Vispirms gan gribētos atgādināt, ka šajā informācijas pārsātinājuma laikā ļaudīm ir raksturīgi pamanīt un izmantot tikai tās ziņas, kas attiecīgajā brīdī šķiet aktuālas. Līdz ar to ir pašsaprotami, ka ārkārtīgi lielu daļu jebkādu – citkārt, bet ne attiecīgajā brīdī – svarīgu vēstījumu vienkārši nepamanām. Tāpēc skaidrojumiem jābūt precīzāk mērķētiem, bet, ja konstatēta problēma, no valsts puses daudz korektāka par vainas novelšanu uz cilvēkiem būtu risinājuma piedāvāšana, kā lieki iekasētos nodokļus tomēr kompensēt.
Tiesa, vismaz uzņēmējiem jau ir pieredze ar to, ka VID cilvēku nezināšanu savā labā izmanto ļoti labprāt. Cik zināms, daudzi ir cietuši no tā, ka pēc triju gadu termiņa valsts budžetā ieskaitīta nodokļu pārmaksa. Bez kādiem brīdinājumiem, bez piedāvājuma to izmantot citu nodokļu segšanai. Vienkārši likumā ir bijusi paredzēta iespēja šādā veidā valstij tikt pie papildu nodokļu ieņēmumiem, un VID to izmantojis. Līdzīgi kā VK fiksētajā gadījumā. Te būtu pieminams arī kāds cits aspekts – uzņēmumiem visai bieži mēdz būt situācijas, kad kāds nodoklis pārmaksāts, bet cits mazliet aizkavēts. Būtu tikai normāli, ja viena iztrūkumu automātiski dzēstu no otra – jau samaksātā. Bet ne – nodokļu iekasētājiem tas par sarežģītu. Tā vietā par kavēto summu krājas soda procenti, kaut par nodokļa pārmaksu, protams, nekādi procenti nepienākas.