Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +8 °C
Apmācies
Piektdiena, 29. marts
Agija, Aldonis
Jauniešu nestās pārmaiņas ir būtiskas arī politiķiem

Jaunā vides sargu paaudze

Attieksme pret vidi un tās aizsardzību patlaban kļuvusi par aktuālitāti, kas atklāj dažādu paaudžu atšķirīgo skatījumu gan ekonomikā, gan citās jomās. Tieši gados jauniem cilvēkiem uzņēmumu darbības ietekme uz vidi šķiet svarīgāka nekā citu paaudžu pārstāvjiem, rāda arī CBL Asset Management un Norstat veiktā iedzīvotāju aptauja.

Turklāt nesen vērienīgās, Apvienotajā Karalistē bāzētās mediju organizācijas BBC raidījumā tika uzsvērts, ka sabiedrībai jāiemācās respektēt jauniešu viedokli – arī par vides aizsardzības tēmu. BBC – raidorganizācija, kuras sauklis ir "nekas nav tikai melns vai balts", respektīvi, nekas nav vērtējams tikai "pareizi vai nepareizi" kategorijās, – mudināja aizdomāties par to, ka Rietumu pasaule gadu gaitā ir atteikusies no daudziem stereotipiem un aizvien plašāku iedzīvotāju loku atzinusi par politiski nozīmīgu un ka tagad pienācis laiks ieklausīties jauniešu balsī. Par simbolu šiem jauniešiem ir kļuvusi 16 gadu vecā skolniece Grēta Tunberga, kura, protestējot pie Zviedrijas parlamenta, mudinājusi politiķus pievērst lielāku uzmanību klimata pārmaiņām un ir nominēta Nobela Miera prēmijai. 

Nenoliedzami, ikkatra paaudze ienāk ar savām prioritātēm. Ignorēt jaunās paaudzes redzējumu tikai tāpēc, ka tas atšķiras no iepriekšējo paaudžu skatījuma, necensties izprast viedokļu dažādību un izturēties nievājoši – tas allaž bijis, ir un būs aprobežotības apliecinājums. Turklāt, ja "senāk patērētāji izvēlējās tos produktus un pakalpojumus, kas šķita kvalitatīvi, tagad patērētāji izvēlas būt par klientiem tiem uzņēmumiem, kas iestājas par tādām vērtībām, kas ir svarīgas patērētājam pašam, un, piemēram, cilvēki, kuri ir zaļi domājoši, izvēlas videi draudzīgu uzņēmumu produkciju", Dienai nesen sacīja sabiedrisko attiecību aģentūras Golin vadītāja Elīna Dobulāne.

Tādēļ arī uzņēmumiem, kas vēlas savu klientu vidū redzēt jauniešus, ir jāpieņem tas, ka jaunajai paaudzei būtiskāks par zemu cenu, izcilu kvalitāti un pievilcīgu dizainu var šķist tas, vai produkts ir videi draudzīgs, vai pakalpojums ir sniegts, apliecinot rūpes par vidi.  

Turklāt jauniešu nestās pārmaiņas ir būtiskas arī politiķiem. Latvijā tā politikā partija, kura jau daudzus gadus saistās ar vides aizsardzības idejām, pēc politikas ekspertu domām, piedzīvo identitātes krīzi. Iespējams, partijas renesansi tuvinātu vēstījums, kas adresēts tiem jauniešiem, kuri vēl tikai sasniegs 18 gadu vecumu un kuriem nākamās Saeimas vēlēšanas būs pirmās kā balsstiesīgiem vēlētājiem. Zaļās idejas ir aktuālākas nekā jebkad agrāk, vajag tikai tās mūsdienīgi popularizēt.

Top komentāri

Pareizaisvirsraksts
P
Jāmācās respektēt jauniešu un viņu aizkulišu sponsoru un manipulatoru viedokli.
reptilis
r
Jā...ā,garīgi slimu jaunieti izmantot savās politiskajās interesēs ir ļoti mūsdienīgi:))))))
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē