Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +17 °C
Skaidrs
Svētdiena, 28. aprīlis
Terēze, Gundega

Naglis: Taksometru nozarē nodokļu sakārtošanai jāsākas ne vēlāk kā 1.jūlijā

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
...
.
Tas saucas konkurences ierobežošanai ar administratīvi likumīgiem instrumentiem kā Grieķijā. Līdz kam tas Grieķiju novedis visi zina. Interesanti, ka postpadomisti tikai tādu uzņēmējdarbību zina, kas tuvāk pie valsts regulācijas un nodokļu naudām. Kas licences izsniegs? Naglis? Vai var vēl ciniskāk? Ja vajag licences, lai izsniedz valsts, nevis pietuvinātie.
Obsčestvennijs
O
Ļaudis, kuri pārdeva LPSR, nodokļus visus samaksās paši, bez VID iejaukšanās.
kuri gan citi
k
vieni un tie paši
Nagi un Ragi SIA
N
«Baltic taxi» mikrouzņēmumu piramīda – bez PVN valstij un sociālā spilvena šoferiem. Viss bija labi izdomāts, un priekšplānā toreiz kā “Baltic taxi” saimnieks tika izvirzīts Jānis Naglis. 2009.gadā viņš visiem lepni paziņoja: “Mēģināsim iedibināt kārtību un lauzt stereotipu par Rīgu kā negodīgu taksometru pilsētu.” Jau 2010.gadā par galveno “Baltic taxi” akcionāru kļuva pats Bertolds Fliks, bet 2012.gadā, kad Fliks no Latvijas devās prom, pie kompānijas īpašnieku apvāršņa parādījās Šlesera tobrīd jau cīņu biedrs - bijušais premjers Andris Šķēle. Proti, par “Baltic taxi” īpašniekiem tobrīd kļūst firma “Liepājas autobusu parks”, kuras pastarpinātie akcionāri ir firma “Inpo17”, kas savukārt pastarpināti pieder Andra Šķēles sievai Kristiānai, meitai Anetei un Madarai, kā arī Edgaram Šķenderam. “Baltic taxi” tika sadalīts neskaitāmās mazās firmiņās, par kuru nomināliem īpašniekiem kļuva paši šoferi. Arī mašīnas tika “izmētātas” pa šīm firmām, bet vienojošais ir izsaukumu pieņemšanas centrs. Tādā veidā var optimizēt nodokļu nomaksu, pretēji mikrouzņēmumu galvenajai jēgai – veicināt mazā biznesa attīstību. Bet pēc kāda laika Valsts ieņēmumu dienests uzņēmumam paziņo, ka tā darīt nedrīkst un uzrēķināja milzīgu nodokļu parādu – vairāk nekā 400 tūkstošu eiro, kas esot 2013.gada un 2014.gada pirmās gada puses uzņēmuma ietaupījums, mainot šo biznesa modeli. Taču “Baltic taxi” nolēma pārtapt firmā “Baltijas taksometrs”, kura savukārt izvēlējās maksātnespējas ceļu. Un tā visi nodokļu parādi tagad ir “ūdenī”. Taču bizness tādēļ neapstājās, un 2015.gada maijā kāds mazpazīstams uzņēmums vārdā “Environment Solution” no izsolē nopirka “Baltic taxi” zīmolu – vērtīgāko, kas uzņēmumam bija – un nodibināja absolūti jaunu uzņēmumu arī ar nosaukumu “Baltic taxi”. Vēlāk atklājas, ka aiz “Environment Solution” stāv kāds Sergejs Seņkāns, kura vārds savukārt ir saistīts ar Andri Šķēli. 10.Saeimā, kad Andris Šķēle bija deputāts, Seņkāns bija viņa oficiālais palīgs. Tātad zīmols ir atgriezies pie saimnieka. Un zīmīgi, ka arī tagad uzņēmumu pārstāv Jānis Naglis.
Vārds
V
2015. gada februārī tas pats “Aizliegtais paņēmiens” veica operāciju “Taksists”, kurā atklājās brīnumu lietas. Proti, daudzu taksometru vadītāju izmantotās “turbīnas”, ar kuru palīdzību var likt skaitītājam griezties ātrāk, un tātad arī iekasēt brauciena attālumam neatbilstošu maksu, skaitītāju atgriešana atpakaļ, un jau minētā izvairīšanās no PVN nomaksas. Pēc raidījuma aplēsēm taksometru kompānijas, kuras darbojas Rīgā, gadā pievienotās vērtības nodoklī valstij nesamaksā vismaz trīs miljonus eiro. Latvijā kopumā šī summa ir ievērojami lielāka. Tāpat raidījums secināja, ka taksometru bizness ir viens no pelēkākajiem valstī, kurā ēnu ekonomikas īpatsvars pārsniedz pat 80%. 2015. gadā portāls Apollo publicēja arī kāda bijušā “Baltic Taxi” šofera atklāsmes. Pēc viņa stāstītā par vienu maiņu – 24 stundām, šoferim firmai jānodod 78 eiro, savukārt “Panda Taxi” par diennakti no šofera prasot apmēram 110 eiro. Par šo naudu, saskaņā ar šofera stāstīto “firma dod klientus. Rindas kārtībā mašīnas brauc un strādā. Viens klients vienā braucienā nobrauc 20 vai 5 eiro, kā nu kurš. Diennaktī apkalpo 20 līdz 25 klientus”. Vēl taksometru šoferiem valstij jānomaksā 10 procentus no summas, kura uzrādās skaitītājā. Taču kā jau minēts, skaitītājus lielākā šoferu daļa ir labi iemācījusies pagriezt atpakaļ, un līdz ar to arī valsts saņem ievērojami mazāk, nekā pienāktos. Teorētiski pēc šādā atklāsmēm VID vajadzēja ļoti rūpīgi ķerties pie taksometru firmu kontroles, taču tas nenotika. Pēc publiski izskanējušās informācijas par PVN nomaksas apiešanu arī kredītiestādēm vismaz teorētiski vajadzēja pievērst šo savu klientu darījumiem lielāku vērību, taču arī tas nenotika un, ļoti iespējams, arī nenotiks. Jo katra kredītiestāde pelna no kontu apkalpošanas, un šķirties no stabila, salīdzinoši turīga klienta tai nekādā ziņā nav interesanti. Visticamāk, kārtējie atklājumi par kārtējo sistēmisko izvairīšanos no PVN nomaksas tā arī paliks “vētras ūdensglāzē” līmenī. Iespējams, ka sagaidīsim kādu paraugprāvu, kurā kādai taksometru firmai tiks veikts uzrēķins. Nu un? Firma iesniegs maksātnespēju, kā to 2015. gadā izdarīja “Baltic Taxi”, tādējādi tiekot vaļā no 400 tūkstošu lielā uzrēķina, nodibinās jaunu kompāniju un strādās tālāk.
  • 1
  • 1
LTV raidījums "Aizliegtais paņ
L
Ņemot vērā, ka Naglis vismaz pēdējos 2 gadus cenšas panākt, lai taksometru nozarē ieviestu vienkāršu un skaidru nodokļu sistēmu, no kuras nevar izvairīties, kā arī to, ka “Baltic taxi” nodokļos samaksā 10 reizes vairāk, nekā vidēji nozarē, ir skaidrs, ka, uzbrūkot tieši “Baltic taxi” un Naglim, LTV raidījums "Aizliegtais paņēmiens" ir blēžu nopirkts! Un arī tu, izplatot te murgainas sazvērestības teorijas, pildi blēžu pasūtījumu
  • 2
  • 3
tiešām
t
"Maksa varētu būt 286 eiro mēnesī, un šī summa tad tālāk tiktu sadalīta valsts sociālajām obligātajām iemaksām un iedzīvotāju ienākumu nodoklim." Tur jau nesanāk pat minimālajai algai!
Inkvizīcija
I
Zēni, kur Jūs to rāvāt par 60%. Naglim ir patikuši 10%.
  • 1
  • 0
LTV raidījums "Aizliegtais paņ
L
Ņemot vērā, ka Naglis vismaz pēdējos 2 gadus cenšas panākt, lai taksometru nozarē ieviestu vienkāršu un skaidru nodokļu sistēmu, no kuras nevar izvairīties, kā arī to, ka “Baltic taxi” nodokļos samaksā 10 reizes vairāk, nekā vidēji nozarē, ir skaidrs, ka, uzbrūkot tieši “Baltic taxi” un Naglim, LTV raidījums "Aizliegtais paņēmiens" ir blēžu nopirkts!
  • 2
  • 2
“Baltic taxi” strādā 6% taksometru
Tātad “Baltic taxi” nodokļos samaksā 10 reizes vairāk, nekā vidēji nozarē
  • 2
  • 1

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē