Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +10 °C
Daļēji apmācies
Piektdiena, 29. marts
Agija, Aldonis
Ārkārtīgi svarīgi būtu, cik vien ātri iespējams izbūvēt centru apbraucamos ceļus, pa tiem novirzot tranzīta auto plūsmas

Lai nerastos jaunas bedres

Rīgas domes priekšsēdētāja pienākumu izpildītājs Oļegs Burovs pavēstījis, ka viena no viņa prioritātēm būs galvaspilsētas ielu labošana. Ļoti labi. Tā tiešām šobrīd ir īpaši aktuāla problēma, steidzami risināma. Taču vienlaikus svarīgi būtu domāt arī par risinājumiem, kā ar laiku nonākt līdz tam, ka ik pavasari vairs nebūtu tik kampaņveidīgi par bedru lāpīšanu vien jārūpējas.

Katram saprotams, ka šajā ziņā ejami paralēli divi ceļi. Pirmais – labot ielas savlaicīgi, kapitāli, kvalitatīvi. Otrais – būtiski samazināt brauktuvju noslogojumu, līdz ar to arī nolietojumu. Ja pirmais risinājums ejams soli pa solim, jo saistīts ar milzu izmaksām, tad otro iespējams īstenot ātrāk un lētāk, taču tam tad vajadzīga stipra politiska griba un spēja publiski labi pamatot savu rīcību, jo stāsts ir par cilvēku pārvietošanās ieradumu plānveidīgu maiņu.

Ko šī ieradumu maiņa ietver? Vispirms – velojoslu tīklojuma marķēšanu pilsētas centra ielās, brauktuvju sašaurināšanu (labs piemērs – Antonijas un Dzirnavu ielas krustojums), jaunus pārvietošanās ar auto un stāvēšanas ierobežojumus, sabiedriskā transporta maršrutu sakārtošanu ar mērķi motivēt pilsētas centrā pārvietoties ar velosipēdiem un sabiedrisko transportu, nevis privātajām automašīnām.

Nākamais – striktāku "spēles noteikumu" definēšana komerctransportam, kas veic piegādes centrā. Šajā ziņā labu piemēru rāda maiznīcu tīkla Cadets de Gascogne īpašnieks, piegādēm lietojot gan divriteni, gan īpaši kompaktu trīsriteņu "bulkvāģi" , arī velokurjeri lielu daļu sūtījumu aizvien biežāk nodrošina ar kravas velosipēdiem –

kāpēc gan lai viņu piemēram nesekotu citi, ar saviem pustukšajiem lielizmēra furgoniem neaizņemot, neizbraukājot ietves, velojoslas un brauktuvju malas?

Un vēl – ārkārtīgi svarīgi būtu, cik vien ātri iespējams izbūvēt centru apbraucamos ceļus, pa tiem novirzot tranzīta auto plūsmas. Piemēram, Austrumu maģistrāles pabeigšana iekavējusies nepiedodami ilgi.

Skaidrs, ka, lai mainītos pārvietošanās ieradumi, vispirms radikāli jāmainās infrastruktūrai. To parāda Skandināvijas valstu pieredze – tur arī vēl pirms gadiem 50 bija izteikts auto kults, ko, tikai pārplānojot ielas, atvēlot vietu velosatiksmei, izdevās mainīt. Labs piemērs arī pie mums vērojams pie modernizētā biroju kompleksa Kalnciema ielas satiksmes pārvada tuvumā – teju puse no auto novietošanai pieejamā laukuma atvēlēta velosipēdiem, savukārt auto novietošana ir par maksu. Proti, ir jādiktē citi spēles noteikumi. Ja kādam nepatīk, tā ir viņa problēma, jo īpaši ņemot vērā, ka neapmierināto gana daudz ir arī tagad – gan par bedrēm, gan sastrēgumiem –, ko šādi izdotos mazināt. 

Top komentāri

Aizsajūsmasaizrāvāselpa
A
ES ARĪ NESAPROTU, KĀPĒC ZIEMĀ PĀRI KUPENĀM NEBRAUC AR VELOSIPĒDU?
JanisT
J
Pateicoties auto ierobežošanai centrs paliek ar vien tukšāks. Pie tam, cilvēki, kuri var atļauties nopirkt dzīvokli centrā, nepārvietojās ar divriteņiem. Tas pats attiecās uz biznesu - es, kā klients izvēlēšos to uzņēmumu pakalpojumus, kur man, kā klientam tiks nodrošināta bezmaksas stāvvieta, nevis iedomāties, ka uz veikalu pēc kaut kā smaga cilvēki brauks ar riteņiem ar piesietām ķerrām. Ar riteni var braukāt tikai vasarā, kad nelīst un nav mantu, bet visu var sabāzt pa kabatām.
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē