgi, neko nenorijot, nesamudžinot. Visi aktieri spēlē virs sava parastā līmeņa. Var tikai pasapņot, kādu meistarību viņi sasniegtu, ja tāds prasību un radošuma līmenis būtu vienmēr.
  • 17
  • 3
un vēl:
u
pie RECENZIJĀM šai jābūt kā pirmajai, ne vairs Hamletam, vai ne? KDi un DIENA laipo, laipos, līdz kaklu reiz lauzīs, iztapoņas.
  • 7
  • 1
noteikti, Marī< kurmēns
n
Lūdzu piedošanu ne tikai savā vārdā, jo būtu tikai izcili, ja būtu sadaļa aktuāli: izteikties aicināti lasītāji. Tagad ir tā, ka viena raksta vai izrādes sakarā raisās blakus domas un ir it kā nepiederīgi komentāri. MARĪ, vai, lūdzu, nevarētu mazliet plašāk par IZRĀDI, Tavas domas aizvien lasu.
  • 5
  • 1
varas pārdale
v
Līgošana, Jāni, saulgrieži, šai laikā, tieši tagad "Asiņainās kāzas", duende. NOŽĒLOJAMI, ka nevienam neienāca prātā. Idejas un mākslinieciskie nolūki ārpus laika, tad kas kļūst par MĒRĶI? Maija Svarinska ieraudzījusi, ka " par Tālav tumšem silem nakts pelēk paltrak klāj un jodss un hoļer jāj", sajūsminās pati par savu atklājumu un tagad kodē!?
Paulas Jēger-Freiman rēgs
P
Autore: "... Tajā brīdī nodomāju, ka teātra direktora vietā es būtu iebildusi pret šādu fināla ainas risinājumu..." P. J-F rēgs: Kopš kurja laika teātra direktoru pienākums ir jaukties teātra mākslenieku radošajās fantāzijās, interpretācijās, koncepcijās, fināla ainu risinājumiem? - Nu, bet tas tā. Es personīgi - teātra direktora vietā iebilstu pret [nu jau otru reizi - pirmā bija Poļiščukas Pūt, Vējiņi] LIELĀS zāles izmantošanu kaut kādai, nezinu - snobiskai laikam - režisora kaprīzei iestudēt un spēlēt izrādi uz LIELĀS skatuves TUKŠĀ zālē!!! Izrādi, saprotiet jel, spēlē tikai saujiņai skatītāju, kuri novietojušies turpat uz LIELĀS skatuves, kamēr 600 vai 700 sēdvietas stāv tukšas (pareiziniet ar biļešu cenām), bet direktors ik gadus budžeta sadalē SŪDZAS, ka teātriem valsts nepiešķir pietiekoši līdzekļus un to pašu sīko peļņu liek atdot atpakaļ valstij, kuras kapitāluzņēmums teātris, starp citu, IR. Tas, man liekas, ir tas, pret ko būtu jāiebilst jebkura teātra direktoram, ja viņš apzinās savu pienākumu kā teātra administratīvais nevis mākslenieciskais vadītājs!
KDI atkal žīds uz vāka
K
Cits mūža garumā ne, ja bikšu nebūtu kājās, vai Adamaites k-dze nepazustu? Dižās skolniece, zina, kam iztapt, laba amata prasme, vēl tamborē, ada, galertu vāra, ar rakstīšanu pavisam labi, ja neraksta par izrādēm. Sveicu visus NORĀS- Pētersoni, Ikstenu un Olaines Noru arī!
  • 3
  • 1
nu paskatīsimies, ja kļūdos
n
nākamajā sezona Serebrjaņņikovs Marjusa Ivaškeviča "Guļošos" taisīs, nu ļo-oti interesanti būs pavērot, vai žīds žīdu ietaisa, vai būs kas vērā ņemams, lai gan "Voiceks" kā nepabeigta un ļoti vāja luga ( kā mūs Alunāna laika šedevri) bija uzbūvēta saturīgā inscenējumā, liela loma ( arī galvenā) Grasbergam
  • 4
  • 1
latvju smalkjūtīgie mīnusotāji, iek
l
latvietis: sabačij jazik, latiš, baltiš,kuda leķiš, pod krovaķ govno kļuvaķ krievs: a ķebja roģini ņet žīds: ūdeni ar sulu, ar citronu vai melleņu? bez sulas. bez citronu vai melleņu, ŽĪDS nedrīkst teikt, Marjaša ģībst latvieši aizvien toleranti, ir 9. maija svētki, ir BEMOLI ( žīdi atšķiras no ebrejiem)
  • 2
  • 6
SPOKS< RĒGAM
S
Zinu, ka Tu negribēsi, vienkārši zinu un viss, mums viena asinsgrupa un tecējiens uz āru, lai Dievs nedo uz iekšu, tad sastrēgums, ins-ults Es Tevi aicinu, izaicinu uz "asins izliešanu"... neiejūtīgi Davai, parunāsim par ŽĪDIEM!? Banka Baltija un Parex+ Goodmann, speciāli atjaunots kā ministru prezervāts, tātad ne bez valsts ziņas, finanču min-zdravs Nafig-Spēšls . No kā aizsargā perzervatīvs? No kaitēm, sēklas ļaušanos dīgtsspējai, faktiski domāts galvā maukšanai, fantomasismam. NT pusžīds RŪbenss, apmeklētājs Serebritij, sexuāls smalkēdis. Riepas dzenāja Gogolī, padomāju, lai jau pats savu ( ne savu, diemžēl!) autoru kretinizē, aktieri esot sajusmā-Lisneram Korobočka esot izdevusies, es teiktu nē, jo nevar';eja saprast daudz teksta. Garis spēlē kontrabasu, feini dzied krievu romances. BET LUGA? Vai tikai viegli parunāšanai rakstīta, vai tie pašapmierinātie tefteļi nevarētu iespringt, ne sudrabam nelaimetīgi čužinās. Kad sunītis- Brūvers kājiņu paceļ, zāle pamostas histēriskos smieklus, vēl reizīti, nu labi/ feini...Un tālāk? vai, visi saprata...vai, JRT aktieri-zosis un pīļtēviņi pagodināja izrādi, va-ī-ī! Zolīte sēdēja katrā izrādē pa trim krēsliem, pēcāk apprecējās, labi, vai ī-ī! Bet no repertuāra nost gan, jo SEKLI, VIENDIENĪGI, JRT aktieriem patika. It kā pašiem savu niežu nebūtu, sakarā ar Her-manna kretīnismu, natnāca, Zariņa pie visas sava brīvā laika nebūšanas, oi-oi-oi-ī-ī! Komunismam paredzētā vienlīdzība iestājusies, debilie debili un superīgie, kā izrādās, nav zemē metami, lai nesasitas paši pret savu apmieru. Paskaties/ pazaveries, RĒG, kas Jurmaļinas- Galantes ārēs, ar visu savu meitiņu stila un kostīmmazmākslinieci, nekauņas abas IZCILAS! Pe-žas žīdietēm esmot šķērsām, vai Tu nezini? Izcilais pianists TOMS OSTROVSKIS pie šīs piestrādā par tehnisko darbinieku, re kā, pašam galvā prežer-vators, vai!? TOM OSTROVSKI, ne politolog, vai Tava vecmāmiņa Tevi vadāja pie klavierēm, lai Tu tai "P" salvetes pasniegtu. Tev sirdsapziņa ir, to zinu, vecā žurnālā atradu, ka gribi pilots būt, tagad palidināsies kā katku cukuriņš, izgulēties nav laika, bet izpatikt "P"ir, tad vismaz esi vīrietis, taisi minetu. Tikai velti, Tai maņas ar naudu sastītas, bet Tev ir un nav, domā da capo nebūs, bet al fine būs, "P" būs, nē, Tev nebūs! Vai Otrovskis īstenībā ir kaut kas kā Ostargovskis, kā Krievu teātra pagrimušais seriālu žīds? Tāpēc, ka ir tādi TOMI, Porukam neticīgie, žīdu "P" un "M"un "P" var cepuri kult. Tom, ar labo sirdi, vai ar esi vesels, ko, vai apslimies? MūsuKeatroveides pārbujušas-pašas no sevis, ka ēnas nav, no spoguļaatēla, kas bezkaunīgi rāda , ka daudzas pat sakopties nejēdz, Redozubovas, kas jau nu ceļu griezt nav pratēja, kaps viņu nemācīs, jo aizies ar ķezu, reizi mūžā gribēdama būt sievišķīga. Gultas gals iztraucēs, to Finks jau zināja. Vai viņas ir stulbas nepateikšu (ātrumā), bet, ka nekaunīgas, jes, wow! Adamaite KDI žīda portreju uzlikusi, bail no savas vietas, pamātes žēl, tad būtu mazliet špakteli uzziedusi, luminiscētu. Ak, Va-ī-i, žids ir klāt, JRT "sēdies un nāc", neiešu gan, pietiks ar tiem, kas visur aizpilda vietas NT 700 sēdvietas tukšas, JO Vlaģikam sagribējās, bet puiši nebi atsaucīgi, tad ierieba visiem, Rubeņš nokrekstējās, bet pats TO funkciju neapņēmās. Vlaģiks domājis, ka latvji viņu tā kā neieredz, tā kā...kā TĀ? Kur ņēma, kur rāva, pašpietiekamībā sajuta un vis-s-s. NT trupā ir daži, kam arī piestāvētu balināti mati, kamdēļ tad ne, ir es neliegšos. Un vispār, kad beigsaim brēkāt par orientācijām, skaidrs, ka domāšanas veidā tā atklājas, BET tiem hetero-fukšiem noslieces baigi neforšas, tie pirmie tomēr estēti! Un te nu galvenais, turi muti, RĒG, Rubeņš IR MĀKSLINIECISKAIS vadītājs vispirms, tad tehniķis, jo nevar ar rebēm vien sirdi priekš Mūžibas sataisīt, es ar nespētu. TĀPĒC- trīs knābja gali mūrz kaļķu tukšā dūšā, izolācijas lentu AP un nekādas stiepļošanās, židisku glumumu, slīpētumu, draudzīgu uzsmaidu, un uz priekšu Garģer-marīni! Latvjiem jātur ACIS, AUSIS vaļā, nav ko pīkšķēt, draudzenes mainīt...PIENĀKUMI, kas tie, RĒG, būtu, pateic gan, maksāšu naudā, graudā, kā tik , labvēli, lūgsies!
  • 3
  • 9
UTE
U
" teātra direktora vietā es būtu iebildusi pret šādu fināla ainas risinājumu." Šajā brīdī automātiski domāju, pret ko NEbūtu iebildusi: 1. ka operas aizkara vilcējs kopā Šipkēviču un Inkēnu kļūst par LabuvakarPuišiem, ar komunistiskās partijas atbalstu un CK atļauju 2. kļūst par digitālās afēras līdzdalībnieku, pārkāpumu godīgi atstrādā par sētnieku, publicitātes video, tv panorāmas izreklamēts 3. atver Nacionālā teātra durvis Serebrjņņikova k-gam, kurš Raiņa nosapņojumos pavirši atsedz Raini, bet smalki ņirgājas par latviešiem 4. teātra pilnsapulcē, kurā kolektīvs it kā it kā sasparojies reiz runāt/ vismaz muti pavērt, notiek pavērsiens, kas izskalo gribu ar kā var nesolīt 5. teātra zip. visu autoru, aktierdarbu un režiju spogulis/ vienpersonisks viedokļu tecinātājs, sevišķi izdevās Poruka dzejas lasījums "Balts sniedziņš snieg uz skujiņām" 7. Mīkla ir Teterovu fonds, no kurienes t ā d a nauda, aiz kam birst un vai vienvirzienā, vai vairākos 8. kā izskaidrojams fakts, kas daži aktieri, piemēram, Cauka ir uz izizķeršnu, bet daži, piemēram, Manjakovs, Norenbergs, Skanis, Garne, Zemdega, pat Kairiša it kā ir un nav, metodiski nostumti sāniņā vai pensionēti līdz nesasniedzamībai 9. Raimondam Paulam piestāvētu filarmonija, bet pāri ielai ir dziedošie aktieri, kuri slikti runā, arī ar visiem mikrofoniem 10. Kā izskaidrot fona mūzikas, iekstīto fonogrammu skaļumu izrādēs 11. Kā izskaidrot latviešu teātra kritikas kautro iecietību un metodi-uzrādīt, neuzrādot 12. Saplēstajā krūzē piedalās virkne NT aktieru, droši, atdevīgi, bet piedalās absolūtā nejēdzībā, vai teātra kritikai nav pienākums rakstīj, ja izvaro latviešu literatūras klasiku, ja gaisā iet Bernovas un Kalniņas diletantiski un nevalodiskie sižeti, vai Ievai Celmiņa-Endzelīna skolniecei kā Jēzum jāpiedzīvo augšāmcelšanās brīnums, lai nomirtu vēlreiz, vēlams klusajā piektdienā, tā atgādinot, ka no skatuves un tv skan latviešu valodas kroplības 13. vai teātra pienākums nebūtu pievērsties diletantisma atspoguļojumiem, piemēram, Egliena pastnieka atveidojumā 14. vai teātra kritikai nebūtu laipns uzdevums sekot literāro nedarbu loģikas trūkumam, piemēram Silvijai Radzobei "atklāt" padramaturģijas vājo psiholoģisko motivāciju un pstpostmodernisma neeksistenci seriālajā būšanā televīzijā, JO tur pelnās latviešu teātru aktieri 15. Kā "īstu mīlestību"- kutelīgs termins, atklāt, vienam īsta ir neīsta, otram neīsta īsta, kuram lielāka vai mazāka ar bezmēnu nenoteikt. Vienam kāda pasaule atbaidoša, Dž.DžDž. patoloģijas mūža garumā liecina, ka viss cilvēciskais pievilcīgs. 16. Kad parādītos raksti, kas runātu par ĒTIKAS jautājumiem 17. Kad par profesionālās godprātības, hipokrāta zvēresta paveidiem? Teātra un literatūr, mākslas kritika caurmērā sīkpiržu lomās, Teātra balle ar stulbajiem sarakstiem, kas nominantus sauc, bet skaidrs, kurš dabūs, kurš nekad nedabūs, degradējusi notikumu ne sliktāk kā Trīszvaigžņu ordeņa šķiras pēc ģīmja un līdzības. KDi sācis aicināt, jo raksti bieži vien, kā Rietumas plīvojumi. Ar analfabēta dabisko iedvesmu profesore Radzobe raksta par Operu, sintētiskai mākslai kā vardei izraujot, preparējot kājiņu. Ko tas "kājiņas" man sauc atmiņā? Nudien, nezinu. Lūk mākslas spēks, Asiņainās kāzas- NT uzvedums, līdzās mūsu kritika un teātra dzīve. Pēc kāžam nāk atkāzas. Kad?
Marī - UTE
M
Uzrakstīju jau par VKKF vadību pie http://www.diena.lv/kd/eksperti-blogeri/isteniba-iluzija-14143112 Vieglāk nekļuva.
  • 5
  • 0
UTE< Marī
U
Tieši Dumburs to nesakarīgo seklu maisu izturēja spoži, nosauciet vēl vienu, kurš spēj. Seriālā ir tā, režisore NEĻAUJ aktierim veidot, veido viņa savā nesamanībā un pārgurumā, jo sakmpusies, ka nespēj vairs norīt, tur zobos. Un arī DUMPI nevajag glorificēt, arī viņš ir nolaidies līdz bezjēgai, naudas dēļ strādā, lai sievas priekšā attaisnotu savu eksistenci, par gaklerta bļodiņu jau nestrādā, seriālos salīdzinoši ļoti labi maksā. Bet ir kadri kā Egliens, Daudziņa, Dreģe, ebŗejs, kurš pat tekstā neieskatās no Krievu teātra Rafalsons, lūk, šausmu piemērs, bet nekas, rullē. Neesi no centrālteātra, epizodka, labi ja, vari nez ko un kā, atstādinās, tur vēl izpalīdze-otrā režisore Ilze Bētiņa, kura, ja vajag, nokrāps sēriju skaitu, mazāk samaksās. SR skatās, varbūt pat vairāk kā citas, bet no smalkuma pušu plīst, tēlo, ka netēlo. Kā var būt, ka latviešu literārais darbs pārvērsts seriālā, bet dīkdienēm nav laika, intrigaas Spēlmaņu naktī dzīt, jā, tur jau zināmi kadri, ja Daudziņš parādās, tad pat Mārīte Balode TV sēdeklī jau automātiski krīt ģībonī. ŠITĀ drausmīgā mafija, kas aizmirsusi, ka jākalpo. LILIJA DZENE zināja vairāk kā viņas pa visām kopā ņemot, Anda Burtniece kulturāla, aizvien pieticīga, bet hiēnas, kas jau līdzinās šakāļiem zobus atiezušas, TĀS tāpat kā Āboltiņa nekustēs, cita citu aizstāvē, ja arī pārējā laikā iztēlē lej skābi cita citai krādziņos. Marī, uzraksti vēl, vieglāk top!
  • 8
  • 0
Marī
M
Piekrītu, UTE, par to, ka dīvaina ir televīzijas iestudējumu nerecenzēšana. Dīvaini, ka parasti tik centīgi asmēlīgajām SR skolniecēm un kopētājām par "Saplēsto krūzi" neatradās pat ne teikums twiterī. Arī tad, kad tika radīts viens no retajiem kvalitatīvajiem LTV seriāliem "Likteņa līdumnieki" kritikas interese bija nulle, un mediji izlīdzējās ar "skatītāju īpaši iemīļotais".
  • 10
  • 0
Marī - Utei
M
Izveidot lomu tomēr nav tikai aktiera atbildība, tur ir vismaz 50:50 atbildības dalīšana ar režisoru. Tas, ka pieredzējuši aktieri jau paši tiek galā ar visiem 100%, ir katrā konkrētajā gadījumā lieliski, bet ilgtermiņā tikai sekmē dažu režisoru bezatbildību, nevarību un veģetēšanu profesijā, kurai nav piemēroti. Piemēram, Dumburs, kurš "Saplēstajā krūzē" bija pavisam nevarīgs, "Asins kāzās" varēja daudz vairāk, bet kā būs kātējais NT dežūrrežisoru balagāns, tā atkritiens garantēts. Teātris tomēr ir komandas darbs, kur trijjūgu nevar pavilkt tikai aktieris vai tikai režisors.
  • 7
  • 2
Utei
U
Aktieru izturība izpildot jēlības bez savas galvas un sapratnes jau tikai viņiem pašiem atkožas. Neatceros nosaukumu, bet Ugunsgrēka pieteikums ar A.Anužīti bija interesants un skatāms, tāpat M.Doveika veidoja savu tēlu utt..., tieši seriālos var secināt, kuri no aktieriem prot strādāt, un, kuri ir bezpalīdzīgi. U.Dumpis jebkurā situācijā atradīs attaisnojumu savai rīcībai. Diemžēl seriālos vislabāk redzami aktieru visi plusi un mīnusi. Skarbi.
  • 8
  • 0
no UTES
n
ja sapratāt pareizi, es skatījos šo seriālu un apbrīnoju mūsu aktieru izturību, izņemot noslēgumu, kur apjuka gandrīz visi, tik kretīniski uzdevumi, steigā pabeigt "vēstījumu", bet samaksāts bija un aktieri būtu pelnījuši daudz vairāk, ja pilda Gorodeckas, Kalniņas, Bernovas krētīnismu jau gadiem, arī UgunsGrēkā, ko pietiek paskatīties reizi no 100, lai saprastu, ka tālāk jau nav kurp iet, tomēr IECIETĪBA ( demokrātija?) sasniedz vēl lielākus apmērus un teātra KRITIKA sevi apzīmogo kā TUKŠA vieta.
  • 14
  • 0
Utei
U
Ne tikai tur pelnās latviešu teātru aktieri, bet tieši seriālos viņus iepazīst daudz ievērojamāks skatītāju skaits, salīdzinot ar teātriem. Kritikas vienaldzība par Saplēstās krūzes šedevriem tiešām apbrīnojama. Dīvaini, par seriālu "nerecenzijas" pat sāka rakstīt ļaudis, kuriem tā nekādi nav profesija. Bet kritiķi izlikās, ka nekas tāds TV ekrānos nav bijis. Galu galā mums pašiem būtu jāveido sabiedriskās TV kultūras līmenis. Tai būtu jābūt mūsu atbildībai. Bet te vienaldzība. Ute, patiešām labi rūkts.
  • 9
  • 2
Madar domāta BOTMANE
M
vīru Renāru piestiprināt NT, konstatēju, ka mums abiem laba gaume.
  • 1
  • 1
vispār jau
v
Daiga Gaismiņa pārāk ilgi bez centra uzdevuma, bija jau atlaidinājusies, bet nāks ar jaunu gaismu Lolita Cauka slavējama, jo katru uzdevumu veic teicami, kas citiem liedz Astrīdai Kairišai (kādu sengrieķu traģēdiju,labu komēdiju, Ģirtam Jakovļevam (kādu grotesku) vajadzētu, teiks Indrāni taču, nu ir jau ir, ( stulbo Tēvu taču aizmirsīsim) Kairiša spoža Ezeriņā, Rogai lomu ( bez noslēdzoša monologa, kas parasti sacūko visu), kā būtu, ja pāŗī ar Laizānu, Freibergu saspieduši, lai gan pats arī vainīgs, kā Jēzus bērniņš klēpī paņemams un žēlojams, Garnei vienu karalienu, Liepiņai Blaumani, Brūverim ( centrālo, viņa spējas ir super!) un Eglienam glancrolli, Lūriņai speciāli pameklēt Kublinskim pašapziņas uztaisīšanai, lai nav kā rezerve, lai arī no zelta Tomēr tradīcija, ka vieni un tie paši, sevi neattaisno ( direkcija skaitot kaut kādus punktus, tad nu Anžem jāiet vēl vecā grāfienē Kabarē, stulbi), lieki garlaiko, ved garšļaukus, Zane Jančevska uz atštaukām pretendē, Gunta Virkava Vai tiesa, ka kāda Ieva no rītiem sēdot direktora kabinetā un dalot lomas, bet lugu asortiments visai diskutabls? Madaru Baibai Indriksonei, Arno Upeniekam, Ausmai Ziemelei
  • 4
  • 4
Paulas Jēger-Freiman rēgs
P
Labi rūkts, UTE! Piekrītu par Lolitu Cauku, kura jau nu varētu vismaz tik daudz kā šad un tad pamainīt savu matu krāsu un sasuku atbilstoši lugas atmosfērai, laikmetam, tēlam, u.t.t. Nu, grūti noticēt, ka Spānijā vienai 70-gadīgai kalponei būtu tik perfekti izbalināti un elegantā bubīkopfā apcirpti mati.
  • 11
  • 11
tāds pats
t
Ar piekariņiem- vairāki fināli, atslēgu saišķi,ragaviņas pie pēcpuses, manuprāt rodas no neizlēmības, rezerves varianti, ja nu kas, bet nav taču tas "kas", ir "KĀ. Par orientāciju prasmīgi teikts, tikai reiz pienāktus uzskaitvedībā apstiprināt arī Andri Freibergu. Kāpēc ne, pie Žagara operā, kā arīdzan pie Zigmara, kur dēliņš iestutējams globālā mērogā, neviens netaisa neskaitāmus melnos būrus, sievišķīgums izteikts, piemēram, runājot par Ināras Sluckas diplomdarbu "Mīļākais",. ne vārda par savas aizstāvamās trūkumiem vai kā citādi, toties garum gara tirāde par kādas sekundes vērto epizodi, galvenais, ka neviens- ne Ināra, ne diplomdarba vadītājs Miša Gruzdovs i' netaisījās apklusināt oratoru, jo skaidri bija jaušams, ka kungs slāpēja pats savu bailību, nevarību un negribību rakt pats savā lauciņā. Vispār jau freiberga devums glorificēts līdz neprātam, it kā mums nebūtu bijis Liberta, Strunkes, Miezīša, Lapiņa. Izsakoties par scenogrāfiju daru pēc Maijas parauga, ja nav redzēts, tad varētu padomāt, jā, kurš tad ir iekārtojis skatuvi. CIK izrādēs ir bijis redzams skatītāju zāles projekcija. Jaunušana "Aijā žūžu, bērns kā lācis", operā operas atspulgs utt., daudz un dikti, aizrādījumu nav. Par izrādi un Nastavševa pastāvēšanu Dzīvē un Nāvē pateikts skaidri, nepārprotami, kodolīgi, tā es, piemēram, esmu mierā, citi pierakstīs lappušu lappuses, ieskaitot stāvokļu uzskaitījumu,m kādos sākts rakstīt un bezgalību beidzot. NĀVE nav biedēklis, labi tam, kas ik mirkli ir gatavs ne tikai piedzimšanai, radošam darba, izkušanai, saliedēšanai, atdzimšanai, mērot ceļu, skaidri skatot visu, kas piederīgs ceļa malām, saredzot vārtus galā, vai miglāju, vai Gaismu, vai... Tad nu taisām superizstādes, izdodam bukletus, grāmatas un radām mītus, ka Freibergs mums ir PATS pats. IR jau, bet haltūrē ar pašapzinīgu seju, Pasternakas kostīmmāksla tāda pati.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja