Tēla veidošana internetā
Šis pavasaris tūrisma nozarei gan Latvijā, gan daudzās citās valstīs bija milzīgu izaicinājumu laiks, jo, risinot ekonomiskās problēmas, paralēli vajadzēja virtuālajā realitātē uzturēt saikni ar saviem esošajiem un potenciālajiem klientiem. Sistemātiski sekojot līdzi ne tikai Latvijas, bet arī citu valstu tūrisma nozares pārstāvju digitālajām izpausmēm, secināms, ka bija un joprojām ir ļoti daudz pozitīvu piemēru. Tā, piemēram, Portugālei piederošās Azoru salas pašā smagākajā Covid-19 radītā šoka brīdī sociālajos tīklos prezentēja relaksējošu, gaumīgu video un saukli Azores is Taking a Break (Azoru salām ir pārtraukums – angļu val.), ko tagad nomainījis sauklis The Azores… available soon (Azoru salas… būs pieejamas drīz – angļu val.) un augstas kvalitātes fotogrāfijas. Somija brīdī, kad tūrisms bija pilnībā apstājies, prezentēja saukli Dream now, visit later! (Sapņo tagad, apciemo vēlāk! – angļu val.) un lieliskus vizuālos materiālus, ko nu jau daudzviet nomaina sauklis Now Open (Tagad atvērts – angļu val.) un jauni, ne mazāk lieliski vizuālie materiāli.
Visai prasmīgi savu tēlu veido arī mūsu Baltijas kaimiņvalstu galvaspilsētas – Tallinas oficiālā tūrisma vietne Visit Tallinn jau maija otrajā pusē startēja ar dzīvespriecīgu video, kurā demonstrēja, ka muzeju durvis tiek atkal atvērtas, bet Viļņas pilsētas attīstības aģentūra Go Vilnius izsūtīja īpašu e-pasta vēstuli "Viļņa aicina latviešus ar kinoteātri lidostā, milzu brīvdabas kafejnīcu un citām atrakcijām", ietverot vēstījumu latviešu valodā par Lietuvas galvaspilsētas piedāvājumu.
Visai veiksmīgi piemēri sava tēla veidošanai virtuālajā vidē vērojami arī tepat, mūsu valstī. Viena no vadošajām Latvijas tūrisma kompānijām pēc tam, kad maija vidū kļuva iespējama ceļošana pa Baltiju, sociālajā tīklā Facebook ievietoja labi pārskatāmu, detalizētu informāciju par to, kas jāņem vērā, dodoties uz Lietuvu vai Igauniju, papildinot šo informāciju ar fotogrāfijām, kas spilgti raksturo mūsu Baltijas kaimiņvalstu kolorītu. Pozitīvu iespaidu atstāj arī daudzu citu tūrisma kompāniju, kā arī Latvijas pilsētu un dažādu tūrisma objektu izpausmes virtuālajā vidē, un kopumā, spriežot pēc sociālo tīklu mārketinga, tūrisma nozare neceļošanas laiku ir izturējusi veiksmīgi.
Taču patlaban, saistībā ar Covid-19 ieviestajiem ierobežojumiem mazinoties, aizvien aktuālāka kļūst atgriešanās pie ierastā tūrisma – braukšanas reālos ceļojumos, nevis tikai virtuālas ceļošanas, lūkojoties viedtālruņa vai datora ekrānā.
Sākas cīņa par tūristiem
Diena jau vēstīja, ka Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) aicina iedzīvotājus apceļot mūsu valsti un īsteno kampaņu Atklāj Latviju droši. Tūrisma eksperti prognozē, ka "cilvēki ir izsalkuši pēc ceļošanas un līdz ar Baltijas valstu robežu atvēršanu un ierobežojumu pakāpenisku samazināšanu gaidāma aktīva tūristu plūsma", norāda LIAA un uzsver: "Ņemot vērā starpvalstu vienošanos, aicināsim arī Lietuvas un Igaunijas iedzīvotājus apceļot Latviju."
Visu rakstu lasiet avīzes Diena trešdienas, 3. jūnija, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!